مقالات و پایان نامه ها درباره عوامل مؤثر بر استراتژی ... |
به طور کلی در شرکت های با توانمندی های بالای علمی، فنی و مدیریتی، استراتژی مناسب، تجاری سازی مستقل و در شرکت های با توانمندی های پایین علمی، فنی و مدیریتی و بویژه قابلیت تحقیق و توسعه پایین، استراتژی مناسب، خرید و اکتساب و اتحاد استراتژیک به منظور ایجاد توانایی تطابق فناوری با نیازهای مشتری خواهد بود که در شکل ۴-۱۴ نشان داده شده است.
از جمله صنایع تحت تأثیر این عامل در مطالعات، صنعت وسایل نقلیه الکتریکی و صنعت زیست فناوری می باشد.
شکل ۴-۱۴- استراتژیهای تجاری سازی پیشنهادی با در نظر گرفتن عامل توانمندی های علمی، فنی و مدیریتی
محیط
ارکان انتقال و تجاری سازی فناوری خود تحت تأثیر عوامل محیطی سیاسی، فرهنگی، اجتماعی و … می باشد که در مطالعات زیر به برخی از آنها اشاره شده است. این عوامل محیطی میتوانند به عنوان عوامل پیش برنده یا بازدارنده در امکان تجاری سازی فناوری عمل کنند که از جمله مهمترین آنها معیارهای سیاستی است.
در جدول ۴-۱۸ مشخصات مطالعاتی که نتایج آنها در ارتباط با این عامل بررسی و ترکیب شده، بیان شده است
جدول ۴-۱۸- مشخصات مطالعات اصلی ترکیب شده با تمرکز بر عامل محیط جهت ارتباط دهی مفاهیم و ساخت تحلیل از نتایج آنها | ||||||
ردیف | سال/نویسنده | هدف/سوال تحقیق | روش تحقیق | صنعت مورد مطالعه | استراتژیهای تجاریسازی فناوری شناسایی شده | عوامل موثر بر استراتژیهای تجاریسازی شناسایی شده |
Scopus-31 (S31) | (۲۰۱۱) J. Kang, S. Gwon, S. Hong, Y. Kim, K. Cho |
بررسی تجاری سازی شرکتهای تحت حمایت دولت و تحلیل رابطه بین عملکرد و عوامل تعیین کننده موفقیت تجاری سازی مانند قابلیت های داخلی و خارجی | کمی/ تحلیل رگرسیون لجستیک | شرکتهای تولیدی در کره |
- براساس مفاهیم برگرفته از پژوهش تیس –
|
|
Scopus-33 (S33) |
فرم در حال بارگذاری ...
[چهارشنبه 1400-09-24] [ 11:41:00 ب.ظ ]
|