مواد افزودنی تشخیص
مواد افزودنی پلیمر الکترونیک
حشره کش ها طعم و مزه
کاتالیست ها روغن کاری
مشتقات سلولز رنگ دهنده ها و جلا دهنده ها
پاک کننده ها پلیمر های ویژه
مواد ضد فرسایش سورفکتانت ها
مواد آرایشی رنگ های نساجی

شکل۱:مواد شیمیایی ویژه نشان داده شده با مقدار در سال۱۹۹۹(تخمین زده شده در سال۱۹۹۹)
برای یک مدت طولانی، تجارت با مواد شیمیایی ویژه، مجدداً درجه‌بندی می‌شوند که به این معنا است که حاشیه‌ها خوب هستند، اما کمیت‌ها کوچک هستند و برای لجستیک‌های شیمی انبوه، غیرقابل کاربرداند. اما این تصویر، کاملاً تغییر کرده است. یک تعداد از ویژه‌ها، شامل سودمندترین جنبه‌ها هستند. اگرچه حجم فروش لازم را ندارند بنابراین، تلاش یکسانی برای انباشته کردن سهام های بازار انجام شده است. حجم بازار برای ویژه‌ها درسال ۲۰۰۰، حدود ۱۰۰ بیلیون دلار آمریکا برآورد شد. شرکتهای ویژه روی تجارت‌های اصلی در ویژه‌ها تمرکز کردند که در اینجا به معنای صلاحیت‌های اصلی است. در این بخش بازار، انتقال اطلاعات برای مشتریان، حتی مهمتر از خدمات معمول است. برای یک تعداد از کاربردها، ویژه‌ها برای مشتریان از طریق فرمول‌بندی یا ساختار شیمیایی، مثل داروسازی‌ها، طراحی شده‌اند. متعاقباً فقط عرضه‌کنندگان کمی برای بیشتر ویژه‌ها وجود دارند و برای یک تعداد خیلی محدود از مواد، حتی یک موقعیت شبه انحصاری وجود دارد.

(( اینجا فقط تکه ای از متن درج شده است. برای خرید متن کامل فایل پایان نامه با فرمت ورد می توانید به سایت feko.ir مراجعه نمایید و کلمه کلیدی مورد نظرتان را جستجو نمایید. ))

مشکل مربوط به بازار مواد شیمیایی این است که برای مقادیر کم سفارش شده به وسیله مشتریان، یک شبکه فروش جهانی باید وجود داشته باشد. علاوه بر این، علی‌رغم حاشیه‌های جذاب، رهبری بازار فقط می‌تواند حفظ شود، زمانیکه آن به طور همزمان به یک رهبری ذهنی متصل می‌شود که این در عوض، نیازمند تسهیلات تحقیق مدرن و پرهزینه است]۱۳و۸[.
جدول۲:فروشنده های ویژه مواد شیمیایی

مورتون اینترنشنال[۵۶] فرو[۵۷] آکزو نوبل[۵۸]
ناکول[۵۹]
موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...