فرخ شهر

فرخ شهر

خیرآباد

دستگرد

مرکزی

شهرکرد

حومه

هفشجان

کیان

طاقانک

نافچ

بر اساس آخرین تقسیمات سیاسی استان تا پایان سال ۱۳۹۳ شهرستان شهرکرد دارای ۳ بخش، ۹ شهر و ۶ دهستان بوده است. به طور کلی در شهرستان شهرکرد، سه گویش فارسی، ترکی و لری بختیاری رواج دارد. در اکثر مناطق شهرستان همچون شهرکرد، هفشجان، فرخ شهر و چالش تر مردم به فارسی لهجه دار تکلم می‌نمایند. در برخی از مناطق همچون شهر کیان، طاقانک و هرچگان مردم به زبان ترکی قشقایی و در برخی مناطق دیگر همچون سورشجان مردم به گویش بختیاری آمیخته با فارسی محلی تکلم می‌نمایند. مردم اینگونه مناطق را از گروه نژادهای فارس لر می‌شناسند. لازم است ذکر شود که نواحی شرقی استان چهار محال و بختیاری شامل شهرستان‌های شهرکرد و بروجن از دیرباز سکونت گاه گروه‌هایی از ارامنه بوده است. هر چند در دهه‌ های اخیر تعداد بسیاری از ارامنه چهار محال به اصفهان مهاجرت کردند.
۳-۲-۲ روش نمونه گیری
در این تحقیق با بهره گرفتن از روش پیمایشی با مطالعه ی خصوصیات و ویژگی های افراد مورد مطالعه در گواه بررسی جرم شناختی آزار جنسی کودکان در شهرکرد مورد بررسی قرار گرفته است. گروه گواه شامل عموم، مسولین و کارکنان نهاد های زیربط ازجمله(بهزیستی-دادگستری- نیروی انتظامی-سازمان زندان‌ها) می‌باشند.
۳-۲-۳ تعیین حجم نمونه
ازجمعیت ۲۸۳۲۱۰ نفری شهرستان شهرکردحدود ۱۱۲۴۵۰ آن در محدوده سنی بالای ۱۵ سال قرار دارند. با بهره گرفتن از فرمول کوکران و با احتساب سطح اطمینان۸۱درصد، حجم نمونه برای گروه مورد مطالعه ۳۸۰، به دست آمد.

(( اینجا فقط تکه ای از متن درج شده است. برای خرید متن کامل فایل پایان نامه با فرمت ورد می توانید به سایت feko.ir مراجعه نمایید و کلمه کلیدی مورد نظرتان را جستجو نمایید. ))

۳-۲-۴ واحد تحلیل
واحد مطالعه در این تحقیق شهروندان، و واحد تحلیل کودکان در شهر شهرکرد می باشد.
۳-۲-۵ متغیر های مستقل و وابسته
متغیر وابسته کودک آزاری می باشد. و متغیر مستقل عبارت است از : آزار جنسی
۳-۲-۶ ابزار جمع آوری اطلاعات
برای گردآوری داده ها از یک پرسش نامه با …. سوالی ارائه گردید.پرسش نامه از رایج ترین ابزار مورد استفاده محققان در تحقیقات پیمایشی است.
۳-۲-۷ تعیین اعتبار و پایایی پرسش نامه
به منظور تعیین اعتبار (validity)پرسش نامه،پس از تهیه گویه ها به صورت اولیه ،توسط استاد راهنما و مشاور و برخی متخصصان دیگر مورد ارزیابی اولیه قرار گرفت و برخی گویه ها حذف و اضافه گردید.
برای تعیین پایایی(Rilyability)پرسش نامه قبل از توزیع گسترده به صورت آزمایشی به تعداد ۲۰ نسخه (۵/۷درصد حجم نمونه )به وسیله پاسخگویان در نهادهای مرتبط و مناطق مختلف تکمیل گردبید و مقدار پایایی جداول آن به طور میانگین با بهره گرفتن از ضریب آلفای کرونباخ ۷۹%درصد به دست آمده است. که در علوم اجتماعی مطلوب ارزیابی می شود.
۳-۲-۸ روش استخراج و تحلیل داده ها
با بهره گرفتن از نرم افزار spssنسخه ۱۹ به تلخیص ،سنجش و تفسیر نتایج و داده ها در دو سطح توصیفی و استنباطی و استفاده از فراوانی ،درصد میانگین ،ضریب همبستگی ،رگرسیون و آزمون آتا(ATA)پرداختیم.
۳-۲-۹ موانع و محدودیت های تحقیق
از مهمترین محدودیت های تحقیق حاضر با توجه به موضوع آن در خصوص رعایت قواعد اخلاقی و حریم خصوصی افراد در نمونه های انسانی ،نحوه دسترسی به نمونه های مورد بررسی و کسب اطلاعات لازم از ایشان می بود.که این امر تا حدودی از طریق اعتماد سازی های لازم حل شد.
ودیگرمحدودیت عدم همکاری کامل نهاد ها و ادرات زیربط بخاطر محرمانه بودن موضوع بود که اطلاعات لازم را کتبا به ما اعلام نمی کرند لذا مجبور به پذیرش شفاهی اطلاعات مورد نیاز بودیم.
۳-۳- معرفی پرسشنامه کودک آزاری :
با توجه به این که اطلاعات کشور ما در ارتباط با کودک آزاری ، اشکال و عوامل آن بسیاری محدود است ، سعی پژوهشگر بر این بوده است پرسشنامه ای طراحی شود که تا حدودی بتواند به سوالات موجود در این زمینه پاسخ دهد . به همین منظور پرسشنامه ای طراحی شد که با در نظر گرفتن وضعیت فرهنگی - اجتماعی کشور ما و با توجه به این که اکثر موارد سوء رفتار در خانه کودک اتفاق می‌افتد ، بتواند به این سوالات پاسخ دهد: شناسایی والد آزارگر ، سن متوسط کودکان آزار دیده در ایران ، جنسیت کودکانی که مورد سوء استفاده قرار می گیرند (جسمی ، جنسی ، عاطفی و غفلت) ، سن والدین آزارگر ،‌اختلالات احتمالی والدین‌ آزاگر، وضعیت اقتصادی و اجتماعی خانواده ‌های آزارگر ، مشخصه ‌های کودکان آزار دیده ، عوامل اجتماعی به وجود آورنده این پدیده و مسائل قانونی و حقوقی کشور ما در ارتباط با کودک آزاری . نمره گذاری این آزمون به صورت بررسی سوال به سوال در همه پرسشنامه ها صورت گرفته است و پاسخ‌های هر سوال در تمامی پرسشنامه ها به‌طور جداگانه ثبت شده و نظر کلی از ۵۰ پاسخ داده شده به هر سوال استخراج شده است .
فصل چهارم: تجزیه و تحلیل داده ها
۴-۱- تحلیل داده ها
تحلیل داده ها شامل دو بخش تحلیل توصیفی و استنباطی می باشد که در بخش توصیفی به بررسی ظاهری داده ها پرداخته و در بخش استنباطی فرضیه های تحقیق را بررسی خواهیم کرد.
۴-۲- اطلاعات دموگرافیک نمونه آماری

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...