مقیاس افسردگی حاوی ۱۳ سوال است، شامل مواد ۵، ۱۴، ۱۵، ۲۰، ۲۲، ۲۶، ۲۹، ۳۰، ۳۱، ۳۲، ۵۴، ۷۱ و ۷۹ پرسش نامه است.
مقیاس پرخاشگری حاوی ۶ سوال و شامل مواد ۱۱، ۲۴، ۶۳، ۶۷، ۷۴ و ۸۱ پرسش نامه است.
مقیاس بدنی سازی حاوی ۱۲ سوال و شامل مواد ۱، ۴، ۱۲، ۲۷، ۴۰، ۴۲، ۴۸، ۴۹، ۵۲، ۵۳، ۵۶ و ۵۸ پرسش نامه است.
مقیاس حساسیت در روابط متقابل حاوی ۹ سوال و شامل مواد ۶، ۲۱، ۳۴، ۳۶، ۳۷، ۴۱، ۶۱، ۶۹ و ۷۳ پرسش نامه است.
مقیاس افکار پارانوئیدی حاوی ۶ سوال و شامل مواد ۸، ۱۸، ۴۳، ۶۸، ۷۶ و ۸۳ پرسش نامه است.
مقیاس وسواس حاوی ۱۰ سوال و شامل مواد ۳، ۹، ۱۰، ۲۸، ۳۸، ۴۵، ۴۶، ۵۱، ۵۵ و ۶۵ پرسش نامه است.
مقیاس اضطراب حاوی ۱۰ سوال و شامل مواد ۲، ۱۷، ۲۳، ۳۳، ۳۹، ۵۷، ۷۲، ۷۸، ۸۰ و ۸۶ پرسش نامه است.
مقیاس فوبیا حاوی ۷ سوال و شامل مواد ۱۳، ۲۵، ۴۷، ۵۰، ۷۰، ۷۵، ۸۲ پرسش نامه است.
مقیاس روان گسستگی حاوی ۱۰ سوال و شامل مواد ۷، ۱۶، ۳۵، ۶۲، ۷۷، ۸۴، ۸۵، ۸۷، ۸۸ و ۹۰ پرسش نامه است.
پایایی و روایی این پرسش نامه در ا یران بیش از ۹۰/۰ گزارش شده است (امام هادی و همکاران، ۱۳۸۵)، مرعشی ضریب پایایی این آزمون را با بهره گرفتن از روش آلفای کرونباخ بین ۸۰/۰ تا ۹۳/۰ گزارش کرده است و رضاپور با بهره گرفتن از روش باز آزمایی ضریب پایایی آن را بین ۶۸/۰ تا ۸۱/۰ و ضریب روایی این آزمون را بین ۳۸/۰ تا ۶۶/۰گزارش کرده است. آلفای کرونباخ محاسبه شده برای این آزمون در پژوهش حاضر ۹۶/۰ محسابه و گزارش شد.
(( اینجا فقط تکه ای از متن درج شده است. برای خرید متن کامل فایل پایان نامه با فرمت ورد می توانید به سایت nefo.ir مراجعه نمایید و کلمه کلیدی مورد نظرتان را جستجو نمایید. ))

پرسش نامه سبک هویت (ISI) برزونسکی
پرسش نامه سبک هویت برزونسکی یک پرسش نامه مداد-کاغذی است که سه سبک هویت مختلف یعنی سبک هویت اطلاعاتی، هنجاری و سردرگمی-اجتنابی را بررسی می کند و چند ماده ی آن نیز مربوط به تعهد است. این پرسش نامه توسط وایت و همکاران (۱۹۹۸) مورد تجدید نظر قرار گرفته و دارای ۴۰ سوال است که ۱۱ سوال آن در ارتباط با سبک هویت اطلاعاتی، ۱۰ سوال آن در ارتباط با سبک هویت سردرگم- اجتنابی و ۹ سوال هم مربوط به سبک هویت هنجاری می باشد. علاوه بر سه سبک هویت، ۱۰ سوال آن نیز مربوط به تعهد است. پاسخ های آزمودنی ها در این پرسش نامه بر اساس لیکرت ۵ درجه ای از گزینه کاملا مخالفم =۱ تا گزینه کاملا موافقم=۵ نمره گذاری می شود.
برزونسکی (۱۹۹۲) آلفای کرونباخ را برای سبک هویت اطلاعاتی ۶۲/۰، برایسبک هویت هنجاری ۶۶/۰ و برای سبک هویت سردرگم-اجتنابی ۷۳/۰ گزارش کرد. وایت و همکاران (۱۹۹۸) برای نسخه ی تجدید نظر شده ی پرسش نامه سبک هویت، آلفای کرونباخ ۵۹/۰، ۶۴/۰ و ۷۸/۰ را به ترتیب برای سبک های هویت اطلاعاتی، هنجاری و سردرگم-اجتنابی و همچنین آلفای کرونباخ ۷۹/۰ را برای تعهد به دست آوردند (غضنفری، ۱۳۸۳). در این پژوهش نیز آلفای کرونباخ برای هر یک از سبک های هویتی اطلاعاتی، هنجاری، سردرگم/ اجتنابی به ترتیب ۶۰/۰، ۶۷/۰ و ۷۵/۰ به دست آمد.
جدول ۱-۳: سوالات مقیاس های سبک هویت

مقیاس سوالات
اطلاعاتی ۲-۵-۶-۱۶-۱۸-۲۵-۲۶-۳۰-۳۳-۳۵-۳۷
هنجاری ۴-۱۰-۱۹-۲۱-۲۳-۲۸-۳۲-۳۴-۴۰
سردرگم/اجتنابی ۳-۸-۱۳-۱۷-۲۴-۲۷-۲۹-۳۱-۳۶-۳۸
تعهد ۱-۷- *۹- *۱۱-۱۲- *۱۴- ۱۵- *۲۰-۲۲-۳۹

سوالات ستاره دار (*) معکوس نمره گذاری می شوند.

فصل چهارم: تجزیه و تحلیل داده ها

در این تحقیق، به بررسی مقایسه ای «سبک های هویتی و شیوع اختلالات روانی بر اساس نوع جرم زنان زندانی» پرداخته شده است. بنابراین، در ابتدا به توصیف ویژگی های دموگرافیک در نمونه های تحقیق اقدام نموده و جداول توزیع فراوانی و درصد فراوانی ترسیم گردیدند. در نهایت، به منظور توصیف متغیرهای تحقیق استفاده شده نما و میانگین به عنوان شاخص های گرایش مرکزی توزیع محاسبه شدند.
در گام بعد فرضیه های تحقیق با بهره گرفتن از ابزارهای آمار استنباطی، تحلیل واریانس (ANOVA)، ضریب همبستگی پیرسون مورد تجزیه و تحلیل قرار خواهند گرفت. در فرض های اول و دوم پژوهش به منظور بررسی تفاوت میزان شیوع انواع اختلالات روانی در زنان زندانی بر اساس نوع جرم و نیز بررسی تفاوت سبک های هویتی در زنان زندانی بر اساس نوع جرم، از روش آماری تحلیل واریانس (ANOVA) و در فرض سوم این پژوهش به منظور بررسی همبستگی بین سبک های هویتی و نوع اختلالات روانی زنان زندانی از ضریب همبستگی پیرسون استفاده شده است.

داده های توصیفی

در این قسمت به بررسی میزان فراوانی و درصد پراکندگی متغیرهایی مانند؛ سن، میزان تحصیلات، وضعیت تاهل، نوع جرم، مدت زمان حبس زنان زندانی مورد مطالعه در این پژوهش، با بهره گرفتن از ابزارهای آمار توصیفی خواهیم پرداخت.
جدول۱-۴: بررسی توزیع فراوانی مرتبط با متغیر«سن» در نمونه های تحقیق

سن ۲۴ و کمتر
موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...