ضرایب رگرسیونی متغیر پورتال نسبت به مدیریت ارتباط با مشتری برابر ۳۱/۰است، و مقادیر p_value پورتال نسبت به مدیریت ارتباط با مشتری، ۰۴۱/۰ می باشد. بر این اساس فرضیه تایید می گردد.
- فرضیه ­های فرعی پنجم: پاسخ دهنده های خودکار بر مدیریت ارتباط با مشتری تاثیر مثبت و معناداری دارد.
جدول(۴-۱۳)ضرایب رگرسیونی متغیر پاسخ دهنده های خودکار بر مدیریت ارتباط با مشتری

متغیر وابسته تاثیرمستقیم متغیر مستقل Estimate S.E. C.R. P
مدیریت ارتباط با مشتری   پاسخ دهنده­های خودکار .۴۳ ۱٫۵۵۲ .۵۴۱ .۰۳۱

ضرایب رگرسیونی متغیر پاسخ دهنده­های خودکار نسبت به مدیریت ارتباط با مشتری برابر ۴۳/۰است، و مقادیر p_value پاسخ دهنده­های خودکار نسبت به مدیریت ارتباط با مشتری، ۰۳۱/۰ می باشد. بر این اساس فرضیه تایید می گردد.
۴-۳-۳ معادلات ساختاری
متغیرهای مستقل، پست الکترونیک را با x1 ، وب سایت را باx2، پورتال x، پاسخ دهنده های خودکار را با x4 و کاتالوگ های آنلاین را x5 و متغیر وابسته مدیریت ارتباط با مشتری را با Y نمایش می­دهیم، با توجه به ضرایب رگرسیونی، مدل رگرسیونی خطی برازش داده شده به داده ­ها، به صورت زیر می­باشد:
Y = 0.14 + 0.64 x1 + ۰٫۷۷ x2 +۰٫۳۱ x+۰٫۴۳ x4 +۰٫۵۶ x5.
۴-۳-۴ضرایب استاندارد شده متغیرها
با بهره گرفتن از این مدل رگرسیونی، هر مقداری از متغیر مدیریت ارتباط با مشتری را می­توان با بهره گرفتن از متغیرهای مستقل پیش ­بینی کرد. حال برای تعیین این ­که کدام یک از متغیرهای مستقل دارای بیشترین تأثیر بر متغیر وابسته هستند، ضرایب استاندارد شده متغیرهای مستقل محاسبه می­ شود، هر متغیری که دارای ضریب استاندارد بیشتری باشد، تأثیر بیشتری بر روی متغیر وابسته دارد. ضرایب استاندارد شده متغیرهای مستقل در نمودار زیر آمده­است.

(( اینجا فقط تکه ای از متن درج شده است. برای خرید متن کامل فایل پایان نامه با فرمت ورد می توانید به سایت feko.ir مراجعه نمایید و کلمه کلیدی مورد نظرتان را جستجو نمایید. ))

نمودار(۴-۶) ضرایب استاندارد شده متغیرها در نمایندگی ایران خودرو
همان­طور که در نمودار فوق مشاهده می­ شود، متغیر وب سایت بیشترین تأثیر و متغیر پاسخ دهنده های خودکار کمترین تأثیر را بر روی متغیر مدیریت ارتباط با مشتری دارند.
۴-۳-۵ مقایسه­ مدل مستقل و مدل پیشنهادی
به منظور بررسی مناسبت مدل، از معیارهای زیر استفاده می­ شود. هر چه مقادیر این معیارها به عدد ١ نزدیکتر باشند مدل مناسب­تر است. منظور از مدل مستقل، مدلی که در آن بین متغیرها هیچ رابطه­ای نیست؛ به این مدل، مدل پایه نیز گفته می­ شود.

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...