۵۷۰۶

 

۳۸۸

 

۷۶

 

۶۸

 

۸

 

درمیان

 
 

۳۳۲۶

 

۱۵۳

 

۶۱

 

۴۶

 

۱۵

 

نهبندان

 
 

۱۹۷۵

 

۷۹

 

۵۷

 

۴۰

 

۱۷

 

قاین

 
 

۳۸۰۰

 

۱۹

 

۹

 

۵

 

۴

 

فردوس

 
 

۲۰۰۰

 

۲

 

۱

 

۱

 

۰

 

سرایان

 

۳-استان فارس : عمده ترین سطح زیر کشت عناب در استان فارس در منطقهای موسوم به دوسیران در نزدیکی منطقه دست ارژن و کازرون با آب وهوایی نیمه خشک معتدل و کوهستانی می باشد . اراضی منطقه با دامنه های مرتفع با شیب تند و خاک کم عمق و سنگلاخی به صورت باغ میوه از جمله انجیر ، گردو و انار می باشد. که مقدار زیادی از انواع میوه از این منطقه به داخل و خارج کشور صادر می گردد. پا جوش های عناب در میان باغ ها به وفور یافت می شود. در این منطقه قبل از باز شدن گلها و بعد از گل دهی هم زمان با آغاز تشکیل میوه سم پاشی انجام می گردد و بنابراین درختان عناب هم بازدهی خوبی دارند .

(( اینجا فقط تکه ای از متن درج شده است. برای خرید متن کامل فایل پایان نامه با فرمت ورد می توانید به سایت feko.ir مراجعه نمایید و کلمه کلیدی مورد نظرتان را جستجو نمایید. ))

شکل ۱-۷ درختان عناب
۴-استان قزوین : عمده ترین محل پراکنش عناب در این استان ، ایستگاه تحقیقات دارویی الموت می باشد. پایه های عناب دور تا دور ایستگاه کاشته شده استبعضی پایه ها از قم و بعضی از درختان مادری موجود در منطقه تهیه شده است. پایه های عناب به صورت درختچه های انبوه مشاهده می شود که تعداد فراوانیپا جوش دارند.
۵-استان قم : در اکثر مناطق این استان درخت عناب مشاهده می شود که عمده ترین آ ن در بخش جعفر آباد و روستاهای دولت آباد ، کلاغ نشین و کمچنار است ، در این استان درختان عناب در اطراف مزارع و باغ ها به وفور یافت می شود ، گاهی به علت وجود پا جوش هایی که داخل مزرعه در محل نا مطلوب سر بر می آورند با آنها مبارزه می شود. این درختان اغلب به دلیل قرار گرفتن در مرز باغ ها و مزارع تحت تیمار زراعی از جمله هرس و آبیاری نیستند با این حال مقدار زیادی میوه هر چند ریز تولید می نمایند علاوه بر این بخش های قاهان ، خلجستان و شهر قم درختان عناب به صورت تک درخت و یا گروهی در داخل باغ ، باغچه و حیاط منزل وجود دارد.

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...