بازار اولیه

 

ریسک عدم اجاره دارایی توسط بانی

 
 

بازار ثانویه

 

ریسک نوسانات نرخ ارز

 
 

بازار غیر مالی

 

ریسک قوانین و مقررات

 

۴-۹ تحلیل رتبه بندی
۴-۹-۱ ریسک های موجود در بازارهای سه گانه
مطابق جدول فوق، رتبه بندی ریسک های موجود در بازارهای سه گانه (بازار اولیه، بازار ثانویه و بازارهای غیرمالی، به ترتیب عبارتند از:۱) ریسک بازار اولیه،۲) ریسک بازار ثانویه۳) ریسک بازارهای غیرمالی
فصل پنجم
نتیجه گیری و پیشنهادات
۵-۱ مقدمه
همه ما می‌ دانیم که تقریبا بسیاری از فعالیت های زندگی به طور نسبی دارای ریسک هستند. خواه سرمایه‌گذاری، خواه رانندگی و یا پیاده‌روی در خیابان باشد. همه و همه چیز در معرض ریسک قرار دارد. هستی و دوره زندگی انسان ها با ریسک همراه است. تقریبا پدیده‌های جهانی که می‌شناسیم، ماهیت ریسکی دارند. از این نوشته چنین بر می‌آید که زندگی یک معامله بزرگ بر روی میزان ریسکی است که می‌توانیم در هر شرایط بپذیریم. چنانچه در بازارهای مالی سرمایه‌گذاری کنید، ممکن است به آسودگی شب‌ها را به خواب نروید، چرا که سرمایه‌گذاری و دادوستد با ریسک همراه است. در پدیده‌های پیرامون موارد و موضوعات بسیاری وجود دارند که در آنها هر رخداد و پیشامد با احتمال روبرواست.
در این تحقیق نیز در بدو امر مطالعات گسترده ای در زمینه موضوع تحقیق و نیز زمینه‌های مرتبط با آن صورت پذیرفت که ماحصل آن در فصل دوم آورده شده است. در مرحله بعد با توجه به نوع متغیر مورد آزمون و فرضیات تحقیق به بررسی روش تحقیق پرداخته شد که بنابر آن شد تا از طریق انجام مطالعات میدانی و با بهره گرفتن از پرسشنامه داده‌های مورد نیاز جمع آوری گردد، لذا با توجه به ادبیات تحقیق و نیز راهنمایی‌های اساتید محترم راهنما و مشاور، پرسشنامه طراحی و توزیع گردید. پس از جمع آوری پرسشنامه‌ها، اطلاعات مندرج در آنها استخراج گردیده و سپس مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفتند. در نهایت، این فصل با بهره گرفتن از یافته‌های تحقیق، نتایج بدست آمده را بیان نموده و با توجه به نتایج حاصله پیشنهادات کاربردی را ارائه می نماید. در انتهای فصل نیز پیشنهاداتی برای محققین آینده با توجه به تجربیات حاصل از انجام این پژوهش ارائه می گردد.

( اینجا فقط تکه ای از متن پایان نامه درج شده است. برای خرید متن کامل فایل پایان نامه با فرمت ورد می توانید به سایت feko.ir مراجعه نمایید و کلمه کلیدی مورد نظرتان را جستجو نمایید. )

۵-۲ بحث و نتیجه گیری
دولت به عنوان یک ناظر و سیاستگذار کلان، نقش پررنگی در بازار سرمایه دارد و یکی از وظایف دولت، ارائه برنامهای است که بتواند به بازار سرمایه رونق بخشد. اما به طورکلی تکثر مراکز قدرت و تصمیم گیری، ابهام نقش و رابطه این مراکز با یکدیگر، تداخل قوای سه گانه کشور، شفاف نبودن قوانین و وجود برداشت‌های متفاوت و متناقض از آنها، وجود قوانین نامناسب و دست و پا گیر، نقض آزادیهای اقتصادی و بی ثباتی سیاسی دولت، موجب افزایش ریسک سیستماتیک و لذا کاهش شدید سرمایه گذاری می گردد ( نوو، ۱۳۸۰). اقدامات و میزان دخالت دولت در اقتصاد، صنعت و بازرگانی نیز بر سرمایه گذاری در محصولات مالی تاثیرگذار است، به این معنی که هرچه میزان دخالت دولت در اقتصاد بیشتر باشد (کاهش مشارکت بخش خصوصی)، ریسک سیستماتیک افزایش و میزان سرمایه گذاری در محصولات مالی کاهش می یابد.

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...