بسیار بلند تر

غیر نرمال

ساعات کل آموزش فرد

.۰۸۰

چوله اندک به راست

.۰۶۹

اندکی بلند تر

غیر نرمال

متغیر آموزش کارکنان (کل ساعات آموزش):
این متغیر به ساعات آموزش کارکنان اشاره دارد. حداقل این عدد برای کارکنان دانشگاه کاشان صفر ساعت و حداکثر ۱۲۲ ساعت بوده است. میانگین ساعات آموزش کارکنان دانشگاه کاشان ۹۵/۳۴ می باشد. میزان چولگی داده ها (۰.۰۸۰) حاکی از چولگی اندک به راست بوده و میزان کشیدگی داده ها (۰.۰۶۹) حاکی از بلندتر بودن اندک داده ها نسبت به توزیع نرمال می باشد.

( اینجا فقط تکه ای از متن پایان نامه درج شده است. برای خرید متن کامل فایل پایان نامه با فرمت ورد می توانید به سایت feko.ir مراجعه نمایید و کلمه کلیدی مورد نظرتان را جستجو نمایید. )

در مجموع توزیع این متغیر تا حدی غیرنرمال می باشد. میانگین حدود ۳۵ ساعت آموزش برای یک سازمان آموزشی مثل دانشگاه، چندان مطلوب نمی باشد. (این موضوع را می توان در نمودار زیر مشاهده کرد.)
نمودار ۴-۱۰: توزیع فراوانی متغیر ساعات آموزش کارکنان دانشگاه کاشان
متغیر آموزش عمومی:
این متغیر به ساعات آموزش عمومی کارکنان اشاره دارد. حداقل این عدد برای کارکنان دانشگاه کاشان صفر ساعت و حداکثر ۹۰ ساعت بوده است. میانگین ساعات آموزش عمومی کارکنان دانشگاه کاشان ۸۹/۱۹ ساعت می باشد. میزان چولگی داده ها (۰.۱۸۰-) حاکی از چولگی اندک به چپ بوده و میزان کشیدگی داده ها (۰.۳۵۹) حاکی از بلندتر بودن اندک داده ها نسبت به توزیع نرمال می باشد. در مجموع توزیع این متغیر غیرنرمال بوده و تمایل داده ها به سمت ساعات آموزش کمتر بیشتر بوده است. میانگین حدود ۲۰ ساعت آموزش برای یک سازمان آموزشی مثل دانشگاه، چندان مطلوب نمی باشد. (این موضوع را می توان در نمودار زیر مشاهده کرد.)
نمودار ۴-۱۱
متغیر آموزش تخصصی:
این متغیر به ساعات آموزش تخصصی کارکنان اشاره دارد. حداقل این عدد برای کارکنان دانشگاه کاشان صفر ساعت و حداکثر ۸۰ ساعت بوده است. میانگین ساعات آموزش تخصصی کارکنان دانشگاه کاشان ۹۷/۱ ساعت می باشد. میزان چولگی داده ها (۶.۴۱۶) حاکی از چولگی بسیار به راست بوده و میزان کشیدگی داده ها (۵۸.۲۸) حاکی از بلندتر بودن بسیار داده ها نسبت به توزیع نرمال می باشد. در مجموع توزیع این متغیر غیرنرمال بوده و تمایل داده ها به سمت ساعات آموزش کمتر بیشتر بوده است. میانگین حدود ۲ ساعت آموزش برای یک سازمان آموزشی مثل دانشگاه، بسیار نامطلوب می باشد. (این موضوع را می توان در نمودار زیر مشاهده کرد.)
نمودار ۴-۱۲
متغیر آموزش فرهنگی، اجتماعی:
این متغیر به ساعات آموزش فرهنگی، اجتماعی کارکنان اشاره دارد. حداقل این عدد برای کارکنان دانشگاه کاشان صفر ساعت و حداکثر ۳۴ ساعت بوده است. میانگین ساعات آموزش فرهنگی اجتماعی کارکنان دانشگاه کاشان ۹۹/۱۲ ساعت می باشد. میزان چولگی داده ها (۰.۱۷۴) حاکی از چولگی اندک به راست بوده و میزان کشیدگی داده ها (۱.۰۶۶-) حاکی از کوتاه تر بودن بسیار داده ها نسبت به توزیع نرمال می باشد. در مجموع توزیع این متغیر تا حدی غیرنرمال بوده و تمایل داده ها به سمت مرکز بیشتر بوده است. میانگین حدود ۱۳ ساعت آموزش فرهنگی اجتماعی برای یک سازمان آموزشی مثل دانشگاه، چندان مطلوب نمی باشد. (این موضوع را می توان در نمودار زیر مشاهده کرد)
نمودار ۴-۱۳
متغیر آموزش مدیریتی:
این متغیر به ساعات آموزش مدیریتی کارکنان اشاره دارد. حداقل این عدد برای کارکنان دانشگاه کاشان صفر ساعت و حداکثر ۶ ساعت بوده است. میانگین ساعات آموزش مدیریتی کارکنان دانشگاه کاشان ۱۵۵/۰ ساعت می باشد. میزان چولگی داده ها (۶.۰) حاکی از چولگی بسیار زیاد به راست بوده و میزان کشیدگی داده ها (۳۴.۲۰۰) حاکی از بلندتر بودن بسیار داده ها نسبت به توزیع نرمال می باشد. در مجموع توزیع این متغیر غیرنرمال بوده و تمایل داده ها به سمت ساعات آموزش کمتر بیشتر بوده است. میانگین کمتر از یک ساعت آموزش مدیریتی برای یک سازمان آموزشی مثل دانشگاه، بسیار نامطلوب است. (این موضوع را می توان در نمودار زیر مشاهده کرد.)
نمودار ۴-۱۴ توزیع های فراوانی محورهای ساعات آموزش کارکنان دانشگاه کاشان
نکته دیگر، ترکیب انواع آموزشها می باشد. همانطور که در جدول زیر مشاهده می شود از مجموع ۱۲۱۶۳ ساعت آموزش تمامی کارکنان دانشگاه کاشان، ۵۶.۲ درصد به آموزشهای عمومی و ۳۷.۲ درصد به آموزشهای فرهنگی اجتماعی بر می گردد. سهم اندک حدود ۵ درصدی آموزشهای مدیریتی و تخصصی برای دانشگاه کاشان بسیار نامطلوب بار است.نکته دیگر درصد کارکنانی از دانشگاه هستند که اصلا هیچ آموزشی ندیده اند. همانطور که در جدول زیر مشخص است ۱۵.۵ درصد از کارکنان دانشگاه اصلا هیچ آموزشی را در سال ۱۳۹۲ ندیده اند و این نیز امری بسیار نامطلوب است. این موضوع وقتی حاد تر می شود که حدود ۸۲.۵ درصد از کارکنان اصلا هیچ آموزش تخصصی مرتبط با شغل خود و نیز ۹۷.۴ درصد کارکنان، هیچ دوره آموزش مدیریتی ندیده اند.
جدول (۴-۹): اطلاعات توصیفی دیگر مربوط به متغیر آموزش کارکنان

انواع آموزش

جمع ساعات آموزش

درصد ساعات آموزش از کل

تعداد
افرادفاقد آموزش

درصد
افراد فاقد آموزش

آموزشی عمومی

۶۸۳۰

۵۶.۲%

۸۱

۲۳.۳%

آموزشی تخصصی

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...