پیام تبریک و معرفی محصولات و خدمات

۱۰۳

۴/۴۶

۴۷

۴/۴۲

۴۰

۵/۴۵

جمع کل

۲۲۲

۱۰۰

۱۱۱

۱۰۰

۸۸

۱۰۰

۵٫۲٫۴٫ پیشنهادات اجرایی برای بانک

(( اینجا فقط تکه ای از متن درج شده است. برای خرید متن کامل فایل پایان نامه با فرمت ورد می توانید به سایت feko.ir مراجعه نمایید و کلمه کلیدی مورد نظرتان را جستجو نمایید. ))

با توجه به افزایش رقابت بین بانک­ها و موسسات مالی در جذب و حفظ مشتریان بانک­ها می­توانند با توجه به اهمیت مناسبت­ها برای گروه های مختلف، جهت بهره ­برداری از پتانسیل موجود در مناسبت­ها اقدامات مناسبی را ارائه نمایند. نتایج استخرج شده از این پژوهش می ­تواند تا حد زیادی راه­کاری برای بانک­های دولتی و خصوصی کشور و حتی موسسات مالی و اعتباری یا قرض­الحسنه بویژه بانک کشاورزی به منظور جذب و حفظ مشتریان در ایام مناسبت­ها باشد. بنابراین پیشنهاد می­ شود که بانک­ کشاورزی برای جلب نظر مساعد مشتریان موجود و جذب مشتریان جدید اقدامات زیر را مد نظر قرار دهند:

  • پیشنهادهای اختصاصی
  • در مناسبت­های شخصی که برای زنان دارای بیشترین اهمیت است و در خوشه سه قرار دارند و با توجه به اینکه بیشترین هدیه رد و بدل شده در این مناسبت­ها گل، کادو و زیورالات برای آن­ها بوده پیشنهاد می­ شود که بانک برای این گروه از افراد گل و کادو با آرم بانک برای آن­ها ارسال نماید و برای مشتریان ویژه زیورالات در نظر بگیرد. در ایام این مناسبت­ها بانک کشاورزی می ­تواند از میان طرح­های چهارگانه به معرفی طرح ایران بانو بپردازد. برای این گروه از افراد که در میان مناسبت­های شخصی تفاوتی قائل نشده­اند بانک می ­تواند طرح­ها و محصولات و خدمات مرتبط و طرح بانک کودک و نوجوان را برای کودکان و نوجوانان ارائه نماید.
  • در مناسبت­های ملی- باستانی (بویژه عید نوروز) که برای مردان میانسال به بالا دارای بیشترین اهمیت است و اکثراً در خوشه اول قرار دارند و اکثراً تمایل دارند از کادو بعنوان هدیه استفاده نمایند، پیشنهاد می­ شود که بانک با در نظر گرفتن اهمیت مشتریان برای آن­ها از کادوهای مختلف همراه با سررسید در سایز کوچک و متوسط که در آن محصولات و خدمات بانک معرفی شده باشد، استفاده نماید.
  • در مناسبت­های خاص برای دانشجویان که بعد از مناسبت­های ملی- باستانی برای آن­ها دارای بیشترین اهمیت است و اکثراً در خوشه دو قرار دارند و هدیه مورد استفاده شده آن­ها پول نقد است، پیشنهاد می­ شود که بانک به مناسبت روز دانشجو و مناسبت­های مورد علاقه آنان به قید قرعه کارت هدیه بین آن­ها قرعه­کشی نماید و یا برای مناسبت روز دانشجو یا روز دانش ­آموز به دانشجویان و دانش ­آموزان برتر به قید قرعه هدایائی را اهداء نماید. در ایام این مناسبت­ها بانک کشاورزی می ­تواند برای دختران دانشجو به معرفی طرح دختران آفتاب یا برای سایر دختران بالای هیجده طرح ایران دخت را معرفی نماید.
  • با توجه به اینکه برای اکثر افراد مناسبت­های ملی- باستانی دارای اهمیت است بانک می ­تواند در عید نوروز که با اهمیت­ترین مناسبت ملی- باستانی است به برگزاری مراسم همگانی متناسب با این مناسبت اقدام نماید و در حین آن محصولات و خدمات بانکی را معرفی نماید. در این مناسبت بانک می ­تواند محصولات و خدماتی را برای این گروه از افراد طراحی و به آنان پیشنهاد نماید.
  • برای مردان میانسال به بالا که بعد از مناسبت­های ملی- باستانی، مناسبت­های مذهبی برای آن­ها دارای بیشترین اهمیت است بانک می ­تواند در مناسبت­های تولد پیامبر اکرم (ص)، عید فطر و عید قربان که برای این گروه در اولویت هستند طرح­ها و محصولات و خدمات مرتبط با این افراد را در این ایام ارائه نماید.
  • اکثر افراد تمایل دارند که در ایام مناسبت­ها بانک کشاورزی از طریق پیام کوتاه و پست الکترونیک با آن­ها ارتباط برقرار نماید. بنابراین با توجه به اینکه تلفن بعد از پیام کوتاه و پست الکترونیک در اولویت کانال­های ارتباطی قرار گرفته پیشنهاد می­ شود که در مناسبت­های شخصی از این کانال­ بیشتر از کانال­های دیگر استفاده شود و با توجه به اهمیت تلویزیون برای افراد مسن (استخراج شده از مصاحبه) از این کانال بیشتر از سایر کانال­ها برای ارتباط با این افراد استفاه نماید.
  • با توجه به نتایج بدست آمده پیشنهاد می­ شود بانک در ایام مناسبت­های مذهبی برای همه افراد فقط پیام تبریک ارسال نماید. در مناسبت­های ملی- باستانی برای مردان و افراد جوان پیام تبریک و معرفی محصولات و خدمات را با هم ارسال نماید و برای زنان خانه­دارِ میانسال فقط پیام تبریک ارسال نماید. در مناسبت­های خاص نیز همانند مناسبت­های ملی- باستانی برای مردان و افراد جوان پیام تبریک و معرفی محصولات خدمات را با هم ارسال نماید و برای زنان خانه­دار و میانسال فقط پیام تبریک ارسال نماید. در مناسبت­های شخصی برای همه افراد پیام تبریک و معرفی محصولات و خدمات ارسال شود.
  • طراحی سیستمی برای امتیاز دادن به افرادی که از بانک خدمات دریافت می­ کنند و به منظور انگیزش افراد، به افرادی که بیشترین امتیاز را کسب می­ کنند در مناسبت­های مورد علاقه آنان جوایز، یا خدماتی مانند وام و … اهداء شود.
  • در مناسبت­های شخصی بویژه برای تولد فرزند، پس از برقراری تماس مستقیم با والدین این افراد برای آن­ها حساب افتتاح شود و طرح کودک و نوجوان که دارای خدماتی مانند باشگاه بازی و … است به آنان پیشنهاد شود.
  • اکثر افراد برقراری ارتباط از طرف بانک با آن­ها حتی با ارسال یک پیام کوتاه در ایام مناسبت­های مورد علاقه آنان، این احساس را در آن بوجود می­آورد که بانک کشاورزی بعنوان نهادی که همراه با سایر بانک­ها و موسسات خدمات مالی ارائه می­دهد برای آن­ها ارزش و احترام قائل می­ شود (استخراج شده از مصاحبه).
  • طراحی برنامه­هایی برای جذب افراد جوان در مناسبت­های مورد علاقه آنان (ارائه تسهیلات و وام ­های بلند مدت با بهره پایین برای جوانان به مناسبت روز جوان یا روز دانشجو یا در هنگام فارغ التحصیل شدن و …)
  • پیشنهادهای کلی
  • ارائه هدیه­هایی از قبیل تقویم و کیف با آرم بانک
  • توزیع هدیه­هایی کوچک با آرم بانک در مناسبت­های عمومی
  • برگزاری مراسم برای مناسبت­های عمومی مانند برگزاری مراسم برای جمع­آوری کمک به کودکان بی سرپرست در روز جهانی کودک
  • برگزاری قرعه کشی به اسم مناسبت­ها

۵٫۲٫۵٫ محدودیت­های تحقیق
شناسایی موانع و محدودیت­های پژوهش در واقع کمکی به پژوهش­های آتی است که در این زمینه انجام می­ شود تا بدین وسیله تحقیقاتی که در این زمینه انجام می­گیرد نتایج بهتری را به دنبال داشته باشد. موانع و محدودیت­های این پژوهش عبارتنداز:

  • عدم بررسی مناسبت­ها به تفکیک فرهنگ­ها و خرده فرهنگ­های مختلف
  • عدم بررسی مناسبت­های مشتریان با توجه به نوع خدمات ارائه شده به آن­ها
  • عدم بررسی مناسبت­ها و کانال­های ارتباطی در حوزه مشتریان حقوقی بانک کشاورزی

۵٫۲٫۶٫ پیشنهادهایی برای پژوهش­های آتی

  • بررسی انواع مناسبت­ها به تفکیک فرهنگ­ها و خرده­فرهنگ­های مختلف و مقایسه­ آن­ها با یکدیگر
موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...