برای تایید یا عدم تایید فرضیه اصلی ابتدا بایستی فرضیه‌های فرعی یکم تا سوم را مورد بررسی قرار داد. لذا در قسمت ذیل، ضمن بررسی فرضیات فرعی سه­گانه ای این تحقیق و با توجه به متغیرهای مربوط به این فرضیات، فرضیه اصلی مورد آزمون قرار می‌گیرد.

(( اینجا فقط تکه ای از متن درج شده است. برای خرید متن کامل فایل پایان نامه با فرمت ورد می توانید به سایت feko.ir مراجعه نمایید و کلمه کلیدی مورد نظرتان را جستجو نمایید. ))

۴-۲-۲-۲-۲- فرضیه فرعی اول: (ایجاد نگرش مثبت نسبت به تغییر بر رضایت مشتریان در بانک کشاورزی تاثیر معناداری دارد).

از پاسخ به سوالات ۱ تا ۱۳ پرسشنامه این پژوهش برای آزمون این فرضیه استفاده شده است. در این آزمون فرضیه‌های آماری به صورت زیر بیان گردیده است.
ایجاد نگرش مثبت نسبت به تغییر بر رضایت مشتریان تاثیر معناداری ندارد. :
ایجاد نگرش مثبت نسبت به تغییر بر رضایت مشتریان تاثیر معناداری دارد. :
به منظور بررسی فرضیه از آزمون میانگین یک نمونه استفاده گردید. نتایج این تحلیل در جدول ۴-۷ آمده است. همانطور که مشاهده می‌شود مقدار Sig که مقدار آن معادل۰۰۰/۰ می‌باشد از مقدار α=۰٫ ۰۵ کوچکتر می‌باشد لذا فرض صفر  مبنی بر اینکه (ایجاد نگرش مثبت نسبت به تغییر بر رضایت مشتریان تاثیر معناداری ندارد) رد شده و فرض  مبنی بر اینکه (ایجاد نگرش مثبت نسبت به تغییر بر رضایت مشتریان تاثیر معناداری دارد) تأیید می‌شود. از سوی دیگر مثبت بودن حد پائین و بالای فاصله اطمینان ارائه شده، خود دلیلی بر رد فرض صفر می‌باشد. نیز با عنایت به جدول ذیل نیز می‌توان گفت با توجه به میانگین (۵۸/۳) و مقدارآمارهT برابر با ۵۵/۱۹ است که از ۹۶/۱ بزرگتر است و مقدار این آماره در ناحیه بحرانی قرار داشته، پس اختلاف میانگین از نمره ۳ معنی دار است و ایجاد نگرش مثبت نسبت به تغییر در وضعیت مطلوب و مناسبی قرار دارد، یعنی در سطح خطای ۵ درصد می‌توان ادعا کرد ایجاد نگرش مثبت نسبت به تغییر بر رضایت مشتریان در بانک کشاورزی تاثیر معناداری دارد.
جدول ۴-۷: آزمون میانگین تک عاملی مربوط به فرضیه فرعی اول (  )

متغیر تعداد میانگین انحراف معیار انحراف خطای میانگین
ایجاد نگرش مثبت نسبت به تغییر ۳۳۵ ۵۸۲۱/۳ ۵۴۵۰۴/۰ ۰۲۹۷۸/۰
عامل مقدار آزمون =۳
آماره t درجه آزادی سطح معنی­داری (Sig) اختلاف میانگین از حد متوسط فاصله اطمینان ۹۵% برای اختلاف میانگین
حد پایین حد بالا
ایجاد نگرش مثبت نسبت به تغییر ۵۴۷/۱۹ ۳۳۴ ۰۰۰/۰ ۵۸۲۰۹/۰ ۵۲۳۵/۰
موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...