فرضیه

نوع آزمون

آماره ی آزمون

مقدار آماره

احتمال
(P-Value)

روش پذیرفته شده

فرضیه ی اول

لیمر

f

۰٫۴۱۳۱۱۲

۰٫۰۰۰۰

Panel Data

همانطور که در جدول ۴-۱۱ ملاحظه می شود ، با توجه به مقدار آماری آزمون لیمر و همچنین سطح معنی داری این آزمون (P-Value) ، روش داده های تابلویی مورد تأیید قرار می گیرد. در نتیجه می بایست آزمون هاسمن را برای فرضیه ی اول به کار ببریم . جدول ۴-۱۲ آزمون هاسمن را برای فرضیه ی اول نشان می دهد :

(( اینجا فقط تکه ای از متن درج شده است. برای خرید متن کامل فایل پایان نامه با فرمت ورد می توانید به سایت feko.ir مراجعه نمایید و کلمه کلیدی مورد نظرتان را جستجو نمایید. ))

جدول ۴-۱۲) انجام آزمون هاسمن فرضیه ی اول (انتخاب بین اثرات ثابت یا اثرات تصادفی)

فرضیه

نوع آزمون

آماره ی آزمون

مقدار آماره

احتمال
(P-Value)

روش پذیرفته شده

فرضیه ی اول

هاسمن

کای مربع یاخی-دو()

۰٫۹۹۳۷۲۸

۰٫۰۱۸۸

اثرات ثابت

همانطور که در جدول ۴-۱۲ ملاحظه می شود ، با توجه به مقدار آماری آزمون هاسمن و همچنین سطح معنی داری این آزمون (P-Value) که کمتر از ۰٫۰۵ است ، روش اثرات ثابت مورد تأیید قرار می گیرد.
۴-۵-۱-۱) تخمین مدل و تفسیر نتیجه ی فرضیه ی اول
حال که روش داده های تابلویی و اثرات ثابت مشخص شد ، مدل فرضیه ی اول را تخمین می زنیم .همانطور که در فصل سوم گفته شد ، فرضیه ی اول با مدل زیر برآورد می شود :

در ضمن در همین قسمت علاوه بر تخمین مدل ، معنی دار بودن کل مدل ، معنی دار بودن متغیر فرضیه و استقلال خطای مدل را نیز بررسی خواهیم کرد . برای اطمینان از رفع هرگونه ناهمسانی واریانس، اثرات ثابت با بهره گرفتن از روش حداقل مربعات تعمیم یافته (GLS) برآورد شده است. جدول ۴-۱۳ نتایج آزمون فرضیه اول را با بهره گرفتن از روش اثرات ثابت نشان می دهد . همانطور که در جدول مشاهده می شود و بر اساس توضیحاتی که قبلاً داده شده ، جهت بررسی معنی دار بودن کل مدل از آزمون F فیشر استفاده کرده ایم . از آنجا مقدار احتمال این آماره (P-Value) 0.0000 می باشد (کمتر از ۰٫۰۵) در نتیجه معنی دار بودن کل مدل تأیید می گردد . همچنین به منظور آزمون عدم همبستگی خطاها (استقلال خطای مدل) از آزمون دوربین – واتسون استفاده شده است و همانطور که قبلاً ذکر شده ، اگر مقدار این آزمون مابین ۱٫۵ تا ۲٫۵ باشد می- توان استقلال خطاها را پذیرفت . مقدار آماره ی این آزمون برای فرضیه ی اول مقدار ۲٫۴۲۵۷۵۷ است . در نتیجه می توان استقلال خطای مدل را نیز پذیرفت . همانطور که در قسمت دوم جدول ۴-۱۳ مشاهده می شود ، نتیجه ی اصلی فرضیه ی اول ارائه شده است .همانطور که در فصل سوم بیان شد ، انتظار داشتیم مقدار ۱β مساوی یا بیشتر از ۱ باشد(مساوی یا بیشتر از ۱۰۰%) . اما همانطور که ملاحظه می شود مقدار این متغیر ۰٫۶۲۴۵۱۲ می باشد یعنی کمتر از ۱ است به عبارت دیگر ۶۲٫۴۵% .یعنی زمانی که مدل هزینه ی حسابرسی تغییر پیدا می کند ، حق الزحمه ی حسابرسی به صورت کامل و ۱۰۰% با مدل هماهنگ نیست و به میزان کمتر از ۱۰۰% با مدل تعدیل خواهد شد در نتیجه فرضیه ی اول تحقیق با اطمینان ۹۵% رد خواهد شد و می توان گفت حق الزحمه ی حسابرسی فوراً و به صورت کامل با سطح پیشنهاد شده توسط مدل هزینه حسابرسی تعدیل نمی شود . این نتیجه با نتیجه ی گرفته شده توسط ویلیرس و همکاران(۲۰۱۴) هماهنگ است .
جدول ۴-۱۳) نتیجه ی آزمون فرضیه ی اول

فرضیه

آزمون

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...