A : سطح مقطع مدار در نقطه مورد نظر
از آن­جایی که به طور معمول در سیم پیچ­ها شار مغناطیسی () و نیز سطح مقطع مدار (A) و در سرتاسر سلف یکسان است. بنابراین آن­ها را در معادله ۳-۲۸ از انتگرال بیرون آورده و معادله تبدیل به رابطه زیر خواهد شد:

(( اینجا فقط تکه ای از متن درج شده است. برای خرید متن کامل فایل پایان نامه با فرمت ورد می توانید به سایت feko.ir مراجعه نمایید و کلمه کلیدی مورد نظرتان را جستجو نمایید. ))

(۳-۲۹)  

اما در مورد جت به دلیل حرکت مخروطی شکل مارپیچ و نیز تغییر سطح مقطع جت در طول مسیرش، نمی­ توان آن­ها را از انتگرال بیرون آورد. بنابراین خواهیم داشت:

(۳-۳۰)  

بنابراین برابر خواهد بود با:

(۳-۳۱)  

با جایگذاری معادله (۳-۳۱) در معادلات (۳-۲۲) و (۳-۲۵) معادله نهایی به صورت زیر نوشته می­ شود:
(۳-۳۲)
(۳-۳۳)
طبق مباحث تئوری فوق تجربیات عملی در این تحقیق به صورت ذیل انجام شده است.
به منظور انجام آزمایشات برای تولید نانو الیاف از مواد و دستگاه‌های استفاده شده است. خصوصیات مواد به کار گرفته شده و مشخصات دستگاه‌های استفاده شده به اختصار در بخش‌های ۳-۴و۳-۵ آورده شده است.
۳-۵-مشخصات مواد مورد استفاده
الف-پلی وینیل الکل
پلی وینیل الکل یکی از معروف‌ترین موادی است که برای تولید نانو الیاف به روش الکتروریسی از آن استفاده می‌شود. پلی وینیل الکل یک پلیمر مصنوعی قابل حل در آب است. این پلیمر حالت امولسیون، فیلم و خاصیت چسبندگی دارد. پلی وینیل الکل در ۱۹۱۵ توسط اف کلات کشف شد. بعد از این کشف پلی وینیل الکل مورد استفاده موارد بیشتری قرار گرفت و هنوز نیز به کاربردهای آن افزوده می‌شود. اخیرا پلی وینیل الکل به عنوان یکی از معروف‌ترین مواد برای استفاده در الکتروریسی بشمار می‌آید که علت این امر سمی نبودن آن و اینکه این پلیمر به راحتی در آب حل می‌شود و همچنین از آن در ترکیب با پلیمرهای دیگر که قابلیت الکتروریسی را ندارند استفاده می‌شود. پلیمر آن در بیشتر موارد با آب فراهم می‌شود. فرایند الکتروریسی پلی وینیل الکل و محصول حاصل از آن با بهره گرفتن از افزودنی‌های مختلف می‌تواند تحت کنترل قرار گیرد [۵۰]. فرمول شیمیایی و بعضی از مشخصات این ماده در جدول ۳-۲ آمده است.
جدول ۳-۱- بعضی از مشخصات پلی­وینیل­الکل

(C2H4O)n Molecular formula
۸۶٫۰۹ g/mol Molecular weight of repeat unit
۲۳۰۰C Melting temperature
۱٫۱۹-۱٫۳۱ g/cm³
موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...