۲-۳-۶- مدلهای تلفیقی نگهداری و تعمیرات، تولید و کیفیت
در جهت گسترش مدل هایی که در مورد آنها بحث شد، مقاله های زیادی به وجود آمدند که در آنها بحث تولید، کیفیت و نگهداری و تعمیرات، به عنوان یک مدل، ارائه داده شده اند. برخی از این مدل ها که کیفیت و تولید را یکپارچه می­ کنند، نگهداری و تعمیرات اصلاحی را در نظر می­گیرند. در این قسمت ما ادبیات تحقیق هایی در زمینه نگهداری و تعمیرات پیشگیرانه و مدل سازی تاثیراتش در کیفیت تولید و پارامترهای کنترل کیفیت، می­پردازیم.
همچنین تلاشهایی در زمینه یکپارچه سازی برنامه ریزی، بازرسی و نگهداری و پیشگیرانه، انجام شده است. در مدل هزینه برای پایش سیاست های با نگهداری و تعمیرات پیشگیرانه و بدون نگهداری و تعمیرات پیشگیرانه، توسعه داده شده است. فرض می­ شود که نگهداری و تعمیرات پیشگیرانه در فاصله های زمانی یکسان، اعمال می­ شود و زمان انتقال فرایند تولید از یک توزیع عمومی پیروی می­ کند.

(( اینجا فقط تکه ای از متن درج شده است. برای خرید متن کامل فایل پایان نامه با فرمت ورد می توانید به سایت feko.ir مراجعه نمایید و کلمه کلیدی مورد نظرتان را جستجو نمایید. ))

بن دایا [۲۰]، مدلی با معرفی مفهوم نگهداری و تعمیرات پیشگیرانه ناقص و تعیین EPQ و طرح اقتصادی یک نمودار کنترل کیفیت برای یک رده فرسایش فرایند ها که در آن دوره تحت کنترل از یک توزیع احتمال عمومی با نرخ فزاینده خرابی پیروی می­ کند، توسعه داد. فعالیت های نگهداری و تعمیرات پیشگیرانه با بازرسی های کنترل کیفیت مطابق می­شوند و به عنوان یک زیر مجموعه زمان های بازرسی، اجرا می­شوند. تاثیر نگهداری و تعمیرات پیشگیرانه بر روی مدل رحیم، با مطابقت دادن عمر دقیق ماشین با فاصله بازرسی بر حسب سطح نگهداری و تعمیرات پیشگیرانه، بیشتر می­ شود. روابطی خطی و غیر خطی بین کم شدن عمر ماشین و سطح نگهداری و تعمیرات، فرض شده است. یک مدل یکپارچه که کیفیت و نگهداری و تعمیرات را در نظر می­گیرد برای مسئله زمانبندی اقتصادی توسط بن دایا[۲۰]، توسعه داده شده است. لین [۲۸]، مدل های روزنبالت و لی [۲۶,۲۷]، و لی و روزنبالت [۴۹,۵۱]، توسط مهیا کردن توزیع انتقال فرایند با تابع نرخ فزاینده را توسعه داد.
فصل سوم
روش تحقیق
۳-۱- بخش اول: کلیات و فرضیات مسئله
۳-۱-۱- مقدمه
برای به دست آوردن هر مدل یکپارچه باید همه روابط و ویژگی های مربوط به موضوعات تلفیقی را بررسی کرده و بر همه وابستگی های موجود در آنها واقف شد تا بتوان آنها را به یکدیگر ربط داد. در این فصل به حالت مسئله مورد نظر و توصیف مدل یکپارچه شده پرداخته و مدل پیشنهادی را فرموله و تابع هزینه کل محاسبه می­گردد.
۳-۱-۲- حالت مسئله
یک سیستم تولید شامل یک ماشین تولید کننده محصولات با نرخ تولید ثابت (در ساعت) بر یک اساس پیوسته (سه شیفت هفت ساعته، شش روز در هفته) در نظر بگیرید. همچنین یک ماشین را با یک مؤلفه، در نظر بگیرید. خرابی های ماشین در این مدل به دو حالت خرابی زیر تقسیم می­شوند:
۱) حالت خرابی نوع اول (): خرابی ماشین فورا مشخص می­ شود.
۲) حالت خرابی نوع دوم(): خرابی ماشین بعد از تولید به دلیل انتقال میانگین فرایند در بحث کیفیت فرایند، مشخص می­ شود.
مشابه این طبقه بندی مورد استفاده لاد و کولکارنی[۸۹]، قرار گرفته است. آنها خطا وعیب ابزار ماشین را زمانی که ماشین از کار بیفتد یا ماشین کار کند و آمار برگشت خوردن محصولات زیاد شود، تعریف کردند. این به این معنی است که، اگر یک خطا رخ داد، ضرورت ندارد که فورا شناسایی شود، و کار ماشین متوقف شود، بلکه این ممکن است بر روی کیفیت محصول تولید شده تاثیر بگذارد. به عنوان مثال، در یک ماشین صافکاری اگر تسمه بریده شود، کار ماشین بلافاصله متوقف می­ شود. ولی اگر، قطعه ای در ماشین شل شود، ماشین همچنان کار می­ کند، ولی ممکن است با کیفیتی نازل تر تولید شود. مد نظر قرار دادن این انواع خطا ضرورت دارد و بر حسب هزینه های خطا، که ممکن است در شرایط خاصی در تصمیمات برنامه ریزی نگهداری و تعمیرات باشند. خطاهای متعلق به دسته دوم را می­توان خطاهای جزئی در نظر گرفت و توسط بلک و مجابی [۹۰]، بعنوان تنزل در عملکرد یک ماشین بدون وجود خطای کامل، تعریف شوند. بنابراین، مسئله بطور تلفیقی، بهینه کردن پارامترهای طراحی برای تعمیر نگهداری پیشگیرانه و سیاست کیفیت فرایند، می­باشد.
۳-۱-۳- فرضیات مسئله
حال فرضهای زیر را در نظر می­گیریم:

    1. نگهداری و تعمیرات اصلاحی ذاتا حداقل می­باشد، یعنی بعد از فعالیت اصلاحی، عمر تجهیزات تغییری نمی­کند و زمان فعالیت اصلاحی نیز جزو عمر تجهیزات محسوب می­ شود.
    1. نگهداری و تعمیرات ذاتا ناقص است، یعنی بطور کامل مشکل را حل نمی­کند و ممکن است باز دچار مشکل شویم.
    1. برای کنترل کیفیت فقط یک مشخصه را مد نظر قرار می­دهیم که این مشخصه (CTQ)[3]می­اشد.
    1. فرایند تولید از حالت تحت کنترل شروع می­ شود. میانگین و انحراف معیار CTQ به ترتیب و می­باشد.
    1. یک ایراد مشخص که بطور تصادفی اتفاق می­افتد، باعث می­ شود که میانگین فرایند زمانی که ثابت باقی می­ماند، از به = انتقال پیدا کند .
    1. فرایند توسط نمودار کنترل ، پایش می­ شود.

نماد گذاری
: میانگین طول نمونه وقتی فرایند به دلیل خارجی و محیطی در حالت خارج از کنترل قرار دارد.
: میانگین طول نمونه وقتی فرایند به دلیل استهلاک ماشین در حالت خارج از کنترل قرار دارد.
: میانگین طول
نمونه وقتی فرایند در حالت تحت کنترل قرار دارد.
K : ضریب حد کنترل
: هزینه توقف تولید
: هزینه برگشت محصول
: هزینه بازگرداندن فرایند به حالت اول
: زمان ارزیابی شده کلی
: هزینه مورد انتظار نگهداری و تعمیرات اصلاحی به دلیل خطای حالت اول
: هزینه مورد انتظار انجام نگهداری و تعمیرات پیشگیرانه
E[] طول دوره فرایند
: زمان لازم برای تعیین رخ دادن دلیل مشخص
E[ : زمان لازم برای بازگرداندن فرایند به حالت اول یا تعمیر ماشین اگر فرایند به دلیل محیطی یا استهلاک ماشین به حالت خارج از کنترل رفته باشد.
: هزینه تنزل کیفیت به دلیل نقص فرایند
: نرخ خرابی فرایند به دلایل محیطی و خارجی
: نرخ خرابی ماشین به دلیل استهلاک ماشین
: هزینه ثابت عملیات نگهداری و تعمیرات اصلاحی
: هزینه ثابت عملیات نگهداری و تعمیرات پیشگیرانه
LC : هزینه نیروی کار نگهداری و تعمیرات
: میانگین زمان لازم برای نگهداری و تعمیرات اصلاحی
: میانگین زمان لازم برای نگهداری و تعمیرات پیشگیرانه
: میانگین تعداد خرابی ها
: فاصله زمانی انجام فعالیت های نگهداری و تعمیرات
: احتمال خطای نوع دوم به دلیل خارجی
: احتمال خطای نوع دوم به دلیل استهلاک ماشین
احتمال رخ دادن حالت خرابی اول
: احتمال رخ دادن حالت خرابی دوم
: نرخ خرابی فرایند

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...