۳-۲-۲-۲- تحلیل دسترسی به جایگاه های سی ان جی و بنزین
برای تهیه ی نقشه ی دسترسی به جایگاه های سی ان جی و بنزین به همان روش مراکز پست عمل کرده با این تفاوت که به جای تعداد جمعیت برای هر نفر سرانه ی ۰.۱ مترمربع تعیین گردید.

(( اینجا فقط تکه ای از متن درج شده است. برای خرید متن کامل فایل پایان نامه با فرمت ورد می توانید به سایت feko.ir مراجعه نمایید و کلمه کلیدی مورد نظرتان را جستجو نمایید. ))

نقشه شماره (۴-۲۹) نقشه دسترسی به جایگاه سی ان جی نقشه شماره (۴-۳۰) نقشه دسترسی بر اساس جمعیت
نقشه شماره(۴-۳۱)نقشه کالیبره شده بر مبنای جمعیت نقشه شماره(۴-۳۲)نقشه نهایی مطلوبیت دسترسی به سی ان جی
نقشه شماره (۴-۳۳)نقشه دسترسی به جایگاه بنزین نقشه شماره (۴-۳۴)نقشه دسترسی بر اساس جمعیت
نقشه شماره(۴-۳۵)نقشه ی کالیبره شده بر مبنای جمعیت نقشه شماره(۴-۳۶)نقشه نهایی مطلوبیت دسترسی به بنزین
بررسی نقشه های دسترسی به تسهیلات عمومی شهر گرگان نشان می دهد که دسترسی به برخی از این تسهیلات به خصوص در مورد تسهیلاتی چون بیمارستان، کلانتری، مراکز پست، مساجد، جایگاه بنزین و سی ان جی دارای وضعیت مطلوبی نمی باشد. بررسی میزان مطلوبیت دسترسی بر مبنای مساحت و درصد کمک بهتری به تحلیل این موضوع خواهد کرد. بنابراین مطلوبیت دسترسی به تسهیلات در ۵ طبقه شامل مطلوبیت خیلی زیاد، مطلوبیت زیاد، مطلوبیت متوسط، مطلوبیت کم و مطلوبیت خیلی کم در جدول شماره ی(۴-۴)آورده شده است. بررسی جدول نشان می دهد که بین مراکز آموزشی، دبستان با ۴۹.۴۹ درصد مطلوبیت خیلی زیاد در وضعیت ضعیفتری نسبت به مدارس راهنمایی(۸۶.۲۷درصد) و دبیرستان ها(۸۹ درصد) قرار دارد.همچنین پارک،آتش نشانی و مجموعه های ورزشی به ترتیب با ۸۸.۹۷ درصد، ۶۶.۳۷ درصد و۶۴.۸۳ درصد وضعیت مطلوبیت خیلی زیاد در شرایط بهتری به سر می برند.اما کتابخانه با ۵۴.۳۳ درصد، کلانتری با ۳۶.۳۱ درصد، جایگاه سی ان جی با ۲۴.۸۰ درصد، مراکز پست با ۱۹.۷۶ درصد، جایگاه بنزین با ۱۶.۸۲ درصد و بالاخره مساجد با ۱۶.۱۰ درصد مطلوبیت خیلی زیاد دارای شرایط مناسبی نیستند. لازم به ذکر است که همانطور که نقشه های دسترسی نشان می دهد خدمات کلانتری با تمرکز در نیمه ی غربی و بیمارستان با تمرکز در قسمت مرکزی شهر دارای پراکندگی نامناسبی می باشند.
جدول شماره(۴-۴) مطلوبیت دسترسی به نواحی شهر گرگان بر مبنای مساحت و درصد

تسهیلات عمومی مطلوبیت خیلی زیاد مطلوبیت زیاد مطلوبیت متوسط مطلوبیت کم مطلوبیت خیلی کم
دبستان مساحت ۱۱۹۵۹۸۷۵ ۳۷۸۰۰۲۵ ۲۷۳۹۸۵۰ ۳۲۶۲۴۰۰ ۲۴۲۱۶۷۵
درصد ۴۹.۴۹ ۱۵.۶۴ ۱۱.۳۳ ۱۳.۵۰ ۱۰.۰۲
راهنمایی مساحت ۲۰۸۴۸۰۲۵ ۱۱۵۷۴۷۵ ۷۵۷۶۷۵ ۸۶۴۱۵۰ ۵۳۶۵۰۰
درصد ۸۶.۲۷ ۴.۷۹ ۳.۱۳ ۳.۵۷ ۲.۲۲
موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...