۲- نمونهی نظری یا قضاوتی[۱۶]
۳- نمونهگیری تصادفی[۱۷] (خاکی، ۱۳۸۶، ۲۷۲).
در پژوهش حاضر روش نمونه گیری تصادفی ساده متناسب با حجم جامعه آماری استفاده شده است و به نسبت حجم جامعه هر ناحیه تعداد کافی پرسشنامه به طور تصادفی ساده بین آنها توزیع گردید. نمونهگیری تصادفی، روشی برای انتخاب بخشی از جامعه یا کل، به گونهای که همهی نمونه های ممکن که دارای تعداد ثابت n هستند برای انتخاب شدن احتمال یکسان داشته باشند، است (خاکی، ۱۳۸۶، ۲۷۴). با توجه به این که حجم نمونه نامشخص و نامحدود می باشد لذا برآورد حجم نمونه توسط فرمول کوکران و بهصورت زیر محاسبه شده است :

(( اینجا فقط تکه ای از متن درج شده است. برای خرید متن کامل فایل پایان نامه با فرمت ورد می توانید به سایت feko.ir مراجعه نمایید و کلمه کلیدی مورد نظرتان را جستجو نمایید. ))

n
n=178 = نشان دهنده حجم نمونه
N=330 = حجم جمعیت آماری
= ۰٫۰۵ α = در صد خطای معیار ضریب اطمینان قابل قبول
s2 = ۰٫۲۵۱ = واریانس نمونه ای بدست آمده از پرسشنامه پایلوت
d = 0.05 =درجه اطمینان یا دقت احتمالی مطلوب
بنابراین حجم نمونه قابل قبول در این تحقیق ۱۷۸ نفر میباشد.
۳٫۵٫ابزار و روش جمعآوری اطلاعات
پرسشنامه استاندارد شده در تحقیقات بین المللی برگرفته از از تحقیقات زینودین و همکاران[۱۸] ( ۲۰۱۲ ) ، ریگ و همکارش[۱۹] ( ۲۰۱۳ ) و زوهو و همکارش[۲۰] ( ۲۰۰۹ ) و تام [۲۱](۲۰۱۱) جهت جمعآوری داده ها در تحقیق حاضر مورد استفاده قرار گرفته است؛ این پرسشنامه ابتدا از انگلیسی به فارسی ترجمه و سپس یک ویراستار در زبان فارسی آن را اصلاح و نهایی کرده و سپس پس از تائید روایی محتوایی[۲۲] آن از دید خبرگان رشته مورد استفاده جهت جمعآوری داده های تحقیق قرار گرفته است. جهت گردآوری اطلاعات اولیه پیرامون موضوع تحقیق و بررسی ادبیات تحقیق ، از مطالعات کتابخانهای ( کتب ، مقالات و پایانامههای موجود ) استفاده شده است. ابزار گردآوری داده ها ، پرسشنامه است که این پرسشنامه منابع سازمانی (کیفیت مدیریتی ، کیفیت تکنیکی ، کیفیت بین فردی) ، منابع مشتری ( همکاری یا هم تولیدی ، جهت دهی انگیزشی ، آستانه تحمل استرس ) یکدلی ، محیط فیزیکی ، ارزش ادراک شده مشتری ( ارزش کارکردی ، ارزش هیجانی ، ارزش ادراک شده از فداکاری ) ، اعتماد ، خروجی های کلیدی خدمات ( رضایت ، تمایلات رفتاری) را پوشش داده است.
پرسشنامه مورد استفاده در این تحقیق ، شامل دو بخش است :
الف ) سؤالات تخصصی شامل ۶۳ سؤال است.
ب ) سؤالات عمومی که شامل اطلاعات فردی بوده و شامل ۳ سؤال میباشد.
سؤالات مربوط به هر متغیر در جدول ۳٫۱ آورده شده است.
جدول ۳٫۱ بررسی وضعیت پرسشنامه تحقیق

متغیر مورد مطالعه تعداد شاخص سؤالات مربوطه منبع
منابع سازمانی ۹ کیفیت اداری:۱۲ الی ۱۴
کیفیت تکنیکی:۱۵ الی ۱۷
کیفیت بین فردی:۱۸ الی ۲۰
Zainuddin et al., 2012
منابع مشتری ۱۶ همکاری – هم تولیدی:۲۵ الی ۲۸
جهت دهی انگیزشی:۲۱ الی ۲۴
آستانه تحمل استرس:۲۹ الی ۳۶
Zainuddin et al., 2012
یک دلی (انتقال فکر) ۳ ۴۷ الی ۴۹
موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...