مقطع کارشناسی ارشد : منابع دانشگاهی و تحقیقاتی برای نگارش مقاله بررسی موانع فردی ارتباط اعضای هیأت علمی ... |
بر این اساس، به دلیل اینکه sig بزرگتر از ۰۵/۰=α است در این سطح خطا نمی توان نتیجه گرفت که فرض صفر، رد شده و فرض مقابل، تأیید می شود. یعنی رتبه این راهکارها در نظر صاحبنظران برابر است.
محاسبات مربوط به راهکارهای مانع شماره ۲۹:
فرضهای آزمون فریدمن برای راهکارهای این مانع عبارتند از:
( اینجا فقط تکه ای از متن درج شده است. برای خرید متن کامل فایل پایان نامه با فرمت ورد می توانید به سایت feko.ir مراجعه نمایید و کلمه کلیدی مورد نظرتان را جستجو نمایید. )
رتبه راهکارهای این مانع با هم برابر است :۰H
و فرضیه مخالف آن بصورت زیر است:
دست کم رتبه دو راهکار، یکسان نیست :۱H
نتایج آزمون فریدمن در زیر قابل مشاهده است:
جدول ۴ ـ ۱۶ ـ جدول نتایج آزمون فریدمن راهکارهای مانع شماره ۲۹
تعداد پاسخگو
۳۲
تعداد بدون جواب
۰
کای ـ مربع
۱۶
درجه آزادی
۵
Sig.
۰۰۷/۰
بر این اساس، به دلیل اینکه sig کوچکتر از ۰۵/۰=α است در این سطح خطا میتوان نتیجه گرفت که فرض صفر، رد شده و فرض مقابل، تأیید می شود. یعنی رتبه این راهکارها در نظر صاحبنظران برابر نیست.
تجزیه و تحلیلهای مربوط به پاسخهای متخصصین بخش صنعت
تجزیه و تحلیلهای مربوط به موانع فردی ارتباط متخصصین بخش صنعت با اعضای هیأت علمی دانشگاهها
الف. شناسایی موانع:
پس از انجام مراحل اول و دوم تکنیک دلفی، موانع فردی مربوط به اعضای هیأت علمی دانشگاهها که آنها را از برقراری ارتباط با متخصصین بخش صنعت منع می کند شناسایی شدند که این موانع عبارتند از:
ناآشنایی و عدم آگاهی متخصصین صنعت با کاربرد و مزایای مباحث علمی مرتبط با زمینۀ کاری خود، منجر شده است تا آنها به دانش اعضای هیأت علمی دانشگاه در این زمینه، احساس نیاز نکنند
نحوۀ بیان و انتقال مفاهیم تخصصی از سوی اعضای هیأت علمی دانشگاه در ارتباطات و گفتگوهای فیمابین با متخصصین صنعت، قابل فهم نیست
متخصصین صنعت، از میزان تسلط اعضای هیأت علمی به مباحث علمی مرتبط با زمینۀ صنعتی، شناخت کافی ندارند
متخصصین صنعت، از میزان تسلط اعضای هیأت علمی در پیادهسازی و اجرای اصول علمی مرتبط با زمینۀ صنعتی، شناخت کافی ندارند
متخصصین صنعت، از مزیتهای به کار بردن اصول علمی در صنعت، شناخت کافی ندارند
متخصصین صنعت، از روند و نحوۀ اجرای طرحهای مشترک میان خود و اعضای هیأت علمی دانشگاه (مانند: کارآموزی، پیادهسازی تحقیقات، مدیریت امور، و…)، آگاهی کافی ندارند
متخصصین صنعت، به توانمندیهای علمی اعضای هیأت علمی، اعتقاد ندارند
متخصصین صنعت به نتایج تحقیقات و پیشرفتهای علمی، اعتماد و اعتقاد ندارند
متخصصین صنعت، به توانمندیهای خود، اعتماد بیش از حد داشته و به همین دلیل نیازی به ارتباط با اعضای هیأت علمی نمیبینند
متخصصین صنعت به اعضای هیأت علمی، در ارتباط با مسائل اخلاقی (مانند رعایت قوانین کپیرایت، افشای اطلاعات و…) اعتماد ندارند.
فرم در حال بارگذاری ...
[پنجشنبه 1400-09-25] [ 02:14:00 ق.ظ ]
|