جدول ۵-۲۵- عناصر متغیرهای خارج شده در مرحله اول

 
 

سطح معنا داری

 

t

 

Beta

 

نام متغیر

 

مرحله

 
 

۹۴/۰

 

۰۷۱/۰

 

۰۰۲/۰

 

درجه توسعه یافتگی

 

اول

 
 

۶۳/۰

 

۴۷/۰

 

۰۱/۰

 

سرانه مالکیت خودرو

 
 

۰۹/۰

 

۷۰/۱-

 

۰۴/۰-

 

درصد بی­سوادی

 
 

۰۵/۰

 

۹/۱

 

۰۷/۰

 

تراکم جمعیت

 

 

۵-۴-۲-معادله رگرسیون گام به گام (عوامل موثر بر مرگ و میر ناشی از تصادفات برون شهری)

معادله رگرسیون گام به گام (عوامل موثر بر سرانه مرگ و میر ناشی از تصادفات برون شهری) جداول شماره ۵-۲۶ و ۵-۲۷ با بهره گرفتن از معادله رگرسیون چند متغیره به روش گام به گام به تبیین متغیر وابسته (سرانه مرگ و میر ناشی از تصادفات برون شهری) می­پردازند. پنج متغیر سهم جمعیت شهرستان از جمعیت کل کشور، تراکم جمعیت، درصد بی­سوادی، طول راه اصلی، درجه توسعه یافتگی در معادله باقی مانده­اند. همانطور که در جدول ۵-۲۶ ملاحظه می­ شود این متغیرها در نهایت توانسته ­اند ۵۷ درصد از تغیرات متغیر وابسته را تبین کنند. مقدار R2 برای متغیر سرانه مرگ و میر ناشی از تصادفات برون شهری در مرحله اول عبارت است از ۴۴/۰ درصد، این مقدار نشان می­دهد که با ورود متغیر سهم جمعیت شهرستان از جمعیت کل کشور به معادله رگرسیون، ۴۴ درصد از تغیرات متغیر وابسته (سرانه مرگ و میر ناشی از تصادفات برون شهری ) تبین شده است. با ورود سایر متغیر­ها همان­گونه که در جدول ۵-۲۶ نمایان است، مشخص می­ شود که در هر کدام از مراحل چند درصد از تغییرات به متغیر وابسته تبیین شده است. سایر متغیرها نیز به ترتیب در معادله وارد شده ­اند تا نهایتا با وارد شدن متغیر توسعه یافتگی در مرحله پنجم، به مقدار Rبه ۵۷/۰ رسیده است. یعنی متغیر­های وارد شده، ۵۷ درصد از تغییرات متغیر وابسته را تبیین کرده ­اند. با توجه به مقدار ضریب رگرسیون در جدول شماره ۵-۲۴ مشخص می­ شود که متغیر سهم جمعیت شهرستان از جمعیت کل کشور بیشترین تاثیر را در تبیین سرانه مرگ و میر ناشی از تصادفات برون شهری داشته است.

( اینجا فقط تکه ای از متن پایان نامه درج شده است. برای خرید متن کامل فایل پایان نامه با فرمت ورد می توانید به سایت feko.ir مراجعه نمایید و کلمه کلیدی مورد نظرتان را جستجو نمایید. )

بنابر این بر اساس نتایج حاصله، معادله رگرسیون چند متغیره­ای که برای پیش بینی متغیر وابسته بدست می ­آید عبارت است از:
Y=a+b1(X1)+b2(X2)+b3(X3)+b4(X4) +b5(X5)
هر یک از اجزای این معادله عبارتند از:
Y= مقداری از متغیر وابسته که در نهایت توسط متغیرهای داخل معادله پیش بینی می­ شود.
a = عرض از مبدا
b = ضریب رگرسیون غیر استاندارد
X = متغیر­های مستقلی که وارد معادله رگرسیون شده ­اند.
بنابر این شکل نهایی معادله به صورت زیر در می ­آید:
Y=17+38/6(X1)+04/0- (X2)+74/0- (X3)+01/0(X4) +43/0(X5)

 

جدول ۵-۲۶- عناصر اصلی تحلیل چند متغیره به روش گام به گام برای پیش بینی متغیر وابسته سرانه مرگ و میر ناشی از تصادفات برون شهری)

 
 

سطح معنا داری

 

t

 

Beta

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...