همزمان شدن ایام امتحانات با توزیع پرسشنامه ­ها بین دانش ­آموزان و فشار آوردن بر دانش ­آموزان نسبت به جوابگویی به سوالات.
عدم وقت کافی دانش ­آموزان در جواب دادن به سوالات پرسشنامه.
۵-۵- پیشنهادات پژوهشی
رابطه برنامه درسی پنهان را با مهارت حل مسئله بررسی کنند.
رابطه برنامه درسی پنهان با تفکر خلاق بررسی کنند.
اجرای این پژوهش در شهرهای بزرگ با جامعه آماری متفاوت.
رابطه برنامه درسی پنهان با میزان مهارت­ های تفکر انتقادی دانش آموزان دختر را بررسی کنند.
برنامه درسی پنهان و ارتباط با تفکر انتقادی دانش ­آموزان دختر و پسر را با هم مقایسه کنند.
منابع فارسی
اسکندری، حسین(۱۳۸۷). برنامه درسی پنهان، تهران، انتشارات نیما.
اسلامی، محسن(۱۳۸۲). ارائه الگویی برای طراحی و اجرای برنامه خواندن انتقادی و بررسی اثر آن بر تفکر انتقادی و نوشتن تحلیلی. رساله دکتری، دانشگاه تربیت معلم تهران، رشته برنامه ریزی درسی.

(( اینجا فقط تکه ای از متن درج شده است. برای خرید متن کامل فایل پایان نامه با فرمت ورد می توانید به سایت feko.ir مراجعه نمایید و کلمه کلیدی مورد نظرتان را جستجو نمایید. ))

اسماعیل­پور­، رضا؛ خدادادحسینی، سیدحمید؛ الهی، شعبان(۱۳۸۵)، طراحی و تبیین طرح سازمانی متناسب با فناوری اطلاعات و سیستم­های اطلاعاتی در صنایع قطعه­سازی خودروی ایران، ویژه­نامه بهار۱۳۸۵.
اطهری، زینب السادات؛ شریف، مصطفی؛ نعمت بخش، مهدی؛ بابا محمدی، حسن(۱۳۸۸). ارزیابی مهارت­ های تفکر انتقادی و ارتباط آن با رتبه آزمون سراسری ورود به دانشگاه در دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی، مجله ایرانی آموزش در علوم پزشکی، ۹ (۱).
امین­خندقی، مقصود(۱۳۸۹). تحلیلی بر میزان اهمیت و به کارگیری دستاوردهای علمی حوزه برنامه درسی در نظام­های آموزشی شرکت­های صنعتی؛ فرصت­ها و تهدیدها، فصلنامه مطالعات برنامه درسی ایران، سال پنجم شماره ۱۹.
امینی، میترا؛ فضلی نژاد، نوید(۱۳۸۹). بررسی مهارت­ های تفکر انتقادی در دانشجویان پزشکی شیراز، مجله پزشکی هرمزگان، سال ۱۴، شماره ۳.
ایزدی، صمد؛ شارع پور، محمود؛ قربانی، راضیه(۱۳۸۸). بررسی نقش برنامه درسی پنهان در ایجاد نگرش به اقتدار، تقویت هویت ملی و جهانی شدن( مورد مطالعه: دانش آموزان مدارس متوسطه)، فصلنامه مطالعات ملی ۳۹، سال ۱۰، شماره ۳.
آنجفی، فرشته؛ زراعت، زهرا؛ سلطان محمدی، زهره؛ قابچی­پور، کوثر؛ کهن، فهیمه(۱۳۸۸). مهارت تفکر انتقادی دانشجویان فنی- مهندسی و علوم انسانی، مجله راهبردهای آموزش، دوره دو، شماره یک.
بابایی، علی(۱۳۸۴). مواد مخدر: آموزش مهارت تفکر انتقادی به منظور پیشگیری از اعتیاد، مجلات: روان‌شناسی و علوم تربیتی اصلاح و تربیت، شماره ۳۹.
بختیارنصرآبادی، حسنعلی؛ موسوی، ستاره؛ کاوه­فارسان، ذبیح­الله(۱۳۹۱). نقش نگرش تفکر انتقادی و سبک­های شناختی یادگیری در پیش ­بینی پیشرفت تحصیلی دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی، مجله ایرانی آموزش در علوم پزشکی، ۱۲(۴)، ۲۹۶-۲۸۵.
بدری­گرگری، رحیم؛ فتحی­آذر، اسکندر؛ حسینی­نسب، سیدداود؛ مقدم، محمد ( ۱۳۸۷ ). تاثیر بازاندیشی در عمل بر تفکر انتقادی دانشجو – معلمان مراکز تربیت معلم تبریز، مطالعات تربیتی و روانشناسی، شماره ۱۱.
بیان­فر، فاطمه؛ ملکی، حسن؛ سیف، علی اکبر؛ دلاور، علی(۱۳۸۹). تبیین اثر برنامه درسی پنهان مدارس بر بازده­های عاطفی یادگیری در دانش ­آموزان دوره راهنمایی به منظور ارائه مدل، فصلنامه مطالعات برنامه درسی ایران، سال پنجم، شماره هفدهم.
بیکر، ترزال(۱۳۹۰). هوشنگ نائبی، نحوه انجام تحقیقات اجتماعی، نشر نی، تهران، چاپ پنجم ۱۳۹۰.
تفنگدار، ملیحه(۱۳۸۶). نقش روش­های آموزش در پرورش تفکر انتقادی، پایان نامه کارشناسی ارشد، دانشگاه تربیت معلم تهران، رشته تاریخ و فلسفه تعلیم و تربیت.
تقی­پور، حسینعلی؛ غفاری، هاجر(۱۳۸۸). بررسی نقش برنامه درسی پنهان در رفتار انضباطی دانش ­آموزان از دیدگاه مدیران و معلمان مدارس راهنمایی شهرستان خلخال در سال تحصیلی ۸۹-۸۸، فصلنامه علوم تربیتی، شماره ۷، سال ۲.
تقی­پور ظهیر، علی(۱۳۷۸). مقدمه­ای بر برنامه ریزی آموزشی و درسی، تهران، انتشارات آگاه.
جانعلیزاده­جوبستی، حیدر؛ اکبرپور زنگلانی، محمد باقر؛ ملکی، علی(۱۳۸۸). آموزش تفکر انتقادی راهی برای مقابله با جهانی شدن امپریالیسم فرهنگی و بومی ماندن، فصلنامه برنامه­ ریزی درسی، جهانی شدن و بومی ماندن برنامه درسی: چالش­ها و فرصت­ها.
جاویدی کلاته جعفرآبادی، طاهره؛ عبدلی، افسانه( ۱۳۸۹ ). روند تحول تفکر انتقادی در دانشجویان دانشگاه فردوسی مشهد، مطالعات تربیتی و روانشناسی، ۱۱(۲).
جمشیدیان قلعه سفیدی، توران؛خمیجانی­فراهانی، علی­اکبر (۱۳۸۸). رایطه زبان مادری، جنسیت و سن با سطح تفکر انتقادی، پژوهش زبان­های خارجی، شماه ۵۵.
جهانی، جعفر(۱۳۸۱). نقد و بررسی مبانی فلسفی الگوی آموزشی تفکر انتقادی ماتیو لیپمن، فصلنامه علمی پژوهشی علوم انسانی دانشگاه الزهرا(س)، شماره ۴۲، سال ۱۲.
حائری­زاده، خیریه­بیگم(۱۳۸۲). تفکر خلاق و حل خلاقانه مسئله، چاپ سوم، تهران، نشر نی.
حداد علوی، رودابه؛ عبداللهی، احمد؛ احمدی، امید علی(۱۳۸۶). برنامه درسی پنهان: پژوهشی درباره یادگیری ضمنی مدرسه؛ مورد: روحیه علمی، فصلنامه تعلیم و تربیت، سال۲۳، شماره ۹۰.
حیدری­دامانی، راحله(۱۳۸۹). بررسی عوامل موثر بر تفکر انتقادی دانشجویان کارشناسی ارشد کشاورزی، مقایسه بین دو گروه از دانشجویان ترم اول و ترم پایانی، پایان نامه کارشناسی ارشد، دانشگاه تربیت مدرس.
خسروانی زنگنه، ستاره(۱۳۸۰). بررسی تاثیر برگزاری جلسات پویایی گروه در کارآموزی پرستاری بهداشت جامعه بر میزان مهارت­ های تفکر انتقادی دانشجویان کارشناسی پرستاری، پایان نامه کارشناسی ارشد، دانشگاه تربیت مدرس.
خلیلی، حسین؛ بابامحمدی، ح(۱۳۸۳). مهارت­ های تفکر انتقادی دانشجویان پرستاری دانشگاه علوم پزشکی سمنان­، مجله ایرانی آموزش در علوم پزشکی۴(۱۲)، ۳۱-۲۳.
دلاور، علی( ۱۳۸۸). روش تحقیق در روانشناسی و علوم تربیتی، تهران، نشر ویرایش، چاپ بیست و نهم.
دوبونو، ادوارد(۱۹۹۳). سلسله درس­های تفکر. مترجم مرجان فرجی، تهران، انتشارات جوانه رشد.
دی، استیون؛ شافرسمن(۱۳۸۴)، مترجم زاهدی، پروانه، مقدمه­ای بر تفکر انتقادی، مجلات جامعه ­شناسی و علوم­اجتماعی، رشد آموزش اجتماعی، شماره ۲۸.
سادات­حسینی، افضل(۱۳۷۶)، ویژگی­های تفکر انتقادی، نشریه اطلاع رسانی، کتابداری کیهان فرهنگی، اسفند ماه ۱۳۷۶، شماره ۱۴، صفحات ۴۳-۴۱.
سجادیه، نرگس؛ باقری، خسرو؛ ایروانی، شهین؛ ضمیران، محمد(۱۳۸۹). پژوهش تبار شناختی و الهام بخشی آن برای قلمروهای پژوهشی در مطالعات برنامه درسی، فصلنامه مطالعات برنامه درسی ایران، سال ۱۴، شماره ۱۶.
سراج­خرمی، ناصر؛ معظم­فر، فروزان(۱۳۸۹). مقایسه تفکر انتقادی و سبک­های هویت دانشجویان فنی- مهندسی با دانشجویان علوم انسانی، یافته­های نو در روانشناسی.
سرمد، زهره؛ بازرگان، عباس، حجازی، الهه(۱۳۸۶). روش­های تحقیق در علوم رفتاری، انتشارات آگاه، تهران، چاپ چهاردهم.
سرهنگی، فروغ؛ معصومی، معصومه؛ عبادی، عباس؛ سیدمظهری، مرجان؛ رحمانی، آزاد؛ رئیسی­فر، افسانه(۱۳۸۹). تاثیر روش تدریس نقشه مفهومی بر مهارت­ های تفکر انتقادی دانشجویان پرستاری، محله پرستاری مراقبت ویژه، دوره سوم، شماره چهارم.
سعیدی­رضوانی، محمود(۱۳۸۰). تبیین برنامه درسی پنهان در درس بینش اسلامی دوره متوسطه و ارائه راهبردهایی برای استفاده از این برنامه در آموزش اثربخشی دینی، تهران: پایان نامه دکترای دانشگاه تربیت معلم، دانشکده علوم انسانی.
سعیدی­رضوانی، محمود؛ کیانی­نژاد، عذرا(۱۳۷۹). توجه به برنامه درسی پنهان ضرورتی آشکار در تحقق اهداف آموزش­های دینی، فصلنامه تربیت اسلامی، شماره ۳، پائیز ۱۳۷۹.
سیف، علی اکبر، روانشناسی پرورشی(۱۳۸۶). تهران، انتشارات آگاه.
شعبانی، حسن(۱۳۷۸). تاثیر روش حل مسئله به صورت کار­ گروهی بر روی تفکر انتقادی، رساله دکتری دانشگاه تربیت مدرس تهران.
شعبانی، حسن(۱۳۸۶). روش­ها و فنون تدریس(مهارت های آموزشی و پرورشی). تهران، انتشارات سمت.
شعبانی، حسن؛ مهرمحمدی، محمود(۱۳۷۹). پرورش تفکر انتقادی با بهره گرفتن از شیوه آموزش مساله محور، مدرس، دوره ۴، شماره ۱، بهار۱۳۷۹.
شمشیری، بابک(۱۳۸۶). تبیین عناصر بنیادی پرورش تفکر، اندیشه­ های نوین تربیتی دانشکده­ی علوم تربیتی و روانشناسی دانشگاه الزهرا(س)، دوره ۳، شماره ۳ و ۴.
شیخی، مرداس(۱۳۸۸). بررسی تربیت شهروندی در برنامه درسی پنهان نظام آموزش متوسطه نظری از معلمان مرد شهر اهواز، پایان نامه کارشناسی ارشد دانشگاه تربیت معلم تهران.
شیولسون، ریچاردجی(۱۳۸۹). علیرضا کیامنش، استدلال آماری در علوم رفتاری جلد اول توصیف آماری، جهاد دانشگاهی واحد علامه طباطبایی، انتشارات بهار، ۱۳۹۰، چاپ نهم.
صمدی، پروین؛ هاشمی­فخر، صدیقه(۱۳۸۸). تاثیر فناوری اطلاعات و ارتباطات در رسالت درسی آموزش شهروندی در دوره ابتدایی، فصلنامه همایش نوآوری در برنامه ­های درسی دوره ابتدایی.
عابدی، احمد؛ تاجی، مریز(۱۳۸۰)، نقش برنامه ­های درسی پنهان در شکل­ گیری شخصیت و رفتار دانش ­آموزان، فصلنامه آموزه، شماره۹.
عباسی، عفت(۱۳۸۰). بررسی مهارت­ های موثر بر پرورش تفکر انتقادی در برنامه درسی جامعه ­شناسی در دوره متوسطه در سال تحصیلی ۸۰-۷۹، رساله دکتری برنامه­ ریزی درسی.
عزتی، مرتضی(۱۳۷۶). روش تحقیق در علوم اجتماعی، موسسه تحقیقات دانشگاه تربیت مدرس، چاپ اول.
علاقه­بند، علی(۱۳۸۳). جامعه ­شناسی آموزش و پرورش، تهران، انتشارات روان.
علاقه­بند، علی(۱۳۸۳). مدیریت عمومی، تهران، انتشارات روان.
علیپور، وحیده؛ سیف­نراقی، مریم؛ نادری، عزت­الله؛ شریعتمداری، علی(۱۳۸۸). موانع تفکر انتقادی در برنامه درسی آموزش متوسطه( با تاکید بر مهارت­ های تجزیه و تحلیل، ترکیب، ارزشیابی و قضاوت)، مجله علوم تربیتی، سال ۲، شماره ۷.

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...