آزمون X:
از این شاخص اغلب به عنوان شاخص موفقیت نام برده می شود. این شاخص به سادگی نشان می دهد که آیا مدل ساختار روابط میان متغیرها مشاهده شده را توصیف می کند یا خیر. هر چقدر مقدار Xکوچکتر باشد بهتر است.
بیان مدل، ساختار روابط میان متغیرها مدل را توصیف نمی کند: H0
بیان مدل، ساختار روابط میان متغیرها مدل را توصیف می کند: H1
این شاخص معمولاً تحت شرایط (multivariale normality) صادق است و نسب به اندازه نمونه حساس است، چون که ممکن است یک مدل در اندازه نمونه کم تناسب داشته باشد، ولی در نمونه زیاد برازش نداشته باشد. برخی از محققان از نسبت به عنوان شاخصی جایگزینی استفاده می کنند . اما این شاخص نیز از محدودیت ها مشابه با Xرنج می برد . رویکرد دیگر استفاده از Xبه عنوان یک معیار تناسب ، تطبیق و تعدیل ان برای اندازه ( با اندازه) نمونه است که به وسیله Holter’s پیشنهاد شد هر چند که این شاخص هم در نمونه های کوچک به طور کافی ممکن است تناسب نداشته باشد.

(( اینجا فقط تکه ای از متن درج شده است. برای خرید متن کامل فایل پایان نامه با فرمت ورد می توانید به سایت feko.ir مراجعه نمایید و کلمه کلیدی مورد نظرتان را جستجو نمایید. ))

GFI
این شاخص به وسیله اندازه نمونه تحت تاثیر قرار نمی گیرد و بر علیه خروج از فرض Normality بسیار قدرتمند است. مقدار مطلوب آن می بایستی از %90 بیشتر باشد.
3-11-4- اصلاح مدل
اصلاح مدل مستلزم تطبیق کردن یک مدل بیان شده و تخمین زده شده است ، این کار از طریق آزاد کردن پارامترهایی که قبلاً ثابت بوده اند و یا ثابت کردن پارامترهایی که قبلاً ازاد بوده اند صورت می گیرد. اگر اصلاحاتی مورد نیاز باشد مشخصات مدل ( منظور پارامترها ) را ارزیابی کنید و مشخصات جدید را وارد مدل کنید.
3-11-5 – تفسیر و تعبیر مدل
اگر هم آزمون Xو هم آزمون های تناسب ثانوی نشان دادند که مدل به طور کافی متناسب است ، به سمت مشخص کردن عوامل مدل تناسب شده حرکت کرده و بر روی این عوامل تمرکز می کنیم. در این مرحله تخمین های فردی پارامترهای آزاد بر اساس تفاوت ها آن ها ا ارزش صفر ( H0 و سطح معناداری ) مشخص شده برای آنها ، مورد ارزیابی قرار می گیرد. نسبت تخمین به خطای استاندارد در یک آماره ای بنام z یا t، توزیع می شود و می بایستی این نسبت در Z از 96/1 بیشتر باشد و در آزمون T باید و یا باشد تا این تخمین ها از لحاظ آماری معنادار شوند. ( هومن ، 1387)
فصل چهارم
تجزیه و تحلیل داده ها
4-1ـ مقدمه
پژوهشگر پس از این که روش تحقیق خود را مشخص کرد و با بهره گرفتن از ابزارهای مناسب ، داده های مورد نیاز را برای آزمون فرضیه های خود جمع آوری کرد، اکنون نوبت آن است که با بهره گیری از تکنیک های آماری مناسبی که با روش تحقیق، نوع متغیرها ، … سازگاری دارد ، داده های جمع آوری شده را دسته بندی و تجزیه و تحلیل نماید و در نهایت فرضیه هایی را که تا این مرحله او را در تحقیق هدایت کرده اند در بوته آزمون قرار دهد و تکلیف آنها را روشن کند و سرانجام بتواند راه حلی و پاسخی برای پرسش تحقیق بیابد. پیوند دادن موضوع تحقیق به رشته ای از اطلاعات موجود مستلزم اندیشه ای خلاق است، معمولاً موضوعی به ذهن محقق خطور می کند که یافتن منابع داده های موجود برای بررسی آن مستلزم خلاقیت ذهنی محقق است. آرایش و تنظیم داده ها نیز مستلزم خلاقیت است.
در این فصل به توصیف داده های پژوهشی و تجزیه و تحلیل هر یک از فرضیه ها خواهیم پرداخت. و همچنین در این فصل به تجزیه و تحلیل داده هایی که به وسیله پرسشنامه از افراد نمونه گردآوری شده اند، می پردازیم.
4-2ـ توصیف داده ها
به منظور شناخت بهتر ماهیت جامعه ای که در پژوهش مورد مطالعه قرار گرفته است و آشنایی بیشتر با متغیرهای پژوهش ، قبل از تجزیه و تحلیل داده های آماری، لازم است این داده ها توصیف شود.
4-2-1- توصیف مشخصات جمعیت شناختی نمونه آماری
با توجه به نتایج بخش اول پرسشنامه ( ویژگی های جمعیت شناختی ) ، اطلاعات زیر به طور خلاصه در مورد مشخصات نمونه آماری مورد نظر ارائه می شود.
جنسیت :
از لحاظ جنسیت در این تحقیق 6/63 درصد از نمونه آماری را مردان و 4/36 درصد از آن را زنان تشکیل می دهند.
وضعیت تاهل :
از لحاظ وضعیت تاهل ، 6/69 درصد از نمونه آماری مورد نظر متاهل و 4/30 درصد از آن را مجردان تشکیل می دهند .
سن :
از نظر گروه سنی ، 09/0 درصد از افراد نمونه زیر 25 سال، 35/0 درصد بین 25 تا 30 سال ، 32/0 درصد بین 31 تا 40 سال ، 21/0 درصد بین 41 تا 50 سال و 3/0نیز بالاتر از 50 سال سن دارند.
جدول 4-1 ترکیب گروه های سنی اعضای نمونه

  فراوانی فراوانی نسبی فراوانی تجمعی فراوانی تجمعی نسبی
کمتر از 25 35 09/0 35 09/0
30-25 135 35/0
موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...