ستوده، هدایت‌الله (۱۳۸۵). آسیب‌شناسی­اجتماعی، تهران: آوای نور، چاپ شانزدهم، ص۵۳٫
سجادی، حمید (۱۳۸۶). شاخصهای سلامت اجتماعی. اطلاعات سیاسی_اقتصادی ۲۴۴،۲۵۸-۲۳۲
سروستانی، رحمت‌الله (۱۳۸۷). آسیب‌شناسی اجتماعی، تهران: سمت، چاپ دوّم، ص۴٫
سگال، زیندل؛ تیزدل، جان؛ ویلیامز، مارک (۲۰۰۲). راهنمای عملی درمان شناختی مبتنی بر ذهن آگاهی، پروانه محمد خانی(۱۳۸۴)،تهران: بی جا.
سیف،علی اکبر(۱۳۸۰).روانشناسی پرورشی.تهران:آگاه.
شیخی، محمدتقی؛(۱۳۸۱). جامعه‌شناسی مسائل اجتماعی و مددکاری اجتماعی، تهران:  حریر، ۱۳۸۱، چاپ اول، ص۴۰-۴۳٫
صالحی عمران، ابراهیم. آقامحمدی، علی (۱۳۸۷). بررسی دانش، نگرش و مهارت­ های زیست محیطی معلمان، روان‌شناسی و علوم تربیتی دوره جدید، پاییز - شماره ۹۵، ص ۹۱ تا ۱۱۸٫
صدیق سروستانی، رحمت ا… (۱۳۸۶). آسیب شناسی اجتماعی (جامعه شناسی انحرافات اجتماعی) انتشارات سمت.
ضرابی، اصغر و مهری اذانی (۱۳۸۰). توسعه پایدار در جهان صنعتی و در حال توسعه، تهران، مجله رشدآموزش جغرافیا، شماره ۵۹.
طالب زاده، هادی (۱۳۸۶). رابطه میان دانش فراشناختی اخلاق با استدلال اخلاقی، فصلنامه تعلیم و تربیت، شماره ۹۳٫
عباباف، زهره (۱۳۸۷). مقایسه راهبردهای شناختی و فراشناختی دانش آموزان دوره متوسطه به تفکیک سطح توانایی، رشته تحصیلی و جنسیت و ارا ئۀ پیشنهادهایی در حوزه برنامه درسی. فصلنامۀ نوآوری­های آموزشی، شمارۀ ۲۵ ، سال هفتم.۱۱۹-۱۵۰٫
عباسپور، مجید (۱۳۸۶)، انرژی، محیط زیست و توسعه پایدار تهران: دانشگاه صنعتی شریف.
عبدالله تبار، علیرضا کلدی، حسین محققی(۱۳۸۸).بررسی سلامت اجتماعی دانشجویان. رفاه اجتماعی , سال هشتم شماره۳۱٫ ۱۷۱-۱۸۹٫
عبدوس، میترا. (۱۳۸۰) بررسی تاثیرآموزش راهبردهای فراشناختی برپرورش خلاقیت دانش اموزان؛ پایان نامه کارشناسی ارشد، دانشگاه الزهرا.
غفاری، فرهاد. رفیعی، حسن (۱۳۸۹). اثربخشی آموزش خانواده با بهره گرفتن از تئوری سیستمی بوئن بر تمایزیافتگی و کارکرد خانواده­های دارای فرزند معتاد، خانواده‌ پژوهی، سال ۶، شماره ۲۲، صص ۲۲۷ تا ۲۳۹٫
فاضلی، محمد و جعفرصالحی، سحر (۱۳۹۲)، «شکاف نگرش، دانش و رفتار زیست‌محیطی گردشگران»، فصلنامه مطالعات گردشگری، شماره ۲۲، تابستان، صص: ۱۳۷-۱۶۱٫.
فردوسی، سیما. مرتضوی، شهرناز. رضوانی، نعیمه (۱۳۸۶). بررسی رابطه بین دانش زیست‌محیطی و نگرش‌ها با رفتارهای محافظت از محیط فصلنامه شناخت. بهار شماره ۵۳ .ص ۲۵۳ تا ۲۶۶٫
فولاد چنگ، محبوبه (۱۳۸۴). بررسی تأثیر آموزش فراشناختی برپیشرفت تحصیلی درس ریاضی. فصلنامه نو آوری های آموزشی.شماره۱۴٫ ۱۴۹-۱۶۲٫
قورچیان، نادرقلی (۱۳۷۸). نظریه های یادگیری ونظریه فراشناخت در فرایند یاددهی – یادگیری، تهران: تربیت.
کاظمی، حمید. کشاورزیان فهیمه (۱۳۹۱). نقش فراشناخت وحل مساله در پیش بینی بهزیستی روانشناختی؛ رویکردهای نوین آموزسی، سال هفتم،۱ (۱۵) ،۹۱-۱۰۶ .
کدیور، پروین(۱۳۸۲). روانشناسی تربیتی. تهران: انتشارات سمت.
کریمی، یوسف (۱۳۸۵). روان‌شناسی اجتماعی، تهران: ارسباران، ، چاپ چهاردهم، ص ۳۹ و ۴۱٫
کریمی، یوسف (۱۳۸۸). نگرش و تغییر نگرش . تهران : نشر ویرایش .
کاویانی،حسین؛جواهری،فروزان ؛ بهیرایی،هادی (۱۳۸۴). بررسی اثربخشی شناخت درمانی مبتنی بر ذهن آگاهی در کاهش افکار خودآیند منفی، نگرش ناکارآمد، روان‌شناسی و علوم تربیتی تازه های علوم شناختی، بهار، شماره ۲۵ . ۴۹ تا ۵۹٫
کجباف، محمدباقر و آذرگون، حسن (۱۳۸۹). اثربخشی آموزش ذهن آگاهی برنگرش ناکارآمد افکار خودایند در بین دانشجویان مجله روانشناسی،سال چهاردهم شماره ۱،. ۹۴-۷۹٫
کرین، ربکا (۱۳۹۰). شناخت در مانی مبتنی برذهن آگاهی، مترجم خوش لهجه، انیسی، بعثت.
کرمی، بختار؛ کرمی، ازاد، هاشمی، نظام (۱۳۹۲). اثر بخشی آموزش راهبردهای شناختی وفراشناختی بر خلاقیت، انگیزه پیشرقت و خودپنداره تحصیلی. ابتکار وخلاقیت در علوم انسانی، دوره دوم؛ شماره، ۴ .
کلایتون، سوزان؛ مایرز، جین (۱۳۹۰). روانشناسی حفاظت از محیط زیست؛ مترجمان؛ صفاری نیا، مجید؛ عبداللهزاده، حسن؛ مفاخری، عبدالله؛ نیک صفت، ابراهیم؛ یوسفپور،ناهید، تهران: ارجمند.
کیا دربند سری، غزال (۱۳۷۹). بررسی دو روش فراشناختی خود­آموزی وتدریس دو جانبه بر مهارت درک خواندن دانش ­آموزان نارساخوان پایه چهارم ابتدایی شهر تهران­. پایان نامه کارشناسی ارشد چاپ نشده­، دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران مرکزی .
گرمارودی، غلامرضا؛ وحدانی نیا، مریم سادات (۱۳۸۵). سلامت اجتماعی: بررسی میزان مهارت های اجتماعی دانش آموزان، فصلنامه پژوهشکده علوم بهداشتی، دوره پنجم، شماره دوم.
گلپور، رضا؛ سلیمانی، اسماعیل (۱۳۹۲). ذهن آگاهی رویکردی نو در درمان اختلالات روانی، کرج: نشر جهاد دانشگاهی.
گلپور ، رضا ؛ امینی، زرار محمد (۱۳۹۱). اثربخشی کاهش استرس مبتنی بر ذهن آگاهی بر افزایش ابراز وجود و کاهش اضطراب امتحان؛ روانشناسی مدرسه، دوره ۱، شماره ۳، ۸۲-۱۰۰٫
گولد، جولیوس و کولب، ویلیام (۱۳۸۴). فرهنگ علوم اجتماعی، گروه مترجمان، تهران: مازیار، چاپ دوم، ص۷۷۴٫
لارنس، پرون (۱۳۸۱). روان­شناسی شخصیت، نظریه وتحقیق؛ محمد جعفر جوادی وپروین کدیور .تهران: نشر آییژ.
لامارش، لوک؛ بدار، لوک و ژوره دزیل (۱۳۸۱). روانشناسی اجتماعی.ترجمه دکتر حمزه گنجی، تهران: ساوالان.
لوزیک، دانیل (١٣٨٣). نگرشی نو در تحلیل مسائل اجتماعی، ترجمه‌ی سعید معید‏فر، تهران: امیرکبیر.
متحدی، علیرضا (۱۳۸۶). بررسی مقایسه‌ای فراشناخت و انگیزش تحصیلی در دانش‌آموزان دختر و پسر شهری و روستایی. پایان نامه کارشناسی ارشد دانشگاه شیراز.
متولی، سید محمد (۱۳۷۶). بررسی تاثیر آموزش راهبردهای فراشناختی برخواندن درک مطلب وسرعت یادگیری دانش آموزان اول دبیرستان های دخترانه شهرستان فردوس، پایان نامه دانشگاه علامه .
محمد امینی، زرار (۱۳۸۶). بررسی رابطه باورهای فراشناختی با سلامت روانی و پیشرفت تحصیلی دانش آموزان پسر شهرستان اشنویه. فصلنامۀ نوآوریهای آموزشی، شمارۀ۱۹ ، سال ششم.۱۴۱-۱۵۴٫
مرتون، رابرت (۱۳۸۷). مشکلات اجتماعی و نظریه جامعه‌شناختی، مترجم نوین تولایی، تهران، انتشارات امیرکبیر.
معصومیان، سمیرا، شعیری، محمدرضا، هاشمی، سید مسعود (۱۳۹۲). تاثیر درمان کاهش استرس مبتنی بر ذهن آگاهی بر کیفیت زندگی بیماران؛ فصلنامه بیهوشی و درد،، سال چهارم، شماره ۱،   صص ۲۵-۳۷٫
مک اندرو، فرانسیس تی (۱۳۸۷). روان شناسی محیطی، مترجم؛ غلام رضا محمودی. تهران: انتشارات زربافت اصل، چاپ اول.
مقیمی، سیدمحمد (۱۳۸۴).رفتار شهروندی سازمانی؛ از تئوری تا عمل: فصلنامه فرهنگی مدیریت، سال سوم، شماره یازدهم، زمستان ، صص ۴۸-۱۹.
میردامادی، محمود، اسماعیلی، سعید، باقری و رکانه، علی ( ۱۳۸۶). بررسی میزان آگاهی دانش‌آموزان دوره متوسطه شهر از حفاظت محیط زیست، علوم و تکنولوژی در محیط زیست، دوره دوازدهم، شماره یک، بهار،صفحات ۲۰۱ تا ۲۱۶٫
نریمانی، محمد. آریاپوران، سعید. ابوالقاسمی، عباس. احدی بتول (۱۳۸۹). مقایسه اثربخشی آموزش‌های ذهن آگاهی و تنظیم هیجان بر سلامت روان جانبازان شیمیایی، مجله روانشناسی بالینی؛ دوره ۲, شماره ۴٫
نیرو، محمد. حسین نژاد، غلامرضا. عسکری، مجید (۱۳۹۱). مقایسه اثربخشی آموزش محیط زیست بر اساس نظریه هوش­های چند گانه گاردنرو شیوه سنتی، پژوهش­های ترویج و آموزش کشاورزی، سال پنجم،۱٫
هزارجریبی، جواد (۱۳۹۱). آناتومی رفاه اجتماعی. تهران: جامعه و فرهنگ.
یوسف زاده، محمد رضا؛ یعقوبی، ابوالقاسم؛ رشیدی، معصومه؛ تاثیر آموزش مهارتهای فراشناختی بر خود کارامدی دانش ­آموزان دختر دوره متوسطه؛ روان­شناسی مدرسه، ۱(۳)۱۳۳-۱۱۸٫
Anderson, M.L.Perlis, D.R Logic, (2005). self-awareness and self-improvement: The metacognitive loop and the problem of brittleness Journal of Logic and Computation 15, Issue 1, 21-40.
Ansari, Mohammad Ismail. Radmehr, Reza. Shalikar, Mahdi,(2012). Analysis the Relationship between Cultural Intelligence and Transformational Leadership, International Journal of Business and Social Science Vol. 3 No. 14.

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...