۰.۴۳۲۷

 

۰.۶۶۱۸

 

R2

 
 

۰.۳۴۷۶

 

۰.۶۱۱۱

 

R2 تعدیل شده

 
 

۵.۰۸۵۷۰۴
(۰.۰۰۰۵۸۳)

 

۱۳.۰۴۸۰۳
(۰.۰۰۰۰۰۰)

 

آمارهF
Prob. (F-statistic)

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

مآخذ: یافته های پژوهش
۸۶LnH متغیر وابسته است. * بیانگر معناداری در سطح ۱ درصد است.
** بیانگر معناداری در سطح ۵ درصد است. *** بیانگر معناداری در سطح ۱۰ درصد است.
سرعت تعدیل تمرکز برآورد شده به سطح یکنواختش برای صنایع با تمرکز بالا برای هر سال حدود ۰.۰۹۲ (تقریباً ۹.۲ درصد) که تقریباً ۰.۸۴ برابر سرعت تعدیل در صنایع با تمرکز کم که برای هر سال حدود ۰.۱۰۹ (تقریباً ۱۰.۹ درصد) است را نشان میدهد. در این نوع دسته‌بندی، دیدگاه و تئوری اقتصادی مشخصی وجود ندارد.

(( اینجا فقط تکه ای از متن درج شده است. برای خرید متن کامل فایل پایان نامه با فرمت ورد می توانید به سایت feko.ir مراجعه نمایید و کلمه کلیدی مورد نظرتان را جستجو نمایید. ))

۴-۴-۲-۴. نتایج برآورد مدل (۳) در دستهبندی تمرکز
نتایج تخمین این مدل در جدول (۴-۹) گزارش شده است. با توجه به بالا بودن آماره F مشاهده شده که از مقدار بحرانی متناظر آن در جدول بیشتر بوده و احتمال معنادار آن در سطح معناداری ۱ درصد در هر دو دستهبندی صنایع، فرض صفر که مساوی بودن ضرایب با هم و صفر شدن همگی را نشان میدهد، رد میشود. این نتایج حکایت از تفاوتهایی نسبت به جدول (۴-۸) در میان زیرمجموعه صنایع دارد؛ به خصوص سطح معناداری و علامات ضرایب تخمین زده شده برای چند متغیر تفاوت را نشان میدهند.
در مقایسه نتایج دو حالت این مدل با هم، ضرایب LnPCM و LnCDR در مدل (۴) و ضرایب LnK/S و CPD در مدل (۱) در قیاس با دو زیرمجموعه تمرکز بالا و کم جهت و اثر متفاوت و بقیه ضرایب جهت و اثر مشابهی دارند. در حالت تمرکز کم صنایع تمامی ضرایب بی‌معنا بوده و در دستهبندی صنایع با تمرکز بالا فقط ضریب متغیر LnPCM در سطح ۵ درصد معنادار شده است.
به طور قابل توجهی الگوی سراسری نمونه زیرمجموعهای صنایع در جدول (۴-۹) برای سرعت تعدیل تمرکز به سطح یکنواختش اختلاف معکوسی با نتیجه جدول (۴-۸) را نشان میدهد؛ به طوریکه سرعت تعدیل تمرکز برآورد شده برای صنایع با تمرکز کم برای هر سال حدود ۰.۰۸۹ (تقریباً ۸.۹ درصد) که تقریباً ۳.۴ برابر سرعت تعدیل در صنایع با تمرکز بالا که برای هر سال حدود ۰.۰۲۶ (تقریباً ۲.۶ درصد) است را نشان میدهد.
سطح میانگین یکنواخت تخمینی شاخص هرفیندال بدست آمده به ترتیب برای ۸۶H*، ۸۶H و ۷۸H برابر با ۱۵۷۷، ۳۰۹۹ و ۳۱۰۷ و برای نمونه صنایع با تمرکز کم این ارزشها به ترتیب ۸۹۵، ۴۹۰ و ۷۶۹ حاصل شده است.
جدول (۴-۹)، نتایج برآورد زیرمجموعهای مدل (۳) با λ متغیر[۱۰۰]

 

صنایع با تمرکز بالا صنایع با تمرکز کم متغیرها

 
 

ضرایب مدل (۱)

 

ضرایب مدل (۴)

 

ضرایب مدل (۱)

 

ضرایب مدل (۴)

 
 
 

*۶.۰۶۴۱

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...