۲۴

 

مرکز خدمات و نمایندگی های ایرانسل دارای دانش کافی و کارآزموده هستند

 

سطح خدمات

 
 

۲۵

 

محیط مرکز خدمات و نمایندگی از لحاظ ظاهری زیبایی و آراستگی اقلام تبلیغاتی ) مطلوب است

 

ترجیح نام تجاری

 

۴-۵ جمع بندی یافته ها - بررسی میزان ارزیابی شرکت از ابعاد مختلف با بهره گرفتن از آزمون t
شواهد تجربی تایید می‌کند که طرز عمل درباره متغیرهای دو گزینه ای ، در صورتی که طبقه‌ها فاصله داشته باشند، می‌تواند مانند مقیاس‌ های فاصله‌ای باشد.
بنابراین تجزیه و تحلیل آمار پارامتری از قبیل آزمون t, رگرسیون برای متغیرهای دو گزینه ای توجیه دارد. می‌توان از یک سیستم کد یا سایر تحلیل‌های آماری پارامتری از قبیل آزمون t, رگرسیون و … که ویژه سطوح بالاتر است به کار برد ( ایران نژاد، ۱۳۸۵ ، ۵۶).
(( اینجا فقط تکه ای از متن درج شده است. برای خرید متن کامل فایل پایان نامه با فرمت ورد می توانید به سایت nefo.ir مراجعه نمایید و کلمه کلیدی مورد نظرتان را جستجو نمایید. ))

۴-۵-۱ آزمون فرضیه جنبه مشتری
مرحله اول: فرض صفر و فرض مقابل به صورت آماری زیر نوشته می شود.

ارزیابی کیفیت از بعد مشتری نامناسب می باشد
ارزیابی کیفیت از بعد مشتری مناسب می باشد
مرحله دوم: محاسبه آماره آزمون و توزیع آماری آن می باشد . آماره آزمون دارای توزیع t تقریبا نرمال برای این داده ها) است و مقدار آن به صورت زیر محاسبه میگردد.

جدول ۴-۱۰ آزمون t – استودنت برای جنبه مشتری

 

فرضیه

 

میانگین

 

انحراف معیار

 

مقدار t

 

درجه آزادی

 

سطح معناداری

 

میانگین تفاوت از مقدار ۳

 
 

مشتری

 

۶۸/۳

 

۴۳/۰

 

۱۰/۲۲

 

۱۹۹

 

۰۰۰/۰

 

۶۸/۰

 

مرحله سوم: با توجه به مرحله قبل تعیین توزیع آماری) و همچنین میزان خطای قابل قبول و در نتیجه میزان اطمینان ناحیه رد و یا عدم رد فرض صفر تعیین می گردد. میزان اطمینان ۹۵ درصد در نظر گرفته شده است.شکل زیر)
مقدار آماره آزمون در سطح اطمینان ۹۵% بصورت یکطرفه
مرحله چهارم: در این مرحله و با توجه به قسمتهای قبل تصمیم گیری آماری انجام می‌گیرد. مقدار آماره آزمون برابر با ۱۰/۲۲ است فرض صفر در سطح اطمینان ۹۵ درصد رد می شود پس ارزیابی کیفیت از بعد مشتری مناسب می باشد.
۴-۵-۲ رتبه بندی میزان ارزیابی کیفیت خدمات از جنبه های مختلف
در بخش قبل هر کدام از فرضیات به صورت جداگانه تحلیل گردید. حال در این بخش این سوال مطرح است که از نظر پاسخ دهندگان کدام عامل تاثیر بیشتری دارد به عبارت دیگر میزان تاثیر عوامل ذکر شده رتبه بندی می شود. با توجه به وابستگی پاسخ ها برای مقایسه میزان تاثیر عوامل مناسب ترین آزمون استفاده از آزمون ناپارامتری فریدمن می باشد.
فرض صفر و فرض مقابل در این آزمون به صورت زیر فرمول بندی می گردد .
میانگین رتبه عوامل با هم یکسان است.

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...