منابع مورد نیاز برای پایان نامه : نگاهی به پایان نامه های انجام شده درباره ... |
۱-۵-۱) مکانیسم عملکرد اتوسوکسیماید………………………………………………………………………………………… ۱۲
۱-۶) فنوباربیتال………………………………………………………………………………………………………………………………. ۱۴
۱-۶-۱) مکانیسم عملکرد فنوباربیتال…………………………………………………………………………………………….. ۱۵
۱-۶-۲) عوارض جانبی مصرف فنوباربیتال………………………………………………………………………………………. ۱۵
۱-۷) صرع مادری……………………………………………………………………………………………………………………………………………………….. ۱۶
۱-۸) مکانیسمهای اساسی عوارض جانبی داروهای ضد صرع در دوران جنینی………………………….. ۱۷
۱-۹) یادگیری و حافظه…………………………………………………………………………………………………………………….. ۱۸
۱-۱۰) اسکاپولامین………………………………………………………………………………………………………………………….. ۲۰
۱-۱۰-۱) مکانیسم عملکرد اسکاپولامین…………………………………………………………………………………………..۲۱
۱-۱۱).پروپرانولول…………………………………………………………………………………………………………………………….. ۲۳
فصل دوم: مروری بر تحقیقات پیشین
۲-۱) اثرات دریافت داروهای ضد صرع در دوره تکوین……………………………………………………………….۲۷
۲-۲) هدف…………………………………………………………………………………………………………………………………………. ۳۱
فصل سوم: مواد و روشها
۳-۱) مواد مورد استفاده……………………………………………………………………………………………………………….. ۳۳-۳۴
۳-۲) وسایل و دستگاهها…………………………………………………………………………………………………………………….. ۳۵
۳-۳) حیوانات و تیمار……………………………………………………………………………………………………………………………. ۳۶
۳-۴)آزمون یادگیری حافظه فضایی با ماز شعاعی هشت بازو………………………………………………………………. ۳۷
۳-۴-۱) مراحل انجام آزمون یادگیری فضایی با ماز شعاعی هشت بازو……………………………………………….. ۳۸
۳-۵) آزمون حرکتی Open field………………………………………………………………….. 39
۳-۶)آزمون یادگیری احترازی غیر فعال………………………………………………………………………………………………….۴۰
۳-۶-۱) مراحل انجام آزمون یادگیری احترازی غیر فعال………………………………………………………………………۴۰
۳-۷) تزریق حاد (Acute) پنتلین تترازول…………………………………………………………………………………………..۴۱
۳-۷-۱) مراحل انجام تزریق حاد (Acute) پنتلین تترازول………………………………………………………………..۴۲٫
۳-۸) آنالیز آماری………………………………………………………………………………………………………………………………..۴۳
فصل چهارم: نتایج
۴-۱) مطالعه فعالیت حرکتی………………………………………………………………………………………………………………….. ۴۵
۴-۲) یادگیری و حافظه احترازی غیر فعال……………………………………………………………………………………………. ۴۶
۴-۳) آزمون یادگیری فضایی………………………………………………………………………………………………………………….. ۵۴
۴-۴) تشنج حاد در دوره بلوغ…………………………………………………………………………………………………………… ۶۶
فصل پنجم: بحث و نتیجه گیری
اثرات دریافت اتوسوکسیماید در دوره تکوین بر یادگیری و حافظه احترازی غیر فعال
در دوره بلوغ…………………………………………………………………………………………………………………………………. ۷۴
اثرات دریافت اتوسوکسیماید در دوره جنینی بر حافظه فضایی ………………………………………………. ۷۵
تأثیر اتوسوکسیماید بر آستانه تشنج و تشنج حاد……………………………………………………………………………. ۷۹
نتیجه گیری………………………………………………………………………………………………………………………………………… ۸۰
پیشنهادات برای مطالعات آینده………………………………………………………………………………………………………… ۸۱
(( اینجا فقط تکه ای از متن درج شده است. برای خرید متن کامل فایل پایان نامه با فرمت ورد می توانید به سایت feko.ir مراجعه نمایید و کلمه کلیدی مورد نظرتان را جستجو نمایید. ))
فهرست منابع و مأخذ…………………………………………………………………………………………………………………. ۸۲-۹۵
فهرست جداول
عنوان…………………………………………………………………………………………………………………. صفحه
جدول۱-۱) مشخصات داروی اتوسوکسیماید………………………………………………………………………………….۱۲
جدول ۱-۲) مشخصات داروی فنوباربیتال……………………………………………………………………………………….۱۶
جدول ۱-۳) مشخصات داروی اسکاپولامین…………………………………………………………………………………….۲۲
جدول ۱-۴) مشخصات داروی پروپرانولول………………………………………………………………………………………۲۴
فهرست نمودارها
عنوان…………………………………………………………………………………………………………………. صفحه
نمودار۴-۱) مقایسه میانگین تعداد دفعات عبور از خطوط موشهای نر گروه های دریافت کننده اتوسوکسیماید، ساخارین و کنترل با بهره گرفتن از آزمون Open field………………………………………. 45
نمودار۴-۲) مقایسه میانگین تعداد دفعات عبور از خطوط موشهای ماده گروه های دریافت کننده اتوسوکسیماید، ساخارین و کنترل با بهره گرفتن از آزمون Open field………………………………………………………………46
نمودار۴-۳) مقایسه میانگین تعداد شوک لازم جهت انجام یادگیری بین گروه های نردریافت کننده اتوسوکسیماید، ساخارین و کنترل با بهره گرفتن از آزمون یادگیری احترازی غیر فعال…………………………………………..۴۷
فرم در حال بارگذاری ...
[پنجشنبه 1400-09-25] [ 01:40:00 ق.ظ ]
|