هزینه‏ی بررسی شکایت از تأمین ‏کنندگان
هنگامی‌که از تأمین ‏کنندگان بایت مواد خام معیوبی که ارسال کرده‏اند، شکایت می‌شود، تأمین ‏کنندگان دلایل خرابی‏های خود را بیان می‏ نمایند. هزینه‏ی شکایت و بررسی جوابیه‏ی شکایت برای هر ماده‏ی خام معیوب، به‌عنوان کسری از حقوق و دستمزد کارکنان مسئول آن برابر باδ می‏باشد.
(( اینجا فقط تکه ای از متن درج شده است. برای خرید متن کامل فایل پایان نامه با فرمت ورد می توانید به سایت nefo.ir مراجعه نمایید و کلمه کلیدی مورد نظرتان را جستجو نمایید. ))

بنابراین مجموع هزینه‏ های بررسی شکایت در کلیه‏ی پریودها برابر با رابطه‏ی زیر می‏باشد:

معادله ‏۳‑۱۳

هزینه‏ی بازرسی مواد اولیه
مواد خام تحویل‌شده از سوی تأمین ‏کنندگان در کارخانه مورد بازرسی قرار می‏گیرند تا مواد سالم از مواد معیوب تفکیک شود. کسری از هزینه‏ی حقوق و دستمزد کارکنانی که زمان خود را صرف بازرسی هر ماده‏ی خام می‏کند برابر باΩ بوده و هزینه‏ی کل آن در کلیه‏ی پریودها برابر است با:

معادله ‏۳‑۱۴

درنهایت هزینه‏ی کیفیت تأمین ‏کنندگان برابر است با:
هزینه‏ی کیفیت محصول تولیدی
هزینه‏ی کیفیت محصول تولیدی همان‌طور که پیش‌ازاین ذکر شد برابر است یا مجموع هزینه‏ های پیشگیری، ارزیابی و شکست که برای فرمولی کردن آن، از دو تابع مختلف استفاده می‌شود.

  • تابع هزینه‏ی پیشگیری و ارزیابی(به‌صورت یکپارچه)
  • تابع هزینه‏ی شکست(شامل شکست داخلی و خارجی)

توابع هزینه‏ی پیشگیری و ارزیابی و شکست به‌صورت توابع نمایی در نظر گرفته‌شده‌اند. تابع هزینه‏ی پیشگیری و ارزیابی دارای این خصوصیت می‏باشد که هر چه سطح کیفیت محصول تولیدی بیشتر باشد هزینه‏ی آن نیز بیشتر خواهد بود و از سوی دیگر هر چه به سمت کیفیت بیشتر گام برداریم به مقدار بیشتری با افزایش هزینه روبرو می‏شویم. تابع هزینه‏ی خرابی نیز دارای این خصوصیت است که هر چه سطح کیفیت بیشتر باشد مقدار هزینه‏ی آن کمتر و هرچه به سمت سطح کیفیت بیشتر گام برداریم به مقدار کمتری با کاهش هزینه روبرو خواهیم شد. با توجه به گفته‏های فوق، تابع هزینه‏ی ۱)پیشگیری و ارزیابی و ۲)شکست به ترتیب برابرند با :

معادله ‏۳‑۱۵

معادله ‏۳‑۱۶

که در آن کمترین هزینه‏ی پیشگیری و ارزیابی می‏باشد که در کمترین سطح کیفیت (بیشترین مقدار خرابی)رخ می‏دهد و کمترین هزینه‏ی شکست می‏باشد که در بیشترین سطح کیفیت(کمترین مقدار خرابی)اتفاق می‏افتد. نیز به ترتیب نرخ افزایش هزینه‏ی پیشگیری و ارزیابی و نرخ افزایش هزینه‏ی شکست هست. با توجه به روابط فوق، مجموع هزینه‏ی کیفیت محصولات تولیدی در کلیه‏ی پریودها برابر است با:

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...