۱

 

خودشکوفایی معنوی

 

۵۳۰/۰

 

۱/۲۸

 

۴۵/۱۱

 

۱/۲۸

 

۷۷/۱۳۹

 

۱

 

۳۵۷

 

۰۰۰/۰

 
 

۲

 

خودشکوفایی معنوی+ باورهای معنوی

 

۵۴۸/۰

 

۰/۳۰

 

۳۲/۱۱

 

۹/۱

 

۶۰/۹

 

۱

 

۳۵۶

 

۰۰۲/۰

 
 

۳

 

خودشکوفایی معنوی+ باورهای معنوی+ درآمد

 

۵۶۲/۰

 

۶/۳۱

 

۲۱/۱۱

 

۶/۱

 

۱۳/۸

 

۱

 

۳۵۵

 

۰۰۵/۰

 
 

۴

 

متغیرهای مرحله سوم+ احساس معنویت

 

۵۶۹/۰

 

۴/۳۲

 

۱۵/۱۱

 

۸/۰

 

۴۰/۴

 

۱

 

۳۵۴

 

۰۳۷/۰

 

همانطور که در جدول ۴-۴۲ ملاحظه می شود از بین متغیرهای مورد بررسی، در گام اول بعد «خودشکوفایی معنوی» از گرایش های معنوی با ضریب رگرسیون ۵۳/۰ به معادله پیش بینی اضافه شده است. مجذور ضریب رگرسیون خودشکوفایی معنوی ۲۸۱/۰ است که برابر با ۱/۲۸% است و نشان می‌دهد که خودشکوفایی معنوی ۱/۲۸% از کیفیت زندگی دانشجویان را تبیین می کند (۰۵/۰P<).
در گام دوم تحلیل رگرسیون، متغیر «باورهای معنوی» از دیگر مولفه های گرایش های معنوی با ضریب رگرسیون ۵۴۸/۰ به معادله پیش بینی اضافه می شود و به همراه خودشکوفایی معنوی، سهم کلی پیش بینی کیفیت زندگی را به ۳۰% افزایش می‌دهد. سهم خالص متغیر «باورهای معنوی» در تبیین کیفیت زندگی ۹/۱% می باشد (۰۵/۰P<).
در گام سوم با اضافه شدن مغیر زمینه ای درآمد، ضریب رگرسیون به ۵۶۲/۰ افزایش می یابد. مجدور این ضریب رگرسیون برابر با ۳۱۶/۰ می باشد که نشان می‌دهد سه متغیر خودشکوفایی معنوی، باورهای معنوی و درآمد ۶/۳۱% از کیفیت زندگی را تبیین می کند. سهم خالص درآمد در پیش بین متغیر کیفیت زندگی ۶/۱% می باشد (۰۵/۰p<).
در گام چهارم، بعد «احساس معنویت» از گرایش های معنوی با ضریب رگرسیون ۵۶۹/۰ به معادله اضافه شده و با مجدور رگرسیون ۴/۳۲% نشان می‌دهد که احساس معنویت به همراه سه متغیر گامهای قبلی، ۴/۳۲% از کیفیت زندگی دانشجویان را تبییین می کند. سهم خالص «احساس معنویت» در تبیین کیفیت زندگی، ۸/۰% می باشد (۰۵/۰p<).
جدول ۴-۴۳ نتایج تحلیل واریانس جهت ارزیابی معناداری این ضرایب را نشان می‌دهد.
جدول ۴-۴۳ نتایج تحلیل واریانس ارزیابی معناداری ضرایب رگرسیون

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...