۱۳۶۰

بندرعباس

۳۳۶

بندرلنگه

۱۳۵

پارسیان

۳۱۸

جزیره قشم

۱۹۵

حاجی آباد

۳۹۰

رودان

۶۱۰

میناب

۴۲۳۹

جمع

۳-۴) نمونه آماری
از آنجایی که جوامع آماری از حجم و وسعت جغرافیایی زیادی برخوردارند و امکان مراجعه محقق به تمام آنها میسر نمی باشد، بنابراین ناگزیر به انتخاب جمعی از آنها به عنوان نمونه و تعمیم نتایج آن به جامعه مورد مطالعه هستند، بنابراین محقق راه نمونه گیری را انتخاب می کند. نمونه عبارتست از تعدادی افراد که صفات آنها به صفات جامعه شباهت داشته معرف جامعه بوده و از تجانس و همگنی با افراد جامعه برخوردار می باشد(حافظ نیا، ۱۳۸۲). برای نمونه گیری پژوهش های علوم رفتاری روش های متداولی وجود دارند که از جمله آنها نمونه گیری تصادفی نظام یافته، نمونه گیری طبقه ای، نمونه گیری خوشه ای و نمونه گیری چند مرحله ای می باشند.

(( اینجا فقط تکه ای از متن درج شده است. برای خرید متن کامل فایل پایان نامه با فرمت ورد می توانید به سایت feko.ir مراجعه نمایید و کلمه کلیدی مورد نظرتان را جستجو نمایید. ))

بر این اساس و با توجه به ویژگی های جامعه آماری نمونه گیری تحقیق حاضر از نوع تصادفی انتخاب شده، که در آن. برای تعیین تعداد نمونه از فرمول کوکران استفاده کرده ایم. با توجه به این امر که تعداد اعضای جامعه محدود می باشد از رابطه زیر برای تعیین حجم نمونه استفاده شده است:
فرمول کوکران
که در آن ضریب اطمینان=۹۵% Z=1.96 p=q=0.5
حجم جامعه(N) : ۴۲۳۹
مقدار خطا(d) : 0.06 می باشد.
لذا بر اساس فرمول فوق تعداد نمونه لازم برابر ۲۵۱ نمونه می باشد که در این تحقیق ما تعداد ۲۶۰ پرسشنامه را میان معلمان دوره متوسطه نظری آموزش و پرورش استان توزیع کرده که از این تعداد، ۲۵۰ پرسشنامه جمع آوری شده و در مجموع ۲۵۰ پرسشنامه مورد بررسی قرار گرفت.
۳-۵) ابزار جمع‌ آوری داده‌های تحقیق
درتحقیق حاضر برای بررسی پذیرش یا عدم پذیرش فرضیه های مطرح شده، سوالاتی برای هر فرضیه مطرح شد ودر قالب پرسشنامه نسبت به جمع آوری اطلاعات ازجامعه مورد نظر اقدام شد.سپس ازطریق تکنیک مدل معادلات ساختاری برای تحلیل پرسشنامه استفاده شدوازنرم افزارisrel 8.5 برای این تحلیل استفاده کرده ایم.
۳-۵-۱) پرسشنامه
در تحقیق حاضر برای جمع آوری داده ها از پرسشنامه محقق ساخته مدیریت دانش و سرمایه اجتماعی بر اساس طیف پنج گزینه ای لیکرت استفاده شده است.
۳-۵-۱-۱) شرح پرسشنامه
پرسشنامه طراحی شده برای این پژوهش از دو قسمت تشکیل شده است:
قسمت اول شامل اطلاعات افراد پاسخ دهنده از قبیل: جنسیت، سن، تحصیلات و میزان سابقه کاری مدیران و کارشناسان آموزش و پرورش است.
قسمت دوم نظر سنجی در مورد تاثیر سرمایه اجتماعی بر مدیریت دانش با بهره گرفتن از طیف لیکرت توسط مدیران و کارشناسان است. اصل پرسشنامه را می توانید در بخش پیوست ملاحظه کنید.
۳-۵-۱-۲) دسته بندی سوالات پرسشنامه
در جدول زیر مولفه های مربوط به متغیرهای مورد بررسی در پرسشنامه،همراه با علامت اختصاری هر مولفه به تفکیک آورده شده است.
جدول۳-۲) دسته بندی سوالات پرسشنامه

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...