دقت‌ درخت‌تصمیمC5

خوشه ۱

%۷۵٫۹۳

۷۸٫۱۵%

خوشه ۲

%۶۸٫۶

۷۱٫۶۸%

خوشه ۳

%۷۳٫۳۴

۷۶٫۳۴%

خوشه ۴

%۶۹٫۶۷

۷۴٫۵۹%

همان‌طور که از نتایج نمایان است، روش درخت تصمیم‌C5 نسبت به روش شبکه‌عصبی با سرعت بالاتری پیش‌بینی دقیق‌تری را دارند و خروجی‌های درخت تصمیم‌گیری برای کاربران شفاف‌ترند زیرا مدل به شکل درخت به‌راحتی قابل فهم هستند. بنابراین با دلایل ذکر شده می‌توان نتیجه گرفت که روش درخت‌تصمیم‌C5 روش بهینه‌تری نسبت به شبکه‌عصبی می‌باشد.

(( اینجا فقط تکه ای از متن درج شده است. برای خرید متن کامل فایل پایان نامه با فرمت ورد می توانید به سایت feko.ir مراجعه نمایید و کلمه کلیدی مورد نظرتان را جستجو نمایید. ))

از آن‌جا که این تحقیق نشان داده، تکنیک‌های داده‌کاوی می‌توانند معدل ترم آتی دانشجویان را با دقت پیش‌بینی کنند و از این‌رو به تجزیه‌وتحلیل و تعیین عوامل مهم اجازه ‌می‌دهد..در مرحله اول تحقیق تعداد زیادی شاخص درنظر گرفته شد و پس از مشورت‌های صورت گرفته ترکیبی از مهم‌ترین شاخص‌ها به عنوان شاخص مناسب تعیین شد و با توجه به این شاخص داشبورد مدنظر پیاده‌سازی شد.
۵-۴- پیشنهادات برای تحقیق‌های آتی
با توجه به مطالعات صورت گرفته پیشنهاداتی را که می‌توان برای تحقیقات آتی مورد
استفاده قرار گرفت به صورت زیر پیشنهاد می‌شود:

  • به کارگیری روان‌شناسی گشتالت در طراحی داشبورد
  • به جای انتخاب یک روش، ترکیبی از روش‌ها جهت پیش‌بینی استفاده شود.
  • ارزیابی خوشه‌ها با بهره گرفتن از سایر معیارهای ارزیابی

۵-۵- محدودیت‌های تحقیق
در طول انجام تحقیق با محدودیت‌هایی مواجه شدیم که در موارد زیر به آن اشاره می‌کنیم.
۱٫حساسیت مسئولین در خصوص ارائه اطلاعات دانشجویان و عدم نشت اطلاعات آن‌ ها می‌باشد که با تعهدات صورت گرفته این مشکل مرتفع شد.
۲٫عدم واگذاری برخی از داده‌های دانشجویان مثل نمرات دریافتی در هر درس که این کار انجام تحقیق را با مشکل مواجه کرد و در صورت در اختیار قرار گرفتن این داده‌ها می‌توانستیم در روند انجام تحقیق استفاده کنیم.
فهرست منابع
الف) منابع فارسی:

  • پناهی‌آذر، مریم.(۱۳۸۵)، ”داده‌کاوی جهت مقاصد پیش‌بینی “، دانشگاه صنعتی شریف.
  • زرین، غ. (۱۳۸۸)”, جایگاه هوش تجاری در شهرداری الکترونیک, “دومین کنفرانس بین المللی شهرداری الکترونیک.

.http://www.systemgroup.net/web/guest/sgbi
ب) منابع لاتین :

  • Attaway, N. M., & Bry, B. H. (2004). Parenting style and black adolescents’ academic achievement. Journal of Black Psychology, 30, 229–۲۴۷٫
موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...