مشتریان از سرویس های ارائه شده شرکت راضی هستند.

۱۰

۸۵/۴

۱۰

۹۳/۳

تعداد مشتریان جدید I sim

مشتریان جدید I sim ، تعداد مورد انتظار را پوشش می دهند.

۱۲

۶۷/۴

حال به بررسی معیارها می پردازیم. همان طور که در جدول بالا ملاحظه می شود، سهم از بازار بهترین رتبه را دارا است که ۴۸% سهم از بازار متعلق به شرکت ایرانسل می باشد. رتبه دوم پایانه فروش می باشد که میزان دسترسی به محصولات و خدمات مناسب ارزیابی شده اند. رتبه سوم سطح آگاهی بازار از محصولات می باشد که مشترکین آگاهی از محصولات را با توجه به تبلیغات فراوان در رسانه ها، سایت ها، بیلبوردها و جام های مختلف ورزشی خوب ارزیابی کرده اند. رتبه چهارم سطح خدمات می باشد که مشترکین سطح خدمت رسانی شرکت را مناسب ارزیابی کرده اند و از آن جایی که شرکت از نوع خدماتی می باشد پس تلاش خود را در ارائه خدمت انجام می دهد در این راستا به طور مثال در شهر تبریز هنگام تماس با مرکز تماس می توانید زبان خود را از بین فارسی، انگلیسی و ترکی انتخاب کنید و شرکت با این روش سطح خدمت رسانی به مشتریان خود را بالا برده است. رتبه پنجم مسئولیت اجتماعی می باشد که در جنبه مشتری این معیار با داشتن امکان کمک به قحطی زدگان، سیل زدگان و کمیته امداد از طرف شرکت مناسب ارزیابی شده است. ایجاد سایت های مورد تائید سازمان انرژی اتمی از لحاظ بی ضرر بودن تششعات از سیاست های ایرانسل است و بر همین اساس تمام سایت ها تحت استاندارد ها و نظارت سازمان انرژی اتمی راه اندازی می شود.
شرکت بودجه ای را برای حمایت از تیم های ورزشی تخصیص می دهد. شرکت در حوزه ورزش، اولین حامی لیگ برتر خلیج فارس جام ایرانسل، حامی تیم ملی والیبال، حمایت از تیم کنگ فو و حمایت از سه دوره مسابقات رالی کشور را در سوابق خود دارد.

(( اینجا فقط تکه ای از متن درج شده است. برای خرید متن کامل فایل پایان نامه با فرمت ورد می توانید به سایت feko.ir مراجعه نمایید و کلمه کلیدی مورد نظرتان را جستجو نمایید. ))

رتبه ششم تعداد مشتریان جدید GSM می باشد که هر سال در هنگام بودجه بندی تعداد مشترکینی که در سال برنامه ریزی شده است تا جذب شوند به تمام دپارتمان ها اعلام می شود و آن ها بر این اساس برنامه ریزی سالیانه انجام می دهند که در مقایسه با بودجه تعداد مشتریان جدید GSM تعداد مورد انتظار را پوشش می دهند. رتبه هفتم مشتری مداری است که سه سوال از جنبه های مختلف آن را آزموده اند. یک شرکت خدماتی برای پیشرفتش و حفظ مشتریان خود باید مشتری مدار باشد. از آنجائیکه اپراتور قدیمی همراه اول رقیب اصلی شرکت می باشد، مشترکین ترجیح نام تجاری را در رتبه هشتم قرار داده اند. رتبه نهم رضایت مشتریان می باشد که مشترکین سرویس های ارائه شده را مناسب ارزیابی کرده اند. رتبه آخر تعداد مشتریان جدید I sim می باشد مشترکین آن را مناسب ارزیابی کرده اند و با توجه به اینکه این محصول جدید از بهمن ۱۳۹۲ ارائه شده است پس هنوز جای پیشرفت دارد. در انتها شرکت باید معیارهایی که کمترین رتبه را آورده اند علت یابی و مورد بررسی قرار دهد و تلاش خود را در هر چه بهتر شدن آن ها انجام دهد. راه حل های موجود را ارزیابی کند، تصمیمات استراتژیکی بگیرد و آن را در تمام شرکت انتقال دهد. تا تمام مدیران و کارکنانی که بر روی آن ها تاثیر می گذارند به اهمیتش پی ببرند و تمام تلاش خود را در انجام آن به کار گیرند. شرکت بهتر است تمرکزش را بر روی تعداد جدید مشترکین I sim و رضایت مشتریان قرار دهد.
در بحث هدفمندسازی به مفهوم عام آن، ایرانسل با هدف نسبتا” برابر همه اقشار کشور از همه امکانات کشور سعی کرده است با توسعه زیرساخت های ارتباطی در مناطق محروم و پوشش ۲۲ هزار روستا، یکسان سازی نرخ مکالمه در کل کشور، ارائه تعرفه های تخفیفی مناسب با نحوه استفاده کاربر و بر قراری رومینگ برای همه، امکان استفاده از تلفن همراه را برای همه اقشار میسر کند و هر سرویسی که در کلان شهر ها و پایتخت ارائه می شود، در روستاها نیز همان سرویس ها ارائه شود.
در بحث الگو سازی، ایرانسل با به کارگیری بهترین فن آوری ها، روش ها و سیستم ها، منابع انسانی و استفاده از تمام ظرفیت های موجود در کشور و ایجاد تحول در مدیریت کشور توانسته است الگوی مناسبی برای استفاده در سایر صنایع و دیگر عرصه ها باشد. برآورده ساختن نیازهای بیان نشده مشتری همچون بانکداری همراه، روزنامه همراه، نقشه مجازی، شبکه اختصاصی مجازی، پیامک انبوه تجاری، فعال کردن سیستم رومینگ بین المللی برای تمام سیم کارت های اعتباری، رشد تنوع آهنگ های پیشواز از ۵هزار محصول به ۱۲ هزار محصول، رشد ۱۰۰درصدی ضریب نفوذ پیشواز، افزایش لینک های پشتیبان انتقال به منظور کاهش قطعی لینک های استیجاری، افزایش تعداد نقاط اتصال متقابل با سایر اپراتور ها، توسعه پهنای باند، افزایش کیفیت انتقال صوت و بررسی پارامترهای کیفی شبکه منجر به رشد کیفی شبکه می شود.
زمان معرفی محصولات جدید به بازار رتبه یکم رادارد که شرکت در ارائه خدمات جدید نسبت به دیگر اپراتورها پیشرو می باشد. ایرانسل نشان زرین برترین ارائه دهنده خدمات تلفن همراه را از دومین دوره جشنواره ستاره های فناوری ایران دریافت کرده است. رتبه دوم جذب مشتری می باشد که بازاریابی های انجام شده باعث شده است مشترکین شرکت طی پنج سال به میزان مشترکین همراه اول که آنها را طی ۱۰ تا ۱۵ سال جذب کرده است، برسد. رتبه سوم را کیفیت بهای تمام شده کالا دارد که کیفیت ارائه محصولات مناسب با هزینه اش می باشد. مشتری مداری در رتبه چهارم است که مشترکین جنبه فرایند داخلی مشتری مداری را مناسب ارزیابی کرده اند. چرخه کارآمد ارائه خدمات رتبه پنجم است که نشان می دهد خدمات درست ارائه می شود و فرآیندها کارآمد هستند.

نمودار ۵-۱ مقایسه درآمد ایرانسل و همراه اول

نمودار ۵-۲ مقایسه سود عملیاتی ایرانسل و همراه اول
بر اساس رتبه بندی که برای اپراتورهای جهان بر اساس تعداد مشترکین صورت گرفته است همان طور که در جدول زیر مشاهده می شود شرکت MTN ایرانسل در رتبه چهلم قرار گرفته است. wirelessintelligence.com)
جدول ۵-۴ رتبه بندی اپراتور های جهان بر اساس تعداد مشترکین

%درصد مشترکین به کل مشترکین دنیا

کشور

کد اپراتور

اپراتور

رتبه

۱۱%

چین

CHNCT

China Mobile

۱

۳%

چین

CHNCU

China Unicom

۲

۳%

هند

INDSC

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...