فایل پایان نامه کارشناسی ارشد : دانلود فایل های پایان نامه درباره : شناسایی قابلیت های ... |
تصویر۴۰ – ۲٫ نمونه ای از کتیبه دو طبقه بهخط ثلث، داخل صحن عتیق، مجموعه زیارتی امام رضا (ع)، رقم محمدحسین موحد، دوره معاصر، مأخذتصویر: نگارنده، آذر ۱۳۹۳ ۸۴
تصویر۴۱ – ۲٫ نمونه ای از کتیبههای طوماری مادر و بچه، با قلم ثلثجلی و کوفیخفی بر بالای آن، سردر ایوانمقصوره مسجدگوهرشاد، مجموعه زیارتی امام رضا (ع)، رقم بایسنغرمیرزا، ۸۲۱ ق، مأخذ تصویر: آفرینشهای هنری آستان قدس رضوی ۸۵
تصویر۴۲ – ۲٫ نمونه ای از کتیبههای طوماری مادر و بچه، با قلم ثلث جلی و کوفی خفی بر بالای آن، بیرون ایوان شرقی صحن نو، مجموعه زیارتی امام رضا (ع)، مأخذتصویر: آفرینشهای هنری آستان قدس رضوی ۸۵
تصویر۴۳ – ۲٫ نمونه ای از کتیبههای طوماری مادر و بچه، با قلم ثلث جلی و کوفی خفی بر بالای آن، صحن جمهوری اسلامی، مجموعه زیارتی امام رضا (ع)، رقم سیّدمحمدحسینموحد، دوره معاصر، مأخذتصویر: نگارنده، مهر ۱۳۹۳ ۸۵
تصویر۴۴ – ۲٫ نمونه ای از کتیبههایکمربندی، بهقلم ثلث جلی، نقارهخانه صحن عتیق، مجموعه زیارتی امام رضا (ع)، مأخذتصویر: آفرینشهای هنری آستان قدس رضوی ۸۶
تصویر۴۵ – ۲٫ نمونه ای از کتیبههای کمربندی، بهقلم ثلث جلی، ایوان طلای صحن عتیق، مجموعه زیارتی امام رضا (ع)، مأخذتصویر: آفرینشهای هنری آستان قدس رضوی ۸۷
تصویر۴۶ – ۲٫ نمونه ای از کتیبههای کمربندی، بهقلم ثلث جلی، ازارههای صحن نو، مجموعه زیارتی امام رضا (ع)، مأخذتصویر: نگارنده، مهر ۱۳۹۳ ۸۷
تصویر۴۷ – ۲٫ نمونه ای از تزیینات آجری و کاشی، بهخط کوفی معقلی، ایوان شرقی مسجد گوهرشاد، مجموعه زیارتی امام رضا (ع)، مأخذتصویر: صحراگرد، ۱۳۹۱: ۹۸ ۹۰
تصویر۴۸ – ۲٫ نمونه ای از کتیبههای سنگی منقوش بر سنگاب خوارزمشاهیان، بهقلم ثلث و نسخ، مجموعه زیارتی امام رضا (ع)، موزه آستان قدس رضوی، ۵۹۷ – ۶۱۰ ق، مأخذتصویر: پرتال جامع آستان قدس رضوی ۹۱
تصویر۴۹ – ۲٫ نمونه ای از کاربرد سنگ در تزیینات کتیبه بهقلم ثلث، مجموعه زیارتی امام رضا (ع)، رواق دارالسعاده، مأخذتصویر: نگارنده، آذر ۱۳۹۳ ۹۱
تصویر۵۰ – ۲٫ نمونه ای از کاربرد گچ در تزیینات کتیبهای بهقلم نستعلیق، مجموعه زیارتی امام رضا (ع)، ایوان عباسی صحن عتیق، مأخذتصویر: نگارنده، آذر ۱۳۹۳ ۹۳
تصویر۵۱ – ۲٫ نمونه ای از کاربردکاشی معرق در تزیینات کتیبهای، مجموعه زیارتی امام رضا(ع)، نقارهخانه صحن عتیق، مأخذ تصویر: آفرینشهای هنری آستان قدس رضوی ۹۵
تصویر۵۲ – ۲٫ نمونه ای از کاربردکاشیهفترنگ در تزیینات کتیبهای، مجموعه زیارتی امام رضا (ع)، ایوان ساعت صحن عتیق، مأخذتصویر: آفرینشهای هنری آستان قدس رضوی ۹۶
تصویر۵۳ – ۲٫ نمونه ای از کاشیزیررنگیبرجسته، مجموعه زیارتی امام رضا (ع)، موزه آستانقدسرضوی، مأخذتصویر: نگارنده، آبان ۱۳۹۳ ۹۸
تصویر۵۴ – ۲٫ نمونه ای از کاشیهای زرینفام، مجموعه زیارتی امام رضا(ع)، قرن ۷ش، موزه آستان قدسرضوی، مأخذتصویر: نگارنده، آبان ۱۳۹۳ ۹۹
تصویر۵۵ – ۲٫ نمونه ای از کاشیهای معقلی کار شده با آجر و کاشی بهخط کوفی بنایی، ایوانهای مسجد گوهرشاد، مجموعه زیارتی امام رضا (ع)، مأخذ تصویر: مصدقیان، ۱۳۸۴: ۷۸ ۱۰۰
تصویر۵۶ – ۲٫ نمونه ای از تزیینات کتیبهای بر چوب، قاب کتیبه بر بالای لنگه در منبت و مشبککاری شده، مجموعه زیارتی امام رضا (ع)، دوره تیموری، مأخذ تصویر: ژولیده، ۱۳۸۹: ۵ ۱۰۱
تصویر۵۷ – ۲٫ نمونه ای از تزیینات کتیبهای بر آیینه، مجموعه زیارتی امام رضا (ع)، رواق امام خمینی، مأخذ تصویر: نگارنده، آذر ۹۳ ۱۰۲
تصویر۵۸ – ۲٫ نمونه ای از تزیینات کتیبهای بر فلزات در بردارنده متن احداثیه، مجموعه زیارتی امام رضا (ع)، گنبد مطهر، مأخذ تصویر: پرتال جامع آستان قدس رضوی (۱۳۹۱) ۱۰۳
تصویر۱ – ۳٫ نمونه ای کتیبه طوماری مادر و بچه بهخط ثلث و کوفی، داخل نقارهخانه صحن عتیق، مأخذتصویر: آفرینشهای هنری آستان قدس رضوی ۱۱۰
تصویر ۲ – ۳٫ تحلیل ساختاری کتیبه، ایجاد آهنگ بصری متناوب درکتیبه با تکرار افراشتهها و ایجاد نوعی انتظار در بیننده در تکرار متنوع حروف عمودی ۱۱۰
تصویر۳ – ۳٫ نمونه ای کتیبه طوماری به خط ثلث ، ایوان ساعت صحن عتیق، قلم علیرضا عباسی، دوره صفویه، مأخذتصویر: آفرینشهای هنری آستان قدس رضوی ۱۱۰
تصویر ۴ – ۳٫ ایجاد آهنگ بصری متناوب درکتیبه با تکرار افراشتهها و ایجاد نوعی انتظار در بیننده در تکرار متنوع حروف عمودی ۱۱۰
تصویر ۵ – ۳٫ ایجاد آهنگ بصری متناوب درکتیبه با تکرار حروف گرداندام (دوایر منقبض و منبسط) ۱۱۰
تصویر۶– ۳٫ نمونه ای کتیبه قاببندی بهخط نستعلیق، ازاره بیرونی صحن عتیق، رقم محمد الموسوی، ۱۳۱۷، مأخذتصویر: نگارنده، آبان ۱۳۹۳ ۱۱۱
تصویر ۷ – ۳٫ ایجاد آهنگ بصری متناوب با تکرار الفها و حروف عمودی در قاب کتیبه ۱۱۱
تصویر۸ – ۳٫ ایجاد آهنگ بصری یکنواخت با حروف گرداندام در کرسی اول کتیبه ۱۱۱
تصویر۹ – ۳٫ ایجاد آهنگ بصری یکنواخت، سمت راست و بر کرسی دوم کتیبه ۱۱۱
تصویر۱۰ – ۳٫ نمونه ای کتیبه الواح بهخط نستعلیق، ازارههای بیرونی صحن نو، رقم محمدالموسوی، ۱۳۲۰، مأخذتصویر: نگارنده، آبان ۱۳۹۳ ۱۱۲
تصویر ۱۱ – ۳٫ ایجاد آهنگ بصری متوالی، با تکرار حروف گرداندام از پایین کتیبه بهسمت بالا ۱۱۲
تصویر۱۲ – ۳٫ نمونه ای کتیبه طوماری کمربندی بهخط ثلث، سردر ایوان طلای صحن عتیق، رقم محمدرضا امامیاصفهانی، ۱۰۸۵ق، مأخذتصویر: آفرینشهای هنری آستان قدس رضوی ۱۱۴
تصویر۱۳ – ۳٫ ایجاد تعادل بصری با بهره گرفتن از آهنگ متناوب در افراشتهها وکمربند حرف «یاء» که سبب تقسیم فضای کتیبه شده است ۱۱۴
تصویر۱۴ – ۳٫ نمونه ای کتیبه الواح بهخط نستعلیق، ازارههای صحننو، رقم محمدالموسوی، مأخذتصویر: نگارنده، مهر ۱۳۹۳ ۱۱۴
تصویر۱۵ – ۳٫ ایجاد تعادل بصری با استفاده ازحروف کشیده در بالا و پایین کتیبه ۱۱۴
تصویر۱۶ – ۳٫ نمونه ای کتیبه بهخط کوفی بنایی ساده با عبارتاللهاکبر، داخل ایوان مقصوره، مأخذتصویر: مصدقیان، ۱۳۸۴: ۷۶ ۱۱۵
تصویر ۱۷ – ۳٫ تعادل بصری با بهره گرفتن از شبکهبندی حروف افقی و عمودی در قاب کتیبه ۱۱۵
تصویر ۱۸ – ۳٫ تعادل بصری با رعایت فضای مثبت و منفی در بین حروف ۱۱۵
تصویر ۱۹ – ۳٫ نمونه ای کتیبه طوماری کمربندی بهخط ثلث، سردر ایوان طلای صحن عتیق، رقم محمدرضا امامیاصفهانی، ۱۰۸۵ق، مأخذتصویر: آفرینشهای هنری آستان قدس رضوی ۱۱۷
تصویر ۲۰ – ۳٫ ایجاد تباین اندازه، با بهره گرفتن از افراشتههای عمودی نسبت به دیگر حروف افقی کتیبه ۱۱۷
تصویر ۲۱ – ۳٫ ایجاد تباین جهت، با بهره گرفتن از حروف مورب در قاب کتیبه ۱۱۷
تصویر ۲۲ – ۳٫ ایجاد تباین رنگهای مکمل و تاریک و روشن در کتیبه ۱۱۷
تصویر ۲۳– ۳٫ نمونه ایکتیبه الواح بهخط نستعلیق، رقم محمدالموسوی، ازارههای صحن نو، مأخذتصویر: نگارنده، مهر ۱۳۹۳ ۱۱۸
تصویر ۲۴ – ۳٫ ایجاد تباین اندازه، با بهره گرفتن از حروف کشیده در قاب کتیبه ۱۱۸
تصویر۲۵– ۳٫ نمونه ای کتیبه بهخط کوفی بنایی مسطح، مجموعه زیارتی امام رضا (ع)،گنبد مسجد گوهرشاد، مأخذتصویر: آفرینشهای هنری آستان قدس رضوی ۱۱۸
تصویر۲۶ – ۳٫ ایجاد تباین اندازه، با بهره گرفتن از افراشتهها در خط کوفی بنایی و تباین جهت، با مورب شدن و در تضاد قرار گرفتن طُره در حروف عمودی ۱۱۸
تصویر ۲۷ – ۳٫ ایجاد تباین رنگهای تاریک و روشن در کتیبه ۱۱۹
تصویر ۲۸– ۳٫ نمونه ای کتیبه کمربندی بهخط ثلث، نقارهخانه صحن عتیق، مجموعه زیارتی امام رضا (ع)، مأخذتصویر: آفرینشهای هنری آستان قدس رضوی ۱۲۱
تصویر ۲۹ – ۳٫ ترکیببندی عمودی با بهره گرفتن از آهنگ بصری در افراشتهها و ایجاد ثبات و پایداری در کتیبه ۱۲۱
فرم در حال بارگذاری ...
[چهارشنبه 1400-09-24] [ 11:14:00 ب.ظ ]
|