شایسته گزینی

 

۷۸/۱

 

۳

 
 

شایسته پروری

 

۰۹/۲

 

۲

 
 

شایسته داری

 

۱۳/۲

 

۱

 

بنابراین مقایسه میانگینِ رتبه عوامل موثر بر شایسته سالاری در صنعت لاستیک از دیدگاه پاسخگویان نشان از آن دارد که متغیر شایسته داری (۱۳/۲)، بیشترین میانگین را به لحاظ تأثیرپذیری بر شایسته سالاری در صنعت لاستیک داشته و دارای اولویت ۱ می باشد در مقابل کمترین میانگین نیز مربوط به شایسته گزینی (۷۸/۱) بوده است و دارای اولویت ۳ می باشد.

(( اینجا فقط تکه ای از متن درج شده است. برای خرید متن کامل فایل پایان نامه با فرمت ورد می توانید به سایت feko.ir مراجعه نمایید و کلمه کلیدی مورد نظرتان را جستجو نمایید. ))

فصل پنجم
نتیجهگیری و پیشنهادات
۱-۵ مقدمه
هیچ نظام و سیستمی بهتر و عادلانه تر از نظام شایسته سالاری برای جوامع مختلف نیست. به باور اندیشمندان، نظام شایسته سالار بسیار عادلانه تر و کارآمدتر از سایر نظام های سیاسی و اجتماعی موجود است و در نهایت، به تبعیض های اجتماعی پایان می دهد.
در شایسته سالاری باید به این نکته توجه شود که شغل یا نقش مورد نظر با چه چالش هایی روبه روست. چه اقتضائاتی دارد و چه افرادی با کدام قابلیت های مهارتی می توانند به خوبی از عهده تصدی آن برآیند. از سوی دیگر باید قابلیت های فرد یا افراد مورد نظر شناسایی شود و بررسی گردد که استعداد اکتساب چه قابلیت هایی را دارا هستند. با عنایت به این دو نکته می توان فرد شایسته برای شغل یا نقشی تعیین نمود.
در این تحقیق سه مولفه شایسته گزینی، شایسته پروری و شایسته داری و اثر آنها بر شایسته سالاری بررسی شد.
۲- ۵ مرور فصول تحقیق
بهطور کلی، در فصول گذشته چارچوب و جایگاه مطالعه، پیشینه علمی و نظری موضوع، نحوه انجام پژوهش و نتایج تحلیلهای آماری ارائه گردید.
- در فصل اول، کلیات تحقیق شامل تشریح موضوع و زمینه پژوهش، بیان مسأله، ضرورت و اهمیت انجام پژوهش، سؤالات، اهداف و فرضیه های پژوهش، روش انجام تحقیق و قلمرو زمانی و مکانی و نهایتاً ساختار کلی پژوهش مورد بررسی قرار گرفت.
- فصل دوم به بررسی مبانی نظری و پیشینه پژوهش اختصاص یافت که در بخش اول آن، به طور مفصل مبانی پژوهش برای متغیرهای اصلی تحقیق یعنی شایسته گزینی، شایسته پروری و شایسته داری … و در بخش دوم، پیشینه تحقیقاتی در دو بخش داخلی و خارجی تبیین گردیده است. در پایان این فصل نیز چارچوب نظری در قالب مدل مفهومی پژوهش ترسیم گردیده است.
- در فصل سوم، روش انجام پژوهش ارائه شد، که در این فصل، به شیوه گردآوری اطلاعات، معرفی جامعه و نمونه آماری، روش گردآوری اطلاعات، ابزار گردآوری اطلاعات، روایی و پایایی و
روش های تجزیه و تحلیل آماری اشاره شده است.
- در فصل چهارم به طور جامعی به تجزیه و تحلیل داده های گردآوری شده پژوهش در دو بخش آمار توصیفی و استنباطی پرداخته شده است. از روش آزمون فریدمن برای آزمون فرضیه ها و برای بررسی نرمال بودن توزیع داده ها از آزمون کلموگروف- اسمیرنف استفاده شده است
- و در نهایت، فصل حاضر به نتایج و یافته های پژوهش، محدودیتها و پیشنهادهای نهایی حاصل از پژوهش اختصاص یافته است.
۳- ۵ نتیجه گیری تحقیق
جدول۱-۵ نتایج آزمون فرضیه ها

 

شرح فرضیه

 

آماره فریدمن
(ᵡ۲)

 

درجه آزادی
(df)

 

سطح
معنی داری sig

 

نتیجه آزمون

 
 

شایسته گزینی بر شایسته سالاری تاثیر دارد

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...