<![CDATA[

۷۴٫۱۴

۳٫۶۶۲

۴

۴۵۴/۰

۴۰-۳۰

۳۱

۵۹٫۴۵

۵۰-۴۰

۴۰

۵۴٫۷۴

۶۰-۵۰

۱۸

۶۰٫۱۷

بالای۶۰

۱۷

۶۵٫۰۹

کل

۱۲۰

فصل پنجم
نتیجه گیری وپیشنهادات
مقدمه
در پایان هر فعالیت تحقیقی محقق پس از آزمون فرضیات، می بایستی نتایج کار را ارائه دهد. نتایج حاصل از فرضیات نیز پایه هایی هستند که پیشنهادات بر اساس آن شکل می گیرند. بنابراین یکی از قسمت های مهم تحقیق که در واقع می تواند راهی برای تبدیل نظریات به عمل برای موفقیت در آینده باشد، نتیجه گیری صحیح و پیشنهادات مربوط و مناسب است. نتیجه گیری هایی که بر اساس تحلیل‌های صحیح ارائه شده باشد می تواند مشکلات موجود بر سر راه سازمان را که تحقیق به آن منظور طراحی شده است را برطرف کند.

(( اینجا فقط تکه ای از متن درج شده است. برای خرید متن کامل فایل پایان نامه با فرمت ورد می توانید به سایت feko.ir مراجعه نمایید و کلمه کلیدی مورد نظرتان را جستجو نمایید. ))

در این فصل به بیان خلاصه ای از نتایج بدست آمده از آزمون فرضیات تحقیق پرداخته خواهد شد و ضمن بیان محدودیت های پژوهش و با توجه به نتایج بدست آمده و تجربیات حاصل از انجام پژوهش، پیشنهادهایی برای محققین آینده که علاقمند به پژوهش در این زمینه هستند، ارائه خواهد شد.
۵-۱- فرایند تحقیق
تحقیق حاضر تحت عنوان جایگاه فرش دستباف ایران در بازارهای جهانی و شناسایی عوامل توسعه بازار می باشد.. این پژوهش درصدد شناخت جایگاه فرش دست باف و شناسایی و مقایسه عوامل توسعه بازار برای رتبه بندی آنها می باشد. در فصل اول، مساله تحقیق، اهداف و فرضیات تحقیق معرفی گردید. در فصل دوم، کلیات تحقیق، مبانی نظری تحقیق ارائه، بررسی جایگاه فرش دستباف و همچنین تحقیقات قبلی انجام شده در زمینه موضوع تحقیق به اختصار توضیح داده شد. در فصل سوم، روش تحقیق شامل جامعه آماری،روش تعیین نمونه، ابزار جمع آوری داده ها و همچنین روش های آماری مورد استفاده برای تحلیل اطلاعات اراده گردید. در فصل چهارم به توصیف و تحلیل داده های جمع آوری شده با بهره گرفتن از نرم افزار spss پرداخته شده است. در این فصل نتیجه گیری و پیشنهادات ارائه می گردد.
تحقیق حاضر دارای ۵ فر ضیه است که در سطح ۹۵ درصد مورد آزمون قرار گرفت نتایج بیانگر تائید فرضیه تحقیق است. در ادامه ابتدا نتایج تحقیق و سپس نتیجه گیری بیان گردیده است و در نهایت پیشنهادات و محدودیت های تحقیق ذکر گردیده است.
۵-۲- نتیجه گیری
۵-۲-۱- نتایج فرضیات
در زیر به بررسی هر یک از فرضیات تحقیق و نتایج حاصل از تجزیه و تحلیل آنها پرداخته می شود.
۵-۲-۱-۱- فرضیه اول
نتایج آزمون t در جدول (۴-۱۲) نشان می دهد که سطح معنی دار آزمون مقایسه سوالات در مقایسه با عدد ۳(حد متوسط) برابر ( ۰۰۰/۰ ) بدست آمده که کمتر از ۰۵/۰ است بدین معنا که همه این عوامل از حد متوسط بیشتر هستند و از نظر آماری تایید می شود که پاسخ دهندگان اهمیت سوالات را از حد متوسط بسیار بالاتر می دانند پس عامل کلی تحقیق از دید پاسخ دهندگان دارای اهمیت می باشد. به عبارتی کلیه زیر عامل های شناسنامه دار کردن دارای اهمیت معناداری هستند.
فرضیه اول این گونه مطرح شد که شناسنامه دار کردن فرش ارتباط مثبتی با توسعه بازار فرش دستباف دارد.
با توجه به خروجی آزمون، در جدول(۵-۱) مقدار آماره t برابر ۴٫۹۵۴ می باشد و از آنجایی که مقدار سطح معنی دار ۰۰/۰ است و کمتر از ۰۵/۰ بدست آمده بیانگر آن است که فرضیه اول پژوهش تایید می گردد یعنی شناسنامه دار کردن فرش دستباف سبب توسعه بازار فرش دستباف می گردد.
۵-۲-۱-۲- فرضیه دوم
نتایج آزمون t در جدول (۴-۱۴) نشان می دهد که سطح معنی دار آزمون مقایسه سوالات در مقایسه با عدد ۳(حد متوسط) برابر ( ۰۰۰/۰ ) بدست آمده که کمتر از ۰۵/۰ است بدین معنا که همه این عوامل از حد متوسط بیشتر هستند و از نظر آماری تایید می شود که پاسخ دهندگان اهمیت سوالات را از حد متوسط بسیار بالاتر می دانند پس عامل کلی تحقیق از دید پاسخ دهندگان دارای اهمیت می باشد. به عبارتی کلیه زیر عامل های تبلیغات دارای اهمیت معناداری هستند.
فرضیه دوم این گونه مطرح شد که افزایش تبلیغات رابطه مثبتی با توسعه بازار فرش دستباف دارد.
با توجه به خروجی آزمون، در جدول(۵-۱) مقدار آماره t برابر ۳۵٫۳۳۷ می باشد و از آنجایی که مقدار سطح معنی دار ۰۰/۰ است و کمتر از ۰۵/۰ بدست آمده بیانگر آن است که فرضیه دوم پژوهش تایید می گردد. یعنی افزایش تبلیغات فرش دستباف سبب توسعه بازار فرش دستباف می گردد.
. ۵-۲-۱-۳- فرضیه سوم
نتایج آزمون t در جدول (۴-۱۶) نشان می دهد که سطح معنی دار آزمون مقایسه سوالات در مقایسه با عدد ۳(حد متوسط) برابر ( ۰۰۰/۰ ) بدست آمده که کمتر از ۰۵/۰ است بدین معنا که همه این عوامل از حد متوسط بیشتر هستند و از نظر آماری تایید می شود که پاسخ دهندگان اهمیت سوالات را از حد متوسط بسیار بالاتر می دانند پس عامل کلی تحقیق از دید پاسخ دهندگان دارای اهمیت می باشد. به عبارتی کلیه زیر عامل های شناسایی خواسته های مصرف کنندگان دارای اهمیت معناداری هستند.
فرضیه سوم این گونه مطرح شد که شناسایی خواسته های مصرف کنندگان یا خریداران رابطه مثبتی با توسعه بازار فرش دستباف دارد.]]
>

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...