بدین منظور جهت انتخاب روش اثرات ثابت یا اثرات تصادفی ، از ازمون هاسمن بهره گرفته شد.
جهت مدل اقتصاد سنجی برای مطالعه ی رابطه بین نرخ مالیات و نسبت بدهی روش حداقل مربعات معمولی (OLS) استفاده شد.از آزمون ریشه واحد هدری و فیلیپس و پرون جهت آزمون پایایی متغیرها استفاده شد.

( اینجا فقط تکه ای از متن پایان نامه درج شده است. برای خرید متن کامل فایل پایان نامه با فرمت ورد می توانید به سایت feko.ir مراجعه نمایید و کلمه کلیدی مورد نظرتان را جستجو نمایید. )

از آزمون تجزیه و تحلیل همبستگی پیرسون ، رگرسیون و روش پانل دیتا برای تجزیه و تحلیل ماهیت رابطه بین نرخ مالیات و نسبت بدهی استفاده شد.
از آمار توصیفی مانند میانگین،میانه، حداقل و حداکثر و انحراف معیار جهت توصیف داده ها و توضیح ویژگیهای اساسی در صورت معنا داری استفاده شد.
برای بررسی مشخصات عمومی و پایه­ای متغیرها (سری‌ها) جهت برآورد و تخمین الگو (مدل) و تجزیه‌وتحلیل دقیق آن‌ ها، برآورد آماره‌های توصیفی مربوط به متغیرها لازم است. به‌وسیله این مشخصات می‌توان دیدی کلی در مورد مقادیر هر یک از متغیرها به دست آورد. میانگین داده‌ها، نشان‌دهنده‌ی آن است که در صورت منظم کردن داده ­ها روی یک محور دقیقاً در نقطه تعاملی با مرکز ثقل توزیع قرار می‌گیرد.
انحراف معیار و واریانس، پراکندگی داده ­ها را نشان می‌دهند.
فصل ۳:
روش تحقیق

۱٫۳ مقدمه:

یکی از اصلی ترین بخش های هر تحقیق، روش انجام تحقیق می باشد.در این فصل در ارتباط با جامعه آماری، روش های جمع آوری اطلاعات، قلمرو زمانی تحقیق، فرضیه های تحقیق و روش های آماری آزمون فرضیه ها بحث خواهد شد. هرگونه اشتباه در مراحل فوق می تواند به نتایج گمراه کننده منجر شود، لذا دقت در شناسایی روش های صحیح تحقیق به همراه استفاده درست از آنها به روایی تحقیق ونتایج حاصله کمک خواهد کرد. در این فصل ابتدا در خصوص روش تحقیق و جامعه آماری توضیحاتی داده می شود و سپس مدل مورد استفاده به همراه تعریف عملیاتی متغییرها ارائه خواهد شد. در نهایت نیز روش آماری مورد استفاده در تجزیه و تحلیل به همراه آزمون های پیش فرض مورد نیاز جهت استفاده از روش های مذکور توضیح داده خواهد شد.
۲٫۳ روش کلی تحقیق:
نوع یا روش کلی این تحقیق را می توان مبتنی بر چهار معیار اساسی طبقه بندی تحقیقات مشتمل بر هدف، روش گردآوری داده ها و استنتاج، طرح تحقیق و نهایتا نوع و ماهیت داده ها و متغیرها و روش های تعیین ارتباط بین متغیرها به شرح ذیل مشخص کرد:
از نظر هدف:
کاربردی است زیرا نتایج حاصل از آن ، قابل استفاده در اتخاذ تصمیمات توسط مدیران و سرمایه گذاران است.
از نظر گردآوری داده ها:
این تحقیق از بعد نحوه ی استنباط در خصوص فرضیات تحقیق در گروه تحقیقات توصیفی و از نوع همبستگی قرار میگیرد، زیرا جهت کشف روابط بین متغیرهای تحقیق ، از تکنیکهای رگرسیون و همبستگی استفاده شده است که به این ترتیب ، از نظر استدلالی ، از نوع استدلال استقرایی است.
ماهیت داده ها و روشها:
به جهت کمی بودن داده های عملکردی مورد استفاده در تحلیل، ماهیت کمی متغیرها و روش های مورد استفاده در تعیین ارتباط بین متغیرها، تحقیق حاضر از تحقیقات کمی و “غیرقضاوتی” است.

        1. طرح تحقیق:

از آنجا که داده های مورد استفاده در این تحقیق داده های مربوط به یک بازه ی زمانی ۵ ساله منتهی به ۱۳۹۲ می باشد طرح تحقیق از نوع پس رویدادی گذشته نگر و مبنی بر تجربیات گذشته است.

جامعه آماری:

تعاریف جامعه و نمونه آماری :  جامعه آماری به مجموعه افراد، اشیاء و یا به طور کلی پدیده ها ی اطلاق می شود که محقق می تواند نتیجه مطالعه خود را به کلیه آنها تعمیم دهد. جامعه آماری تحقیق با یک یا چند صفت مشترک شناسایی می شود.
در بیشتر موارد به سبب حجم گسترده جامعه آماری، مراجعه به کلیه آحاد جامعه و مطالعه تک تک آنها امکان پذیر نیست. در این صورت محقق ناگزیر است که بخشی از جامعه آماری را مورد مطالعه قرار داده و نتیجه بررسی را به تمامی جامعه آماری تعمیم دهد. مراجعه به بخشی از جامعه آماری جهت شناسایی همه آن را روش نمونه گیری می نامند
جامعه اماری این تحقیق:
جامعه آماری این پژوهش، کلیه شرکت­های پذیرفته ­شده در بورس اوراق بهادار تهران در دوره زمانی ۱۳۸۸ الی ۱۳۹۲ است. شرکت­های مورد بررسی بر اساس معیارهای زیر انتخاب شده است:
۱- به لحاظ افزایش قابلیت مقایسه، دوره مالی آن­ها منتهی به پایان اسفند ماه باشد.
۲- طی سال­های ۱۳۸۸الی ۱۳۹۲ تغییر سال مالی و توقف عملیات نداشته باشند.
۳- صورت­های مالی و یادداشت­های همراه شرکت­ها در بازه زمانی مذکور به گونه کامل در سایت بورس اوراق بهادار موجود باشد.
۴- صورت­های مالی و یادداشت­های همراه شرکت اصلی در بازه زمانی مورد بررسی، به­گونه ­ای مجزا از صورت‌های مالی و یادداشت­های همراه شرکت­های تلفیقی موجود باشد.
۵- ارزش دفتری حقوق صاحبان سهام آن­ها طی بازه زمانی مورد بررسی منفی نباشد.
۶- شرکت انتخابی، جزء شرکت­های سرمایه ­گذاری و بانک­ها نباشد.

تعداد شرکتهایی که سهام آنها مورد معامله واقع شده در طول سالهای تحقیق   ۴۲۷
شرح محدودیت شرکت های مشمول تعداد نمونه باقی مانده
موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...