زن

عدم مجاورت

۲۸۰/۲

۱۷۰/۱۳

۱۹۴

مرد

۵۳۳/۰

۶۲۴/۰

۱۹۴/۳

۷۵۷/۱۲

۲۰۶

زن

گمنامی

۹۰۴/۲

۵۶۷/۱۲

۱۹۴

مرد

۱۲۱/۰

۵۵/۱-

۲۴۷/۱۰

۷۲۴/۱۰۱

۲۰۳

زن

حریم خصوصی کل

۳۱۸/۹

۲۵۲/۱۰۳

۱۹۴

مرد

جدول(۴-۴-۲) نتایج بررسی تفاوت میانگین دستیابی به سطح مطلوب حریم خصوصی وانواع حریم خصوصی را بر حسب جنسیت پاسخگویان را نشان می دهد. در نوع صمیمیت با خانواده میزان میانگین­ها حاکی از این است که میانگین دستیابی به سطح مطلوب حریم خصوصی در بین مردان اندکی بیشتر از مقدار آن در میان زنان است. تفاوت مشاهده شده بین دو میانگین بر اساس آزمون T با مقدار ۵۷۱/۲- و سطح معنی­داری ۰۱/۰Sig = بیانگر این است که با ۹۹ درصد اطمینان، تفاوت معنی داری بین زنان و مردان از نظر میزان دستیابی به سطح مطلوب صمیمیت با خانواده وجود دارد. مقایسه میانگین ها نشان می دهد که میانگین دستیابی به سطح مطلوب صمیمیت با خانواده در مردان به میزان (۶۸۵/۰) بیشتر از زنان است و مردان بیشتر از زنان به سطح دلخواه خود در صمیمیت با خانواده دست می یابند. نتایج توصیف داده ها نیز نشان می دهد که زنان کمتر از مردان به سطح مطلوب صمیمیت با خانواده دست می یابند و انزوای بیشتری را کسب می کنند. انزوا در این نوع از حریم خصوصی به معنی بودن با گروه کوچک خانواده،بدور از سایرین است. یافته ها نشان می دهند که زنان بیشتر از آنچه که تمایل دارند اوقاتشان را با خانواده سپری می کنند و این ممکن است به دلیل مسئولیت کار منزل است که بر عهده زنان می باشد و آنان ناچار هستند اکثر اوقات را با خانواده سپری کنند.
در نوع صمیمیت با دوستان میزان میانگین­ها حاکی است که میانگین دستیابی به سطح مطلوب صمیمیت با دوستان در بین مردان بیشتر از مقدار آن در میان زنان است. این تفاوت مشاهده شده بین دو میانگین بر اساس آزمون T با مقدار ۰۸۷/۲- و سطح معنی­داری۰۳۷/۰Sig = بیانگر این است که با۹۷ درصد اطمینان، تفاوت معنی داری بین زنان و مردان از نظر میزان دستیابی به سطح مطلوب صمیمیت با دوستان، وجود دارد. میانگین دستیابی به سطح مطلوب صمیمیت با دوستان در مردان به میزان (۰.۵۲۳) بیشتر از زنان است. نتایج توصیف داده ها نیز نشان داد که مردان بیشتر از زنان به سطح مطلوب دست می یابند و زنان انزوا و ازدحام بیشتری را نسبت به مردان کسب می کنند و این نشان می دهد که زنان نسبت به مردان توانایی کمتری در ایجاد رابطه متعادل با دوستانشان دارند. مردان به نسبت زنان اقدامات مثبت تری را برای کسب حریم خصوصی انجام می دهندو در بدست آوردن حریم خصوصی در زمانی که به آن نیاز دارند موفق ترند همچنین یافته ها نشان می دهد که زنان و اقلیت ها در بدست اوردن حریم خصوصی کمتر مهارت دارند و این ممکن است با فاکتورهای فرهنگی آموخته شده مرتبط باشد.( Newell, 1995:97-98)

( اینجا فقط تکه ای از متن پایان نامه درج شده است. برای خرید متن کامل فایل پایان نامه با فرمت ورد می توانید به سایت feko.ir مراجعه نمایید و کلمه کلیدی مورد نظرتان را جستجو نمایید. )

در نوع جدایی میزان میانگین­ها حاکی است که میانگین دستیابی به سطح مطلوب جدایی در بین مردان به میزان (۰.۷۶۵) بیشتر از مقدار آن در میان زنان است. تفاوت مشاهده شده بین دو میانگین بر اساس آزمون T با مقدار۷۳۶/۲- و سطح معنی­داری(۰۰۶/۰(Sig = بیانگر این است که با ۹۵ درصد اطمینان، تفاوت معنی داری بین زنان و مردان از نظر میزان دستیابی به سطح مطلوب جدایی، وجود دارد و مردان بیشتر از زنان به سطح مطلوب جدایی می رسند. نتایج توصیفی نشان داد که زنان انزوای بیشتری رادر حریم جدایی نسبت به مردان کسب می کنند. یعنی جدایی را بیشتر از آنچه که دوست دارند بدست می آورند و محیط اطرافشان نسبت به مردان بسته تر است. سطح معنی داری نشان می دهد بین حریم خصوصی کل و سایر انواع حریم خصوصی با جنسیت رابطه معنی داری وجود ندارد.
۴-۴-۳تفاوت میزان دستیابی به سطح مطلوب حریم خصوصی بر حسب وضعیت تأهل
جدول شماره (۴-۴-۳-۱)آزمون Anova

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...