دانلود فایل پایان نامه با فرمت word : شبیه سازی و مدل سازی ریاضی زنجیره تامین خدمات ... |
۲۲
امکانات آموزشی
۵۳۷/۱
۲۳
توافقات دوجانبه
۶۱/۰
کم اهمیت
وبر و همکاران در یک مرور جامع در زمینه معیارهای ارزیابی زنجیره تامین، ۷۴ مقاله را بررسی کرده اند که برخی از آنها فقط یک معیار (فقط هزینه) و برخی دو معیار (هزینه و کیفیت) و گروهی، چندین معیار را ذکر کرده اند. نتایج تحقیق وبر و همکاران، در جدول ۲-۳ ارائه شده است (وبر و همکاران، ۲۰۰۵، ۸).
جدول ۲-۳- معیارهای ارائه شده توسط محققین مختلف در ارزیابی زنجیره در بخش تامین
ردیف
نویسندگان
سال
معیارها
۱
گلهر و همکاران
۱۹۹۳
معیارهای مهم ارزیابی زنجیره در مرحله تامین در محیطهای تولید به هنگام[۵۹] عبارتند از: کیفیت، اطمینان در تحویل به موقع، پاسخ تامین کننده به تغییرات، سهولت ارتباط با یک تأمینکننده، تمایل تأمین کننده به همکاری، قیمت عادلانه، ثبات مالی تأمینکننده، کارشناسان تخصصی تأمینکننده[۶۰] ، استفاده تأمینکننده از کنترل کیفیت آماری خط تولید[۶۱]
۲
هندفیلد و نیکولز[۶۲]
۱۹۹۳
معیارهای مؤثر در انتخاب تأمینکننده را به صورت دستهبندی کلی زیر ارائه نموده اند که هر کدام دارای زیر معیارهایی میباشند:
اطلاعات عمومی شرکت، توانایی مدیریت، تواناییهای پرسنلی، ساختار هزینه، فلسفه مدیریت کیفیت جامع، توانایی تکنولوژیکی و فرآیندی، میزان پذیرش قوانین و مقررات مربوط به محیط زیست، استراتژیها، سیاستها، و تکنیکهای منبعیابی تأمینکننده، وجود پتانسیل برای برقراری روابط بلندمدت
(( اینجا فقط تکه ای از متن درج شده است. برای خرید متن کامل فایل پایان نامه با فرمت ورد می توانید به سایت feko.ir مراجعه نمایید و کلمه کلیدی مورد نظرتان را جستجو نمایید. ))
۳
گرفامی
۲۰۰۴
معیارها را به پنج دسته کلی طبقه بندی شده است:
هزینه: قیمت، هزینه های تدارکات یا لجستیک (حمل و نقل، موجودی، اداری، گمرک، خطر و زیان، جابجایی و بسته بندی)، هزینه های عملیاتی و هزینه های خدمات پس از فروش.
کیفیت: عملکرد کیفی (برای نمونه گواهینامه ISO 9000)، دوام و ماندگاری، ویژگیهای ارگونومیکی، انعطافپذیری عملیاتی، سادگی عملیات، قابلیت اطمینان.
مدت زمان سیکل: سرعت فروش، زمان تأخیر تحویل، سرعت توسعه و بهبود، تحویل به موقع، نرخ تکمیل سفارش.
خدمات: پاسخ به تقاضا، توانایی برای اصلاح محصول، تنوع عرضه، حمایت فنی، خدمات پس از فروش (مثل سیاستهای ضمانتی)، انعطافپذیری، تحویل بدون وقفه.
روابط: بازدید از امکانات و تسهیلات، میزان مبادلات تجاری قبلی، توافق دوجانبه، میزان تمایل برای کسب و کار، منابع کسب و کار، جایگاه مشتری از دیدگاه تأمینکنندگان، ثبات مالی، مشارکت استراتژیک، اطمینان داشتن، انتظار از تداوم و استمرار، قابلیت اعتماد، قابلیت شناخت نیاز، تشابه فرهنگی، قابلیت مذاکره، اعتماد، همکاری و مشارکت، توانایی حفظ روابط تجاری، قابلیت دسترسی به تأمینکننده، روابط صنعتی، ریسک.
سازماندهی: فنآوری فعلی (فرایند، محصول)، فنآوری در آینده (سرمایه گذاری در تحقیق و توسعه)، انطباقپذیری مدیریتی، موقعیت جغرافیایی، عملکردهای منابع انسانی، مدیریت عرضه کننده، سیستم های مدیریت مالی، ظرفیت و تسهیلات تولیدی، موقعیت و اعتبار (شهرت) در صنعت، تاریخچه عملکرد، حجم، گستردگی و رشد سازمان، قابلیت های تکنولوژیکی، خلاقیت و نوآوری سازمانی، قابلیت تبادل الکترونیکی داده ها
فرم در حال بارگذاری ...
[پنجشنبه 1400-09-25] [ 03:43:00 ق.ظ ]
|