۰۰۰/۰

 

۷۶۰/۵

 

۶۵۵/۰

 

Offering

 

ضریب تعیین تعدیل شده مدل رگرسیونی ۱۳۲/۰ می باشد و حاکی از این که این مدل توانسته است ۲/۱۳ درصد از سطح مدیریت سود شرکتهای نمونه آماری در طول دوره تحقیق را از طریق متغیرهای مستقل و کنترلی، تبیین نماید. همچنین، نتایج نشان می دهد که آماره دوربین واتسون بین ۵/۱ تا ۵/۲ بوده و بنابراین، بین خطاهای الگوی رگرسیونی خود همبستگی شدیدی وجود ندارد و عدم وجود خود همبستگی بین خطاها، بعنوان یکی از فرضهای اساسی رگرسیون در خصوص مدل برازش شده، پذیرفته می شود. سطح معنی داری آماره F برای مدل کمتر از سطح خطای آزمون(۰۵/۰=α ) است و درنتیجه فرض H0 فوق رد می شود و رگرسیون برآورد شده بلحاظ آماری معنی دار و روابط بین متغیرهای تحقیق، خطی می باشد.

(( اینجا فقط تکه ای از متن درج شده است. برای خرید متن کامل فایل پایان نامه با فرمت ورد می توانید به سایت feko.ir مراجعه نمایید و کلمه کلیدی مورد نظرتان را جستجو نمایید. ))

یافته های ارائه شده در جدول ۴-۵ نشان می دهد که ضرایب برآورد شده برای متغیرهای Insti L و Insti S که منعکس کننده نقش صندوق های سرمایه گذاری در مدیریت سود شرکتها می باشد؛ بلحاظ آماری معنادار نیستند. به عبارت دیگر، صندوق های سرمایه گذاری، نقشی در متعادل نمودن رفتارهای گزارشگری مالی مدیران نداشته اند. این یافته با ادعای مطرح شده در فرضیه دوم ناسازگار است و این فرضیه در سطح اطمینان ۹۵ درصد رد می شود.
یافته های ارائه شده در جدول فوق در خصوص متغیرهای کنترلی حاکی از این است که بین سطح مدیریت سود با نسبت ارزش بازار به ارزش دفتری، تمرکز مالکیت، مالکیت دولتی و نیاز مالی شرکتهای نمونه آماری، ارتباط مستقیم و معناداری برقرار می باشد. این یافته ها نشان می دهند که شرکتهای با ارزش بازار بیشتر و سطح حاکمیتی قوی تر و نیاز مالی بالاتر، به طور بالقوه، مدیریت سود بیشتری داشته اند.
۴-۶) نتایج حاصل از آزمون فرضیه سوم تحقیق
فرضیه سوم: بین عدم تقارن اطلاعاتی و صندوق های سرمایه گذاری در کاهش سطح مدیریت سود ارتباط معناداری وجود دارد.
برای آزمون این فرضیه از دو مدل رگرسیونی استفاده شده است که مدل اول در میان شرکتهای با عدم تقارن اطلاعاتی بالا و مدل دوم، در میان شرکتهای با عدم تقارن اطلاعاتی پایین برازش داده شده است. جهت برازش مدل های رگرسیونی مذکور، ابتدا از طریق آزمون های آماری، مدل رگرسیونی مناسب تشخیص داده می شود. بدین ترتیب، ابتدا مدل رگرسیونی مبتنی بر روش ترکیبی، برازش داده شد و سپس آزمون چاو بر روی رگرسیون برازش شده اجرا گردید. فرضیه های آماری مربوط به این آزمون بصورت ذیل می باشد.
H0 :روش رگرسیون، ترکیبی است.
H1: روش رگرسیون، پانل است.
نتایج آزمون چاو برای مدل فرضیه اول در جدول ۴-۸ ارائه شده است.
جدول شماره۴- ۸نتایج آزمون چاو برای مدل رگرسیونی آزمون فرضیه دوم

 
 

آماره F

 

سطح معناداری

 
 

مدل ۱

 

۱۲۴/۱

 

۳۴۹/۰

 
 

مدل ۲

 

۶۵۸/۰

 

۷۶/۰

 

با توجه به اینکه سطح معناداری آزمون بالاتر از سطح خطا(۰۵/۰) می باشد؛ فرضیه H0 فوق، پذیرفته می شود. بر این اساس، استفاده از روش ترکیبی جهت برازش مدل های رگرسیونی آزمون فرضیه سوم توصیه می شود. نتایج حاصل از برازش مدل به روش ترکیبی، در جداول ۴-۹ و ۴-۱۰ آمده است.
جدول شماره۴- ۹نتایج تجزیه و تحلیل آماری برای آزمون فرضیه سوم-مدل ۱(شرکتهای با عدم تقارن بالا)

 

سطح معنی داری F

 

آماره F

 

آماره دوربین واتسون

 

R2 تعدیل شده

 
موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...