۰۳۲/۰

سرانه مرگ و میر ناشی از تصادفات درون شهری

سرانه مالکیت خودرو

۱۲/۰

۰۸/۰-

سرانه مرگ و میر ناشی از تصادفات برون شهری

آزمون فرضیه ششم: بین سرانه راه بر حسب نوع و سرانه مرگ و میر ناشی از تصادفات درون شهری و برون شهری رابطه وجود دارد.
این فرضیه در قالب سه فرضیه فرعی مطرح می­ شود:
فرضیه فرعی الف: بین سرانه راه اصلی و سرانه مرگ و میر ناشی از تصادفات (درون شهری – برون شهری) رابطه وجود دارد.
جدول ۵-۱۶ بیانگر نتایج حاصل از آزمون همبستگی رابطه سرانه راه اصلی و سرانه مرگ و میر ناشی از تصادفات درون شهری و برون شهری می­باشد. بر اساس نتایج و سطح معنا داری (۵۶/۰) و ضریب همبستگی پیرسون (۰۳/۰= R) بین سرانه راه اصلی و سرانه مرگ و میر ناشی از تصادفات درون شهری رابطه همبستگی معناداری وجود ندارد. همین طور، بر اساس نتایج، و سطح معنا داری (۰۵۶/۰) و ضریب همبستگی پیرسون (۱۰/۰ = R) بین سرانه راه اصلی و سرانه مرگ و میر ناشی از تصادفات برون شهری رابطه همبستگی معناداری وجود ندارد.

جدول ۵-۱۶- نتایج همبستگی بین سرانه راه اصلی و سرانه مرگ و میر ناشی از تصادفات (درون شهری- برون شهری)

سطح معناداری

r

نام متغیر

۵۶/۰

۰۳/۰-

سرانه مرگ و میر ناشی از تصادفات درون شهری

سرانه راه اصلی

۰۵۶/۰

۱۰/۰-

سرانه مرگ و میر ناشی از تصادفات برون شهری

آزمون فرضیه فرعی ب: بین سرانه راه فرعی و سرانه مرگ و میر ناشی از تصادفات درون شهری رابطه وجود دارد.
جدول ۵- ۱۷ بیانگر نتایج حاصل از آزمون همبستگی رابطه سرانه راه فرعی و سرانه مرگ و میر ناشی از تصادفات درون شهری می­باشد. بر اساس نتایج، و سطح معناداری (۱۳/۰) و ضریب همبستگی پیرسون (۰۸/۰ = R) بین سرانه راه فرعی و سرانه مرگ و میر ناشی از تصادفات درون شهری رابطه همبستگی معناداری وجود ندارد.

جدول ۵-۱۷- نتایج همبستگی بین سرانه راه فرعی و سرانه مرگ و میر ناشی از تصادفات درون شهری

سطح معناداری

R

نام متغیر

۱۳/۰

۰۸/۰

سرانه راه فرعی

آزمون فرضیه فرعی ج: بین سرانه راه فرعی و سرانه مرگ و میر ناشی از تصادفات برون شهری رابطه وجود دارد.

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...