الف)روایی ابزار سنجش: با توجه به اینکه پرسشنامه های استفاده شده در این تحقیق از پرسشنامه های استاندارد شده قبلی می باشد، روایی و پایایی آنها با توجه به تحقیق های گذشته در حد قابل قبولی بوده است.میزان روایی محاسبه شده برای متغیرهای فوق در این تحقیق به ترتیب برای رهبری تحول آفرین ۵۱۲/۰، برای تعهد سازمانی، ۴۱۲/۰ و برای مدیریت دانش ۴۱۶/۰ به دست آمد که حکایت از روایی همگرای مناسب مدل دارد.
(( اینجا فقط تکه ای از متن درج شده است. برای خرید متن کامل فایل پایان نامه با فرمت ورد می توانید به سایت nefo.ir مراجعه نمایید و کلمه کلیدی مورد نظرتان را جستجو نمایید. ))

ب)پایایی ابزار سنجش: در این تحقیق به منظور تعیین پایایی پرسشنامه ها، از روش آلفای کرونباخ و پایایی ترکیبی استفاده گردید. ضریب آلفای کرونباخ و پایایی ترکیبی به ترتیب برای پرسشنامه رهبری تحول آفرین ۹۰۹/۰ و۹۲۱/۰، برای پرسشنامه تعهد سازمانی ۹۶۲/۰و۹۶۲/۰ و برای پرسشنامه مدیریت دانش ۹۷۶/۰ و ۹۷۶/۰ به دست آمد.چون میزان آنها بالاتر از ۷/۰ می باشد نشان دهنده مقبول بودن پایایی ابزار سنجش یعنی پرسشنامه ها است.
۳-۷- روش تجزیه و تحلیل داده ها
پیش از انجام تحلیل های آماری لازم برای آزمون فرضیه های پژوهش از نرم افزار spss وpls استفاده شده وبرای تحلیل داده های کمی و آزمون فرضیه های پژوهش از روش های الگو یابی معادلات ساختاری استفاده شد. این روش ها در سال های اخیر به علت انعطاف پذیری بالا نسبت به روش های قدیمی تر مانند رگرسیون چند گانه، توانایی شناسایی و کنترل خطاهای اندازه گیری و بررسی و آزمون روابط پیچیده با چندین متغیر وابسته و مستقل، محبوبیت زیادی کسب نموده اند.
روش الگویابی معادلات ساختاری در دو مرحله به آزمون الگو می پردازد که شامل آزمون الگوی اندازه گیری و ساختاری می باشد. الگوی اندازه گیری به بررسی اعتبار و روایی ابزارهای اندازه گیری و سازمانی پژوهش می ­پردازد و الگوی ساختاری فرضیه های پژوهش و روابط متغیرهای مکنون را مورد آزمون قرار می دهد. در پژوهش حاضر از نسل دوم روش الگو یابی معادلات ساختاری یعنی روش کمترین مجذورات جزئی برای آزمون الگوی اندازه فرضیه های پژوهش استفاده شده است. PLS به خاطر وابستگی کمتر به حجم نمونه، نرمال بودن توزیع باقیمانده و فاصله ای بودن مقیاس های اندازه گیری به عنوان روش نیرومند الگویابی معادلات ساختاری شناخته می شود.
خلاصه
جامعه آماری این پژوهش، شامل کلیه کارکنان رسمی شاغل در اداره آموزش و پرورش شهرستان رفسنجان می باشد که تعداد آنها ۱۴۰ نفر می باشد که با بهره گرفتن از جدول مورگان تعداد ۱۰۳ نفر از آنها به عنوان نمونه انتخاب شدند. در این فصل روش تحقیق مورد استفاده توضیح داده شد و جهت بررسی فرضیه های تحقیق از مدل سازی معادلات ساختاری استفاده شده است. برای سنجش میزان تعهد سازمانی از پرسشنامه استاندارد حاوی ۲۴ سوال استفاده شده و برای سنجش مدیریت دانش از پرسشنامه استاندارد، حاوی ۳۸ سوال استفاده شد. از پرسشنامه استاندارد ۳۹ سوالی نیز برای سنجش رهبری تحول آفرین استفاده شده است.
فصل چهارم
تجزیه و تحلیل داده ها
مقدمه
تحقیق حاضر به “بررسی رابطه بین سبک رهبری تحول آفرین با تعهد سازمانی با توجه به نقش میانجی مدیریت دانش در مدیریت آموزش و پرورش شهرستان رفسنجان” می ­پردازد که نتایج آن به صورت کلی مورد تجزیه و تحلیل قرار می­گیرد. داده ­های مورد نیاز تحقیق از ۱۰۳ پرسشنامه، که حاوی سؤالات مشخصات فردی و سؤالات مربوط به فرضیه ­های تحقیق است جمع آوری گردیده است. جهت بررسی فرضیه ­های تحقیق از مدل سازی معادلات ساختاری استفاده شده است.
۴-۱- وضعیت نمره متغیرهای تحقیق

۴-۱-۱- نمره­ مؤلفه­ های متغیرهای تعهد سازمانی، مدیریت دانش و سبک رهبری تحول آفرین

جدول ۴-۱- آمار­های توصیفی نمره­ تعهد سازمانی، مدیریت دانش و سبک رهبری تحول آفرین

متغیرها تعهد سازمانی مدیریت دانش سبک رهبری تحول آفرین
تعداد ۱۰۳ ۱۰۳ ۱۰۳
گمشده ۰ ۰ ۰
میانگین ۷۳/۳ ۳۵/۳ ۷۸/۳
میانه ۷۹/۳ ۳۱/۳ ۸۳/۳
مد ۷۱/۳ ۲۴/۳
موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...