۰۰۰/۰

پردازش اطلاعات اجتماعی

۴۷۲/۰

۱۰۷/۰

۱۴۳/۰

۴۲۶/۴

۰۰۰/۰

آگاهی اجتماعی

۱۰۵/۲

۰۹۲/۰

۷۴۴/۰

۹۶۳/۲۲

۰۰۰/۰

در جدول (۴-۱۷)، که در آن مقدار بتا ها (Beta) گزارش شده، همانطور که مشاهده می کنید بتای پردازش اطلاعات اجتماعی (۱۴۳/۰)، آگاهی اجتماعی (۷۴۴/۰) شده است، هر چه بتا و تی بزرگتر و سطح معنی داری کوچکتر باشد بیانگر این است که متغیر مستقل تأثیر بیشتری بر متغیر وابسته دارند. در این تفسیر سطح معنی دار متغیرهای پردازش اطلاعات اجتماعی و آگاهی اجتماعی از سطح معنی داری ۰۵/۰ کمتر شده است، در نتیجه این متغیرهای مستقل بر متغیر وابسته (رضایت مشتریان) بیشترین تأثیر را دارند.
۴-۴-۴) مدل تحلیل مسیر و معادلات ساختاری
۴-۴-۴-۱) مدل تحلیل مسیر اول :
متغیر مستقل مهارت اجتماعی از ۷ فاکتور زیر تشکیل شده است:
۱) مهارت اجتماعی در توانایی پیشبینی رفتار دیگران
۲) مهارت اجتماعی در تأثیر گذاشتن بر احساسات دیگران
۳) مهارت اجتماعی در درک احساسات دیگران
۴) مهارت اجتماعی در درک آرزوهای دیگران
۵) مهارت اجتماعی در درک دیگران در تلاش برای انجام کاری

(( اینجا فقط تکه ای از متن درج شده است. برای خرید متن کامل فایل پایان نامه با فرمت ورد می توانید به سایت feko.ir مراجعه نمایید و کلمه کلیدی مورد نظرتان را جستجو نمایید. ))

۶) مهارت اجتماعی در توانایی پیشبینی عکسالعمل دیگران نسبت به رفتار شخص
۷) مهارت اجتماعی در درک منظور دیگران از جملاتشان
حال میخواهیم تأثیر این فاکتورها را بر متغیر وابسته رضایت مشتریان محاسبه کنیم.
شکل(۴-۱): ضرایب رگرسیونی متغیر مهارت اجتماعی
در این شکل ۰۷/۱ نشان دهنده میزان ضریب رگرسیونی میان متغیر مهارت اجتماعی در توانایی پیشبینی رفتار دیگران و متغیر رضایت مشتریان است همچنین عدد ۹۶/۲ نیز نشان دهنده واریانس متغیر مهارت اجتماعی در توانایی پیشبینی رفتار دیگران، می باشد. سایر مقادیر ارائه شده در شکل فوق را نیز به همین صورت می توان تفسیر کرد.
مهارت اجتماعی در توانایی پیشبینی رفتار دیگران را با  ، مهارت اجتماعی در تأثیر گذاشتن بر احساسات دیگران را با  ، مهارت اجتماعی در درک احساسات دیگران را با  ، مهارت اجتماعی در درک آرزوهای دیگران را با  ، مهارت اجتماعی در درک دیگران در تلاش برای انجام کاری را با  ، مهارت اجتماعی در توانایی پیشبینی عکسالعمل دیگران نسبت به رفتار شخص را با  ، مهارت اجتماعی در درک منظور دیگران از جملاتشان را با  ، و متغیر وابسته رضایت مشتریان را با  نمایش دهیم، با توجه به ضریب رگرسیونی، مدل رگرسیونی خطی برازش داده شده به داده ها، به صورت زیر می باشد:

با بهره گرفتن از این مدل رگرسیونی، هر مقدار مد نظر، از متغیر رضایت مشتریان را می توان با بهره گرفتن از مهارت اجتماعی در توانایی پیشبینی رفتار دیگران، مهارت اجتماعی در تأثیر گذاشتن بر احساسات دیگران، مهارت اجتماعی در درک احساسات دیگران، مهارت اجتماعی در درک آرزوهای دیگران، مهارت اجتماعی در درک دیگران در تلاش برای انجام کاری، مهارت اجتماعی در توانایی پیشبینی عکسالعمل دیگران نسبت به رفتار شخص، مهارت اجتماعی در درک منظور دیگران از جملاتشان، پیش بینی کرد.
برای این مدل میزان آماره  ، و سطح معنی داری برابر ۰۰۰/۰ است. چون سطح معنی داری از ۰۵/۰ کمتر است نتیجه می گیریم که مدل رگرسیونی برازش داده شده میان متغیرهای مستقل و وابسته معنی دار و مناسب است.
حال می خواهیم تعیین کنیم که کدامیک از متغیرهای مستقل دارای بیشترین تأثیر بر متغیر وابسته هستند، برای این منظور ضرایب استاندارد شده متغیرهای مستقل را محاسبه می کنیم، هر متغیری که دارای ضریب استاندارد بیشتری داشته باشد، تأثیر بیشتری بر روی متغیر وابسته دارد.
جدول (۴-۱۸): ضرایب استاندارد مؤلفه های متغیر مهارت اجتماعی

نام مؤلفه و ضرایب استاندارد

رتبه بندی

مهارت اجتماعی در توانایی پیشبینی رفتار دیگران

۵۸۳/۰

۳

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...