با بهره گرفتن از فرمان Element در منوی KeyIn هندسه و خصوصیات دو بعدی المان­ها تعریف می­شوند. هدف اصلی از فرمان Element کنترل داده ­ها برای شمارۀ المان­های تعریف شده و اصلاح داده ­های المان می­باشد. همان­گونه­که در شکل (۳- ۱۱) مشاهده می­گردد در تحلیل کامپیوتری حاضر از المان سازه­ای میله (Bar Element) استفاده شده است]۳۹[.
(( اینجا فقط تکه ای از متن درج شده است. برای خرید متن کامل فایل پایان نامه با فرمت ورد می توانید به سایت nefo.ir مراجعه نمایید و کلمه کلیدی مورد نظرتان را جستجو نمایید. ))

شکل ۳- ۱۱ : استفاده از المان سازه­ای Bar Element در روند تحلیل
۳-۵-۲ مدل­سازی هندسی و مش­بندی
به منظور ترسیم مدل گرافیکی در این نرم­افزار از منوی Draw استفاده می­ شود. برای این منظور ابتدا از طریق دستور Draw Point (شکل شماره ۳-۱۲) و با داشتن ابعاد شکل مورد نظر، نقاط اولیه تعیین می­ شود. سپس با دستور Draw Region المان­های مدل گرافیکی با وصل کردن نقاط مربوطه ترسیم گردید. برای افزایش دقت نتایج، ابعاد المان­های مش در منطقه­ای با تمرکز تنش بیشتر، کوچکتر انتخاب شد]۳۹[.
شکل ۳- ۱۲ : جزئیات ترسیم هندسی و تغییر در ابعاد مش­بندی مدل اجزا محدود
۳-۵-۳ پارامترهای هندسی
با توجه به اهداف این پژوهش که تحقیق و بررسی نقش پارامترهای هندسی المان­های فولادی در بهبود ظرفیت باربری بستر­های ماسه­ای سست می­باشد؛ به همین منظور ابعاد مختلفی برای پارامترهای طول، قطر، فاصله مرکز به مرکز و میزان فاصله از بر پی المان­های فولادی، برای عرض­های مختلفی از پی در نظر گرفته شد که مقادیر آن به طور خلاصه در جدول (۳-۱) ارائه گردیده است.

عرض پی طول
المان های فولادی
قطر
المان های فولادی
میزان پراکندگی
المان های فولادی
فاصله مرکز به مرکز المان های فولادی از یکدیگر
B (m) L (m) D (m) R (m) S (m)
۱٫۰, ۱٫۵, ۲٫۰, ۳٫۰ ۱٫۰B , 2.0B , 3.0B ۰٫۰۱ , ۰٫۰۲۵ , ۰٫۰۵ , ۰٫۱
, ۰٫۱۵
۰٫۰B , 0.5B , 1.0B , 2.0B ۰٫۰۸B, 0.125B, 0.17B , 0. 25B, 0.33B, 0. 5B, 1.0B

جدول ۳- ۲ : پارامترهای هندسی در نظر گرفته شده برای المان­های فولادی و پی
۳-۵-۴ پارامترهای مقاومتی
جهت انجام تحلیل­های کامپیوتری، از خاک ماسه­ای با خصوصیات مطابق جدول (۳-۳) استفاده گردید. در تحلیل­ها، هم از خواص خطی و هم از خواص غیرخطی مصالح خاک استفاده شده است. برای تعریف خصوصیات غیرخطی مصالح خاک، معیار موهر-کولمب مورد استفاده واقع شد.
جدول ۳- ۳ : مشخصات مقاومتی مصالح خاک

نوع خاک        
موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...