تکمیلکنندگان پرسشنامه با این گویه “اگر فروشگاه محصول موردنیاز من را نداشته باشد، صبر می‌کنم تا محصول برسد و از فروشگاه دیگری خرید نمی‌کنم “، ۶٫۲درصد کاملا موافق، ۱۴٫۵درصد موافق، ۲۰٫۲درصد بینظر، ۴۳درصد مخالف و ۱۶درصد کاملا مخالف بودند.
مقدار Tمحاسبه شده برابر با ۶۷٫۲۶۸، سطح معناداری صفر (کمتر از ۵%) و میانگین ۲٫۵۲ میباشد. بنابراین گویه معنادار بوده و چون میانگین از حد متوسط بالاتر است، لذا فرض H0 تایید نمی‌شود و اینکه “اگر فروشگاه محصول موردنیاز من را نداشته باشد، صبر می‌کنم تا محصول برسد و از فروشگاه دیگری خرید نمی‌کنم” تایید می‌شود.
(( اینجا فقط تکه ای از متن درج شده است. برای خرید متن کامل فایل پایان نامه با فرمت ورد می توانید به سایت nefo.ir مراجعه نمایید و کلمه کلیدی مورد نظرتان را جستجو نمایید. ))

گویه سوم
۷٫۵درصد پاسخ دهندگان با “از کلیه فعالیت‌های فروشگاه رضایت دارم” کاملا موافق، ۳۵درصد موافق، ۳۰٫۵درصد بینظر، ۳۳٫۸درصد مخالف و ۳٫۲درصد کاملا مخالف بودند.
مقدار Tمحاسبه شده برابر با ۸۸٫۱۶۷، سطح معناداری صفر (کمتر از ۵%) و میانگین ۳٫۲۰ میباشد. بنابراین گویه معنادار بوده و چون میانگین از حد متوسط بالاتر است، لذا فرض H0تایید نمی‌شود و اینکه “از کلیه فعالیت‌های فروشگاه رضایت دارم” تایید می‌شود.
گویه چهارم
درخصوص اینکه “در هر نوبت از مراجعه به فروشگاه، تمایل به خرید بیشتر دارم” ۱۱درصد کاملا موافق، ۲۹درصد موافق، ۳۳درصد بی نظر، ۳۳٫۵درصد مخالف، ۳٫۵درصد کاملا مخالف بودند.
مقدار Tمحاسبه شده برابر با ۷۶٫۱۱۱، سطح معناداری صفر (کمتر از ۵%) و میانگین ۳٫۲۰ میباشد. بنابراین گویه معنادار بوده و چون میانگین از حد متوسط بالاتر است، لذا فرض H0تایید نمی‌شود و اینکه “در هر نوبت از مراجعه به فروشگاه، تمایل به خرید بیشتر دارم” تایید می‌شود.
گویه پنجم
تکمیلکنندگان پرسشنامه با این گویه “برای محصولات عرضه شده در فروشگاه، ارزش خاصی قائلم"، ۱۳٫۵درصد کاملا موافق، ۳۱٫۵درصد موافق، ۳۶درصد بینظر، ۱۷درصد مخالف و ۲درصد کاملا مخالف بودند.
مقدار Tمحاسبه شده این گویه برابر با ۹۲٫۱۸۸، سطح معناداری صفر (کمتر از ۵%) و میانگین ۳٫۳۷ می‌باشد. بنابراین گویه معنادار بوده و چون میانگین از حد متوسط پایین تر است، لذا فرض H0تائید نمی‌شود و اینکه “برای محصولات عرضه شده در فروشگاه، ارزش خاصی قائلم” تایید می‌شود.
۴-۵ بررسی نرمال بودن داده‌ها
برای اجرای روش‌های آماری و محاسبه آماره آزمون مناسب و استنتاج منطقی درباره فرضیه‌های پژوهش مهم‌ترین عمل قبل از هر اقدامی انتخاب روش آماری مناسب برای پژوهش است. برای این منظور آگاهی از توزیع داده‌ها از الویت اساسی برخوردار است. برای همین منظور در این پژوهش از آزمون قضیه حد مرکزی برای بررسی فرض نرمال بودن داده‌های پژوهش‌های استفاده شده است. بنا بر قضیه حد مرکزی، اگر تعداد نمونه آماری بیشتر از ۳۰ باشد توزیع آن جامعه نرمال خواهد بود. در صورتی که داده نرمال نباشند، میتوان با بهره گرفتن از تبدیلات کاکس – باکس داده‌ها را نرمال کرد.
در این پژوهش از آنجایی که حجم نمونه کل برابر با ۴۰۰ می‌باشد و این تعداد بزرگ‌تر از ۳۰ می‌باشد، بنا بر قضیه حد مرکزی می‌توان توزیع جامعه را نرمال در نظر گرفت و برای انجام آزمون فرضیات آماری از روش‌های پارامتریک استفاده نمود.
۴-۶ بررسی فرضیات پژوهش
فرضیات پژوهش
H1. مخارج تبلیغات بر وفاداری مشتری در بین مشتریان هایپرمی اثر دارد.
H2. مخارج تبلیغات بر تصویر شرکت در بین مشتریان هایپرمی اثر دارد.
H3. مخارج تبلیغات بر کیفیت دریافت شده در بین مشتریان هایپرمی اثر دارد.
H4. مخارج تبلیغات بر رضایتمندی در بین مشتریان هایپرمی اثر دارد.
H5. تصویر شرکت بر وفاداری مشتری در بین مشتریان هایپرمی اثر دارد.
H6. تصویر شرکت بر کیفیت دریافت شده در بین مشتریان هایپرمی اثر دارد.
H7. کیفیت دریافت شده بر وفاداری مشتری در بین مشتریان هایپرمی اثر دارد.
H8. کیفیت دریافت شده بر رضایتمندی مشتریان در بین مشتریان هایپرمی اثر دارد.
H9. رضایتمندی مشتریان بر وفاداری مشتریان در بین مشتریان هایپرمی اثر دارد.
برای سنجش هر یک از فرضیات پژوهش، چندین سوال در پرسشنامه قرار داده شده است. به عبارتی دیگر پاسخی که به سوالات مربوط به هر فرضیه داده شده، مبنای تصمیم گیری برای رد یا پذیرش فرضیه موردنظر است. پاسخ هر یک از سوالات پرسشنامه یکی از گزینه های “کاملا مخالفم"، “مخالفم"، “نظری ندارم"، “موافقم” و “کاملا موافقم” است که به ترتیب با کدهای ۱، ۲، ۳، ۴ و ۵ متناظر شده است. سوالات پرسشنامه بگونه‌ای طراحی شده است که هرچه میانگین پاسخ سوالات مربوط به هر فرضیه بزرگتر باشد (نزدیک به ۵) ما علاقمندتر برای پذیرش فرضیه موردنظر هستیم و بالعکس هرچه میانگین پاسخ‌ها کوچکتر باشد (نزدیک به ۱) رد فرضیه موردنظر مستدل‌تر است. از این رو مقدار منطقی ۲٫۵ را به عنوان مرز بین ناحیه رد و پذیرش فرضیه‌ها در نظر گرفتیم و سپس به آزمون فرضیات تحقیق از طریق مقایسه میانگین پاسخ سوالات مربوط به هر فرضیه با مقدار تعیین شده ۲٫۵ پرداختیم.
بنابراین در حالت کلی:
فرض تائید H1: μ ≥ ۲٫۵
فرض رد H0: μ ≤ ۲٫۵
فرضیه اول: مخارج تبلیغات بر وفاداری مشتری در بین مشتریان هایپرمی اثر دارد.
جدول۴-۱۲: بررسی اثربخشی مخارج تبلیغات بر وفاداری

سطح معناداری درجه آزادی T تفاوت جفت‌ها تاثیر مخارج تبلیغات بر وفاداری مشتری
۹۵% فاصله اطمینان میزان خطای استاندارد میانگین انحراف معیار میانگین
حد بالا حد پایین
موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...