درصد آلفا

پرسشنامه اول

۰٫۸۴

پرسشنامه دوم

۰٫۸۶

حال در ذیل نحوه محاسبه و تجزیه و تحلیل داده های حاصل از پرسشنامه تشریح می گردد.
۳-۶-معرفی ساختار و روش تجزیه و تحلیل داده ها:
برای تجزیه و تحلیل داده ها با توجه به ماهیت آنها روش های مختلفی وجود دارد که پژوهشگر باید به کاربرد و سنخیت این روش ها توجه کند تا در نهایت بتواند استنتاجها و نتیجه گیری ها ی معتبر و دقیقی را به عمل آورد.پس به طور کلی می توان گفت که در تجزیه و تحلیل داده ها یک بعد کمی وجود دارد که آن محاسبات آماری خاص است ویک بعد کیفی،که آن تحلیل ها و استنتاجهایی است که بر نتایج محاسبات آماری صورت می پذیردتا بتوان در نهایت به آن جامعه آماری تعمیم داد. ( خاکی،۱۳۸۷، ۱۶۰)
(( اینجا فقط تکه ای از متن درج شده است. برای خرید متن کامل فایل پایان نامه با فرمت ورد می توانید به سایت nefo.ir مراجعه نمایید و کلمه کلیدی مورد نظرتان را جستجو نمایید. ))

در این تحقیق همانطور که در فصل دوم بیان شد، برای تعیین وتشخیص عوامل قوت، ضعف،فرصت و تهدید شعب بانک مهر اقتصاد استان گیلان از مدل SWOT استفاده می شود. بدین منظور از دوپرسشنامه مجزای محقق ساخته استفاده خواهد شد، که در پرسشنامه اول میزان اهمیت فاکتورهای درونی(قوت و ضعف) مورد بررسی قرار می گیرد، و در پرسشنامه دوم، میزان اهمیت فاکتورهای بیرونی(فرصت ها و تهدیدات) با روش FMEA (تجزیه و تحلیل اثرات و حالات خطا)، و SMEA(تجزیه و تحلیل اثرات و حالات موفقیت) تعیین خواهد شد. سرانجام پس از تدوین مدل SWOTبرای شعب مذکور ، با بهره گرفتن از رگرسیون گام به گام به تحلیل داده ها پرداخته می شود.به همین منظور در ذیل به تفکیک،هر یک از روش های به کار گرفته شده در این تحقیق را مورد بررسی قرار داده که در ابتدا مدل SWOT،سپس روش FMEA وSMEA ، و رگرسیون چندگانه را تشریح می نماییم.
۳-۶-۱- روش تجزیه و تحلیل SWOT :
SWOT یکی از ابزارهای برنامه ریزی استراتژیک محسوب می شود، که برای ارزیابی قوت وضعف درونی یک سازمان و فرصت و تهدید های محیطی که یک سازمان با آن مواجه است به کار برده می شود.(هامفری، ۲۰۰۵)[۹۵]این ماتریس یکی از ابزارهای مهمی است که مدیران بدان وسیله اطلاعات را مقایسه می کنند و می توانند با بهره گرفتن از آن چهار نوع استراتژی را ارائه نمایندکه عبارتند از :
استراتژی های SO ، استراتژی های WO ، استراتژی های ST ، استراتژی های WT .
مقایسه کردن عوامل اصلی داخلی و خارجی از مشکل ترین بخش های تهیه ماتریس SWOT است .در اجرای استراتژی های SO ، سازمان با بهره گرفتن از نقاط قوت داخلی می کوشد از فرصت­های خارجی بهره برداری نماید . همه مدیران ترجیح می دهند سازمانشان در موقعیتی قرار گیرد که بتوانند با بهره گرفتن از نقاط قوت داخلی از رویدادها و روندهای خارجی بهره ­برداری نمایند. معمولاً سازمان ها برای رسیدن به چنین موقعیتی از استراتژی های WO ، ST یا WT استفاده می کنند تا به آن نقطه ای برسند که بتوانند از استراتژی های SO استفاده نمایند.(گرنر،۲۰۱۲)[۹۶]
۳-۶-۲- حالات شکست و تجزیه و تحلیل اثرات آن (FMEA) :
این رویکرد یک ابزار مدیریتی در بخش تولید برای پیش بینی و مدیریت ریسک ها است که به منظور تخمین اندازه تهدیدها استفاده شده است .در واقع این تکنیک تهدیدهای خارجی را به صورت سیستماتیکی کمی
می کند.(کو اتال، ۲۰۱۱)[۹۷] گام های این روش در جدول ذیل آمده است:
جدول شماره (۳-۴) گام های روش FMEA

۱

طرح ریزی FMEA

۲

خطاها- علل بروز خطا-آثار ناشی از خطا

۳

شدت-وقوع-احتمال کشف

۴

تعبیر و تفسیر

۵

پیگیری
منبع:(جانگ، ۲۰۱۲)

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...