چنانچه در جدول فوق مشاهده می شود ۳۴ درصد از زندانیان آزاد شده اعلام کرده اند که زمان برگزاری کلاسهای آموزش فنی و حرفه ای زندان در حد «کم» مناسب بوده است. مناسب بودن زمان آموزش های فنی و حرفه ای برای ۲۹ درصد «متوسط»، برای ۱۸ درصد« زیاد» ، برای ۱۰ درصد «خیلی زیاد» و برای ۹ درصد هم «خیلی کم» به دست آمده است.

( اینجا فقط تکه ای از متن پایان نامه درج شده است. برای خرید متن کامل فایل پایان نامه با فرمت ورد می توانید به سایت feko.ir مراجعه نمایید و کلمه کلیدی مورد نظرتان را جستجو نمایید. )

در رابطه با سوال دوم این شاخص می توان گفت که مدت و طول زمان هر جلسه از کلاسهای آموزش فنی و حرفه ای زندان برای ۲۹ درصد از پاسخگویان در حد « متوسط» مناسب بوده است. این وضعیت برای ۲۷ درصد «زیاد»، برای ۲۱ درصد« کم» ، برای ۱۶ درصد «خیلی کم» و برای ۷ درصد هم «خیلی زیاد» به دست آمده است.
در رابطه با سوال سوم این شاخص می توان گفت که ۳۶ درصد از پاسخگویان اعلام کرده اند که کل زمان هر دوره آموزش فنی و حرفه ای در زندان ، در حد « زیاد» در آن ها آمادگی لازم را ایجاد کرده است. در حالی که این آمادگی با توجه به طول و مدت هر دوره برای ۳۲ درصد در حد « متوسط» ،برای ۱۲ درصد «کم»، برای ۱۰ درصد« خیلی زیاد» و برای ۹ درصد «خیلی کم » به دست آمده است.
در رابطه با سوال چهارم این شاخص می توان گفت که ۳۰ درصد از پاسخگویان اعلام کرده اند که میزان زمان اختصاص داده شده به دوره های تخصصی در زندان در حد « متوسط » موجب یادگیری مهارتها در آن ها شده است .این یادگیری مهارت ها با توجه به زمان اختصاص داده شده برای ۲۵ درصد در حد « کم» ،برای ۲۳ درصد در حد « زیاد » برای ۱۳ درصد «خیلی زیاد»، برای ۹ درصد« خیلی کم» ، برای ۷ درصد «خیلی کم » به دست آمده است.
در رابطه با سوال پنجم این شاخص می توان گفت که ۵۱ درصد از پاسخگویان اعلام کرده اند که نظم و انضبط حضور آن ها در کلاس های آموزش فنی و حرفه ای زندان ، در حد « متوسط» قرار دارد. در حالی که این حضور برای ۲۱ درصد در حد « زیاد» ،برای ۱۷ درصد «کم»، برای ۷ درصد« خیلی کم» و برای ۴ درصد «خیلی زیاد » منظم بوده است.
در رابطه با سوال آخر این شاخص می توان گفت که ۳۲ درصد از پاسخگویان اعلام کرده اند که نظم و انظباط حضور مربیان و اساتید در کلاس های آموزش فنی و حرفه ای زندان در حد « متوسط » بوده است .از این حیث برای ۲۶ درصد در حد « کم» ،برای ۲۰ درصد در حد « زیاد » برای ۱۴ درصد «خیلی زیاد»، برای ۸ درصد« خیلی کم» ، به دست آمده است.
در مجموع و پس از باز تعریف کمیت پاسخ های شاخص مدت آموزش از سطح «خیلی کم و کم» به سطح «پایین» و از سطح «خیلی زیاد و زیاد» به سطح «بالا»(از سطح کمی به سطح کیفی) نتایج زیر به دست می آید:
وضعیت مدت آموزش مهارت های فنی و حرفه ای در زندان مشکین شهر از نظر ۳۲ درصد در سطح پایین، از نظر ۳۴ درصد در سطح متوسط و از نظر ۳۴ درصد در سطح بالا بوده است.
-توزیع نسبی پاسخگویان بر حسب پاسخ به سوالات متغیر «کیفیت آموزش»
این متغیر در پرسشنامه با ۶ سوال(از سوال ۳-۱۵ تا ۳-۲۰) با بهره گرفتن از طیف لیکرت مورد سنجش قرار گرفته است که جدول زیر توزیع نسبی پاسخگویان را بر حسب این متغیر نشان می دهد:
جدول ۴-۱۲- توزیع پاسخگویان براساس پاسخ به سوالات کیفیت آموزش

سوالات کیفیت آموزش خیلی ضعیف ضعیف متوسط خوب عالی
فراوانی درصد فراوانی درصد فراوانی درصد فراوانی درصد فراوانی درصد
۳-۱۵)کلاس های آموزش فنی و حرفه ای زندان از داشتن امکانات چگونه بود؟ ۱۴ ۹ ۶۱ ۳۸ ۵۴ ۳۴ ۱۵ ۹ ۱۶ ۱۰
۳-۱۶) کلاس های آموزش فنی و حرفه ای زندان از نظر کیفیت مربیان(تسلط به مطالب و فنون) چگونه بود؟
موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...