جدول ۳-۱) بررسی دورکاری در سازمان اقتصادی کوثر

اطلاعات بیشتر شاخص استخراج شده موضوع
بهمن سهرابی علی رضاییان ۱۳۸۵ در دسترس بودن منابع و فناوری
درک از راحتی استفاده
کارایی فرد
بررسی دورکاری در سازمان اقتصادی کوثر

درک از راحتی استفاده
کارایی
در دسترس بودن منابع
رفتار
پذیرش دورکاری
هنجار
کنترل رفتاری
کارایی شخصی
در دسترس بودن فناوری
شکل ۳-۱) شاخص های استخراج شده از مقاله بررسی دورکاری در سازمان اقتصادی کوثر
عبدی در پایان نامه با عنوان ” مطالعه و بررسی روش های کار از راه دور کشورهای مطرح و ارائه روش مناسب برای کار از راه دور در ایران” به به بررسی روند توسعه و پیشرفت دورکاری بر مبنای فناوری اطلاعات و ارتباطات، از جنبه های مختلف پرداخته و سپس روش های به کار گرفته شده در کشورهای مطرح از جمله هند،امریکا، استرالیا و اتحادیه اروپا، مورد مطالعه قرار داده است و ابعاد مختلف را مقایسه کرده است. سپس روشی مناسب برای دورکاری در کشور پیشنهاد داده است که در ادامه می آید:
(( اینجا فقط تکه ای از متن درج شده است. برای خرید متن کامل فایل پایان نامه با فرمت ورد می توانید به سایت nefo.ir مراجعه نمایید و کلمه کلیدی مورد نظرتان را جستجو نمایید. ))

شکل ۳-۲) مدلی برای انتقال شبکه کار سنتی به نظام دورکاری در کشور
همانطور که در شکل مشاهده میشود عبدی ،بررسی پذیرش دورکاری را یکی از سه عامل مهمی برشمرده که باید قبل از هرکاری انجام شود .
تحقیقات خارجی :
شریت در سال ۲۰۰۹ در مقاله خود به بررسی امکان بکارگیری افراد قدیمی در اداره به عنوان دورکار پرداخته است .فرضیه اصلی او بر این بوده که کارکنان قدیمی تر توانایی برآوردن نیازهای خود را بصورت مجازی دارند, و کارایی را به عنوان فاکتوری مهم در موفقیت دورکاری برشمرده است .فرض دیگر او به کارگیری ICT کاراترین به عنوان روشی برای انجام دورکاری در خانه است .شواهد نشان می دهد شرکتها تمایلی به سرمایه گذاری روی کارکنان قدیمی تر در یادگیری تکنولوژی های جدید ندارند.(Feridberg,2002 , villoso et al ,2008 ) بطورکلی از نظر مدیران قابلیت اعتماد ، مسئولیت پذیری ، کارایی ، توانایی انجام کار بصورت مستقل و مدیریت زمان مهمترین ویژگی برای افراد دورکار است .که همه در کارکنان قدیمی تر مشاهده میشود هرچند فاکتور دیگری توانایی برای یادگیری مهارت های جدید و قابلیت بروزرسانی در افراد است .که در کارکنان جدید تر بیشتر مشهود است .
جدول ۳-۲) شاخص استخراج شده از مقاله شریت و همکاران

اطلاعات بیشتر شاخص استخراج شده موضوع
شریت و همکاران ۲۰۰۹ کارایی امکان بکارگیری کارکنان مسن تر به عنوان دورکار

رفتار
پذیرش دورکاری

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...