این جدول نیز مقایسه بین بخش آموزش ابتدائی بخش کوچصفهان یا بخش آموزش ابتدائی استان گیلان
بود.
۲-۱۰٫ چگونگی پراکندگی مدارس ابتدائی بخش کوچصفهان بر اساس توپوگرافی منطقه
همچنان که در بررسی وضعیت ناهمواریها وتوپوگرافی بخش کوچصفهان مشخص شد حدود درصد وسعت این بخش را جلگه تشکیل می دهد که بیشترین جمعیت بخش در این قسمت ساکنند پس بیشتر مدارس ابتدائی نیز در این قسمت وجود دارد. از ۴۳ مدرسه ابتدائی بخش کوچصفهان حدود ۱۲ مدرسه در این بخش بلسبنه وجود دارد. که در دهستان کنارسر ۸ مدرسه ودر دهستان لولمان ۹ مدرسه وجود دارد، ۱۴ مدرسه ابتدائی نیز در داخل شهر کوچصفهان وجود دارد. که از نظر پراکندگی مدارس برحسب موقعیت توپوگرافی منطقه حدود ۴۳ مدرسه ابتدائی در بخش جلگه ای شهرستان که ۱۰۰% درصد مدارس ابتدائی شهرستان کوچصفهان را تشکیل می دهد. مدرسه ابتدائی در منطقه کوهپایه ای این بخش وجود ندارد.
جدول ۲-۹٫ پراکندگی مدارس ودانش آموزان ابتدائی بخش کوچصفهان بر حسب وضعیت توپوگرافی

شرح تعداد مدارس درصد مدارس ابتدائی تعداد دانش آموز درصد دانش آموزان ابتدائی کوچصفهان
جلگه ای ۰-۱۰۰متر ۴۳ ۱۰۰% ۳۱۴۶۴ ۱۰۰%
کوهپایه ای ۵۰۰-۱۰۰۰متر ۰ ۰ ۰ ۰
کوهستانی ۵۰۰۰متر به بالاتر ۰ ۰ ۰ ۰

از مطالعه وتحلیل این جدول مشخص می شود که مدارس بخش کوهستانی از جمعیت دانش آموزی برخوردار نیست. بخش جلگه ای دارای تعداد مدارس( ۱۰۰ درصد) وجمعیت دانش آموزی بیشتری می‎باشد، ( ۱۰۰درصد)
۲-۱۱٫ بررسی وضعیت مدارس ابتدائی بخش کوچصفهان از نظر مصالح وعمر ساختمان
به لحاظ نوع مصالح وعمر ساختمان، سازه ها به سه دسته عمده قابل بادوام- کم دوام وبی دوام تقسیم می‎گردند، که در این پژوهش هدف از عناصربادوام عبارتست از عناصر ساختمانی است که مصالحی چون اسکلت بتن، آرمه واسکلت فلزی ساخته شده باشند وبافت بدنه آنها با مصالحی چون آجر وسنگ پوشیده شده است.
الف: دارای اسکلت فلزی- دارای بدنه آجری یا سنگ

    1. مدارس بادوام

ب: اسکلت بتن آرمه – دارای بدنه آجر یا سنگ
این نوع مدارس اکثرأ جدید ونوساز هستند که ساخت این مدارس در سالهای اخیر افزایش یافته وعمومأ به جای مدارس تخریبی ساخته می شوند. مدارسی که به صورت اسکلت فلزی ساخته می شوند معمولأ به صورت پیش ساخته هستند. این نوع مدارس بیشتر در گیلان وکوچصفهان صورت گرفته است
الف: دارای بدنه آجر وسنگ

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...